Aviseringar
Rensa alla

Bästa tips mot benhinneinflammation?


Ämnesstartare

Nu är det så att jag har fått benhinneinflammation och jag på en gång säga att detta inte är något bra tillfälle för att få det. Jag behöver träna som vanligt, speciellt konditionen, för jag vill absolut inte tappa den igen[tired]

Är det någon som har några tips/träningstips om hur jag kan få det att försvinna snabbare? Ska dessutom till sjukgymnasten i veckan så han har väl också något att säga[y]


   
Citera

Träna andra delar av kroppen och vila delarna som inte mår bra, överansträng dig inte för att bli lika biff som dom andra brudarna.. 🙂


   
SvaraCitera

Lyssna på sjukgymnasten noga. Det är väldigt svårt att bli av med det. Omöjligt, enligt mig.


   
SvaraCitera
elinc

Kyl ner direkt efter träning. Ha med is i en påse med handduk utanpå. Duscha omväxlande med varmt och kallt vatten. Det är iaf vad dom sa till mig när jag hade. Fick nya sulor i mina skor också. Nått av de hjälpte, vet inte vad [y]


   
SvaraCitera

Har haft det i tre månader. Dom tre värsta månaderna i mitt liv.
Det bästa är nog att inte träna alls, och gå till sjukgymnast.
Byta skor och fixa inlägg.


   
SvaraCitera

Prata med melis, tänkte jag säga. Och då kom melis!


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Hört att det brukar bli bra om man offrar en tupp vid midnatt.


   
SvaraCitera

Vet inte riktigt om det här ens är ett tips att följa. Men när min brorsa hade benhinneinflamation brukade han "knacka" på benen. Enligt honom så hjälpte det...[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte lätt att få bort. Jag fick utskrivet av min läkare; 200 ml ibuprofen som jag skulle äta 2 ggr/dag morgon kväll, och omeprazol 1 ggr/dag (magmedecin eftersom ibuprfen är ganska starkt om man äter det under en längre period) därav dosen på ibuprofenet också. Plus iprengel som skulle smörjas 1 ggr/dag på 5 procent. Hjälpte under tiden, men nu är det tillbaka. Åt även en medicin för ett tag sen som heter brufen, samma sak som ipren (ibuprofen), men hjälpte knappt. Gruvar mig varje gång jag ska på stan eller vi reser bort eftersom jag knappt orkar gå i mer än 2 timmar. Läkaren säger att det är växtvärk, eh, slutade växa för 2 år sedan. Det är bara att inse att man får leva med det [n]


   
SvaraCitera