Aviseringar
Rensa alla

Bajspropp


Ämnesstartare

Ja efter den smakfulla rubriken så kan ni ju gissa vad jag har för problem. Ber om ursäkt för ämnet men det finns inget vis att skriva om det här på och få det att låta trevligt.

Det är så att jag för en månad sedan flyttade utomlands och nu har jag problem med magen. Jag var på toa senast för ett par dagar sedan (brukar i vanliga fall gå varje dag), men både igår och idag har det varit stopp. Är jätte hård och det går inte att få ut, tro mig jag har försökt länge och flera gånger. Verkar vara för hårt och för stort (?) för att komma ut… Har tag i så att jag nu är jätte öm och kanske fått sprickor vad vet jag? [cry]

Jag har ätit ett paket (kanske 125g ) torkade plommon och dricker en massa vatten. Tror ni att det hjälper eller hjälper det bara det som är i magen och inte ändtarmen med andra ord? Jag hade gått till ett apotek om det inte vore för att de inte talar engelska där (var där tidigare och letade efter annat så vet det) och jag talar inte deras språk, men om det inte har löst sig innan imorgon kväll så får jag väll gå dit och försöka göra mig förstådd antar jag…

Jag åt en riktigt ordentlig frukost idag, men när jag sedan märkte att det fortfarande tog stopp så åt jag soppa till lunch och middag har jag ännu inte ätit. Kan/bör jag äta vanlig mat eller ska jag vänta? Vill inte börja spy också…

Men har någon ett seriöst tips på vad jag ska göra? Tack!


   
Citera

ät massa fiberrika saker, plommon, dricka massa vatten, se om det löser sig. om inte annat måste du ju investera i din framtida avföring för att inte få samma problem igen.
men om stoppet är i ändtarmen så är det tveksamt att det hjälper, kanske något när den andra skiten kommer och trycker på. det finns medicin man sprutar upp i ändtarmen för att sätta igång den, så du måste nog vända dig till apoteket.


   
SvaraCitera

och drick kaffe och om du vill komplettera med nikotin gärna cigaretter, men börja inte röka för det är farligt.


   
SvaraCitera

Jag säger som läkaren - en fin avföring är den bästa huvudkudden.


   
SvaraCitera

Myksa:

Jag säger som läkaren - en fin avföring är den bästa huvudkudden.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Fingerprints:

[rolleyes]

Tolkar det som ett *drar på smilbanden*. [smile]


   
SvaraCitera

Jag vill bara ha en propp för pokemon :'/


   
SvaraCitera

Myksa:

Tolkar det som ett *drar på smilbanden*. [smile]

jaa, ungefär så. Vet att det står "rolleyes", men tycker inte den ser ut att rulla så mycket på ögonen. Haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta laxeringsmedel i stor dos.


   
SvaraCitera