Aviseringar
Rensa alla

Bättre självförtroende


Dream:

Problemet är att jag måste sluta bry mig om folk eller vilja ha deras uppmärksamhet, men frågan är hur?

Du ska vara nöjd med dej själv, då kommer du inte ha behovet att vilja ha uppmärksamhet för att andra ska tycka att du är fin,smart osv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Du ska vara nöjd med dej själv

Ja, du har nog rätt. Tror att det beror på att jag inte motionerar rätt ofta, skulle nog inte ha känt mig så här då.


   
SvaraCitera
kachin

snyggast.se [wink]


   
SvaraCitera

Dream:

Ja, du har nog rätt. Tror att det beror på att jag inte motionerar rätt ofta, skulle nog inte ha känt mig så här då.

Kanske, men du borde ändra ditt tankesätt till mera positivt och ändra bilden av dig själv.

"Om inte du älskar dig själv, hur ska då någon annan älska dig?"
Har du hört den? Det är så med allt, om inte du har självrespekt då respekterar inte andra dig heller osv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Kanske, men du borde ändra ditt tankesätt till mera positivt och ändra bilden av dig själv.

"Om inte du älskar dig själv, hur ska då någon annan älska dig?"
Har du hört den? Det är så med allt, om inte du har självrespekt då respekterar inte andra dig heller osv..

Tack, du gav mig något att tänka på.[smile]


   
SvaraCitera

Dream:

Tack, du gav mig något att tänka på

No problem [smile]


   
SvaraCitera

Dream:

Men problemet är att jag inte kan inse att jag inte är i behov av andra människor

Det är du visst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Det är du visst

Min familj? Ja. Främmande människor? Nej.


   
SvaraCitera

Du är dömd till att faila, du är inte perfekt och dryg som jag.


   
SvaraCitera

Dream:

Främmande människor? Nej.

Jo det beror på vilket perspektiv man ser på det ur. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Du är dömd till att faila, du är inte perfekt och dryg som jag.

Du? Dryg? Lol[zzz] Jag kommer sänka dig.


   
SvaraCitera

Dream:

Du? Dryg? Lol[zzz] Jag kommer sänka dig.

Sänka mig? Ska du kasta dina betyg på mig och slå mig med din handväska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Sänka mig? Ska du kasta dina betyg på mig och slå mig med din handväska?

Nej, jag kommer sänka dig riktigt långt ner. Med mina händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försök att rationalisera det hela. Det är känslocentrat i hjärnan som "trånar efter uppmärksamhet." Känslocentrat är inte logiskt och kan komma med absurda påståenden som "Om jag inte får detta så kommer jag dööö!" Alla är vi påverkade av känslocentrat till någon grad, det är lika dåligt att låta det ta över helt som att stänga av det. Det jag tror du vill uppnå är att minska dess inflytande lite över hjärnan som helhet. Detta är inte helt lätt men en teknik som fungerar rätt bra är att ifrågasätta tankarna som dyker upp.

Om du tex går förbi en snygg tjej och tänker "Om jag bara var som hon, då skulle mitt liv vara perfekt," så kan du antingen acceptera denna tanke som sanning och spendera resten av tiden med att önska du såg ut så, eller så kan du ifrågasätta den: "Behöver jag verkligen se ut just sådär för att jag ska kunna vara lycklig?"

När du ifrågasätter ett påstående från känslocentrat på detta sättet överför du tankegången till neocortex, centrat för logiskt tänkande, dvs du rationaliserar tanken. Om du får in det till en vana att ständigt ifrågasätta känslocentrat så kommer detta tillslut förlora en del av sitt inflytande.


   
SvaraCitera

Dream:

Nej, jag kommer sänka dig riktigt långt ner. Med mina händer.

Hahahahaha lycka till. [bigsmile]


   
SvaraCitera