Aviseringar
Rensa alla

Bästavän tar avstånd pga min pojkvän


Ämnesstartare

Hej! 
Det är såhär att min pojkvän och bästa vän inte kommer överens vilket tydligen gjort att min bästa vän börjat ta avståd. Jag har flera gånger sagt att dom i alla fall kan försöka lära känna varandra för min skull, men detta verkar inte fungera. 

Min pojkvän har försökt prata med henne och sagt att jag tycker det är viktigt att dom försöker men ändå så vill hon inte.. hon säger liksom bara att hon inte gillar honom pga fördomar osv. Den senaste tiden har jag ocg min bästa vän börjat umgås mindre och mindre så jag frågade helt enkelt om jag har gjort någonting. Hon skyller då på honom samtidigt som jag säger att han och jag inte träffas speciellt ofta så det hindrar inte oss från att umgås. Som svar får jag bara nej jag vet, vet inte vad det är men det är något i alla fall. 

Hon skyller alltså på att hon tar avståd pga min pojkvän som jag älskar otroligt mycket. Vill inte hamna i en situation där jag måste välja någon av dom då de båda betyder så fruktansvärt mycket för mig.. 
Någon som varit med om samma och hur ska jag göra för att försöka lösa detta problem? pls help. 


   
Citera

Det är bara till att välja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Det är bara till att välja. 

Det måste väl finnas någon annan lösning... 


   
SvaraCitera

inte lätt, kan väl inte bli annat än skit om hon inte vill lära känna honom


   
SvaraCitera

så vad är det som hon inte gillar med honom?


   
SvaraCitera

Är det för han är icke svensk? Om det är som jag tänker är det bara att skita i den rasisten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jung:
så vad är det som hon inte gillar med honom?

Hon säger att hon inte gillar honom pga saker som andra berättar om honom, att han kan upplevas kaxig. Jag förstår henne men vet också att detta är hans sätt oxh skoja på vilket man förstår om man lär känna honom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Är det för han är icke svensk? Om det är som jag tänker är det bara att skita i den rasisten.

Tror inte att det beror på det, känner henne bättre än så 🙂


   
SvaraCitera

Hejhej2:

Det måste väl finnas någon annan lösning... 

Okej, plocka fram ditt trollspö då. 


   
SvaraCitera

Låter märkligt att hon inte kan sätta ord på vad det är. Skulle tro att hon döljer något för dig, kanske inte vågar säga vad hon känner? I ditt läge hade jag nog bara backat. Om hon inte kan ge en anledning till hennes beteende så kan du inte göra så mycket åt saken. Bollen ligger hos henne!


   
SvaraCitera

Vissa klickar helt enkelt inte Ledsen Kan vara så att du ser en sak och hon en annan. Att hon nämnde fördomar kan ju ha att göra med att hon helt enkelt inte trivs/litar på honom? Inte alla som orkar bry sig om att ta sig förbi det Söt 

Men det ger inte riktigt svar på varför ni inte kan umgås bara ni två Ledsen


   
SvaraCitera
happy

Hon kanske är avundsjuk på eran relation. Ni kanske träffad varandra oftare än du tror eftersom nya par vill oftas träffas hela tiden. Du säger att du älskar din pojkvän, vilket din bästis kanske märker och är då rädd att förlåra dig. Har du haft pojkvän innan, för allt kanske är nytt för henne å dig.
  Eller kan det vara så hon vet något om honom som hon inte vill eller vågar säga till dig. Och du som hennes bästa vän får henne tro att det bara räcker med att säga att hon ej gillar honom. För att du ska sluta vara ihop med killen. Men istället vet du ej vad du ska göra och det gör henne besviken. 


   
SvaraCitera

Man gillar inte alla och det får du tyvärr leva med. Du kan aldrig tvinga någon att tycka om någon annan.


   
SvaraCitera