Aviseringar
Rensa alla

Bästa trippmusiken?


Ämnesstartare

Jaha ja! Vilken är den bästa trippmusiken och varför? Länka gärna till låten eller artisten så alla kan få se 😉

Till cannabis: Another brick in the wall pt. 2 med pink floyd. härliga riff och skön stämmning, fint budskap. lite kort kanske.

Till syra, salvia och svamp (SSS FTW!): allt med the residents men speciellt yes/no

The residents är ett underbart band som säkerligen tagit lite syra själv i sina dar

Till : Exctasy(MDMA) tjack, kola: Ghost divison med sabaton. Liksom vad kan gå fel? massa metal och sånger om Rommel 😉

Så.. vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Ozric Tentacles fungerar säkert för er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Boards of Canada? [confused]
Allmänt känt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jadu, vettefan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina fisar.


   
SvaraCitera

zekrish:

Till cannabis:

Vanlig jävla hårdrock, AC/DC är bra saker.

zekrish:

Till syra, salvia och svamp (SSS FTW!):

Sigur Rós - www.youtube.com/watch?v=lwQmDvuORY0&feature=related
VNV Nation - www.youtube.com/watch?v=pu-8wGbWMro
Limewax - www.youtube.com/watch?v=aRNzo_HkWpE&fmt=18

zekrish:

Till : Exctasy(MDMA) tjack, kola:

Limewax - www.youtube.com/watch?v=aRNzo_HkWpE&fmt=18
Converge - www.youtube.com/watch?v=utT0lLC6d5Q

Dock gillar jag helst tystnad, att få utforska vad man än vill är guld värt som många missar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donovan och andra 60-70-tals pärlor skulle jag lyssna på om jag höll på med sånt.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zekrish:

Till cannabis: Another brick in the wall pt. 2 med pink floyd. härliga riff och skön stämmning, fint budskap. lite kort kanske.

Hellre hela albumet isåfall. Hey You och Comfortably Numb i synnerhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pundar icke men skulle kunna tänka mig att typ My Bloody Valentine, Sigur Ros och Mogwai skulle passa till psykadeliska saker:F


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I alla fall om man känner för en hippietripp och inte något mer allvarligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådant man lyssnar på i vanliga fall, såklart. Jag tycker att det är löjligt att lyssna på något man inte lyssnar på annars, bara för att det är "trippmusik". Det finns inget speciellt med "trippmusik". All musik är trippmusik, lika mycket som det är "bara vanlig musik".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Sådant man lyssnar på i vanliga fall, såklart. Jag tycker att det är löjligt att lyssna på något man inte lyssnar på annars, bara för att det är "trippmusik". Det finns inget speciellt med "trippmusik". All musik är trippmusik, lika mycket som det är "bara vanlig musik".

Vet ej om jag håller med. När jag är hög är det som om min hjärna behöver extra stimulans och då måste det vara antingen högt tempo i låten eller musikaliskt komplex musik med många olika ljud och intressanta läten. Skulle t.ex. ej gilla att trippa till någon slätstruken poplåt (även om jag ibland med glädje kan lyssna på sånt i nyktert tillstånd).


   
SvaraCitera