Aviseringar
Rensa alla

Bästavännen har inte tid


Ämnesstartare

Jag har haft min Bästavän Linda i 4år. Vi bråkar aldrig. Träffas så ofta vi kan, pratar om allting tillsammans och jag litar på henne till 100%. Hon finns alltid där för mig och vi gör allt tillsammans. Vi har skrattat och gråtit tillsammans och allt har vart perfekt. Vi har pratat om killar som vi tyckt vart snygga. Men vi har alltid vart singel (sen vi blev bästavänner). Men nu så.. ja.. Hon har börjat träffa en kille, hon sa till mig "jag ska träffa fredrik idag x), jag och Sofia alltså" dom träffades, gick hem. Sen träffades dom igen. Då när hon kom hem ringde hon mig och sa att dom grovhånglat hela kvällen. Dom träffades hela veckan. Från 10 på dagen till 12 på natten. Inga svar på mina sms. När hon var med han och jag ringde, så blev hon en annan person. Sen så en dag tänkte jag fråga om hon ville sova hos mig. Då så skulle hon sova med fredrik jonte linnea och gustav. Så jag sov med dom. Vi övernattade på en biograf, som fredriks pappa äger. Vi såg på film och allt gick bra. Linda satt dock med Fredrik hela tiden. Och efter ett tag började dom grovhångla. Jag blev äcklad och flyttade mig. Sen så gick dom iväg och hållde på. Så då var jag ensam. Då Gustav och dom andra gått hem. Jag bestämde mig för att också gå hem. Linda kom springande efter mig. Jag grät. För jag mådde så dåligt. Hon har inte tid för mig längre, på skype när vi pratar så blir det liksom "nu ringer fredrik, vi hörs" så hörs vi om en vecka. Vet att det här är löjligt men jag har nästan förlorat min bästavän.. det är inte hennes fel men jag kan inte acceptera det här på rätt sätt.. och jag gillar inte killen häller, just för att han snott min bästavän.. vad ska jag göra?


   
Citera

Min bästa vän är styckindelningen. Vi träffas inte så ofta.


   
SvaraCitera

Känner igen det där, lång historia inte speciellt intressant.

Men det enda du kan göra är att säga som det är till henne. Alltså att du vill umgås oftare, om hon fortfarande "är förlorad" så är det inte så mycket du kan göra. Hitta någon annan att umgås med och hoppas på att hon blir avundsjuk? Eventuellt byta ut henne mot den andra =P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Quizen:

Hitta någon annan att umgås med och hoppas på att hon blir avundsjuk? Eventuellt byta ut henne mot den andra =P

Tror inte du och jag har samma åsikt om vad riktig vänskap är..


   
SvaraCitera