Aviseringar
Rensa alla

Bättre självförtroende?


M04
 M04
Ämnesstartare

Hur f*n ska man lyckas me de?
Mår så jäkla dåligt i mig själv och allt med mig, tycker jag är ful på utsidan å ja insidan är bara fel, allt jag gör är fel och kommer bli fel i princip. Sen blir det ju inte bättre av att jag börjar bli less på å föröka ,så aa mitt självskadande tex är ju inte lätt att sluta med då jag tycker jag förtjänar det och liksom gett upp på å försöka då jag bara misslyckas gång på gång å aa ger typ upp heheheTrött


   
Citera

Hmm jag förstår dej, och har oxå mått dåligt, men grejen är såhär, det blir bättre med tiden, allt kommer lösa sej. Även om allt känns helt hopplöst nu och du känner dej helt värdelös (vilket du ABSOLUT INTE ÄR) så GE INTE UPP!! Vad du än gör!! Om jag var du så skulle jag försöka hitta ett intresse. Djur brukar vara en lösning som många vänder sig till, djur kan alltid lyssna och får en att må bra. Vem blir lixom inte helt glad när man ser massa valpar? Eller små grisar grymta runt!! Jag har själv haft jättedåligt självförtroende då jag blivit retad i skolan, den tiden var hemsk, jag kunde darra påväg till skolan.. Meeen med tiden så byggdes mitt förtroende upp och nu är jag väldigt självsäker, det är ofta så att folk som känner sig svaga men håller ut, blir oftast dem mest självsäkra! Det jag gjorde var att jag gjorde allt för att hitta bra saker med mej, tillexempel så tyckte jag om mina ögonbryn och det jag då gjorde var att jag sökte upp typ ”fula ögonbryn” och bah ”jävlar va mycket snyggare mina är än hennes”. Lite taskigt isäg meen ja mådde fett bra av det, jag såg ju självklart inte ner på andra synligt men inom mej så kunde jag se fel på andra som jag själv visste att jag inte hade elr va man säger. Jag gjorde alltså allt för att hitta mina bästa punker. Sedan lyssnade jag fett mycket på rapp, typ Migos o KL, man fick lixom sån power. Och NEJ NEJ NEJ du förtjänar VERKLIGEN inte att skada dej själv, det är bara taskigt mot dej själv. Och tänk såhär, jag som skriver är en helt random människa som inte känner dej men lägger ner tid ändå att skriva bara för att få dej må bättre, det tyder ju på att jag finns för dig, bara det. Du är jätte värdefull, glöm aldrig det <333


   
SvaraCitera

Har hört att sex ökar självförtroendet.... Try that


   
SvaraCitera

Då är vi två. Mitt självförtroende gick upp när jag började dejta. Gick ner ganska snabbt när jag insåg att ingen vill ha mig. Gick upp igen när jag insåg att någon faktiskt vill ha mig. Testa dejta. Kan göra det bättre. Kan göra det sämre.


   
SvaraCitera

Jag kan tyvärr inte hjälpa då jag blandar ihop självförtroende och självkänsla. Men det med blickar på stan har jag fått höra hela tiden och det är så tjatigt, har man gjort något nytt så upprepar det ofta. Och försvinner.

Tillexempel om man bara har en sak i huvudet så är det allt man hör och då kanske man får mer information. Är så trött på och höra min kompis prata om alla hjärtan hon ser i naturen m.m 


   
SvaraCitera