Aviseringar
Rensa alla

Bättre kondition på 2 månader?


Listus

Annie05:

Tyvärr har jag inte tillgång till något löpband...varken på gym eller hemma...Men tror du jag kommer klara under halvtimmen och springer ca varannan dag? Är iaf sjukt imponerad av dig som kan ta 5 km på 19 min

Det är lugnt men du kommer klara det lätt om du springer varannan dag, dock ta extra vila om benen känns trötta och tunga 🙂


   
SvaraCitera

Jag kan ta 5 km på ungefär 18-23 minuter om jag verkligen försöker göra mitt bästa annars ta r jag 5 km på 26 min typ mer eller mindre dock springer jag mestadels i skogen och på joggingspår och inte på asfalt då jag tycker skogsmark är lättare än asfalt av någon konstigt anledning sen gör jag som Listus med och simmar några gånger i månaden


   
SvaraCitera

Backintervaller är definitivt det mest effektiva om du ska öka uthålligheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Backintervaller är definitivt det mest effektiva om du ska öka uthålligheten

SDniklas:
Backintervaller är definitivt det mest effektiva om du ska öka uthålligheten

Brukar alltid köra backintervaller i en bra backe i slutet av en runda när jag har sprungit. Ska vissa dagar kanske bara köra backintervaller.


   
SvaraCitera

Jag tycker så här, man behöver inte alltid springa för att får bra kondition. Du kan syssla med simning, cykla eller nästan vad som helst för att hålla konditionen uppe. Alla de aktiviteter kommer ge mycket goda förutsättningar sen när du ska springa. Så håll gärna på med flera olika grejer! Om man bara vill springa är intervaller det bästa, enligt mig. 


   
SvaraCitera