Aviseringar
Rensa alla

Balsammetoden


Ämnesstartare

Finns det nackdelar?

Kört på den i snart en månad, fungerar bra


   
Citera
Ämnesetiketter

Nackdelen är väl om du använder hårprodukter till styling etc som innehåller ämnen balsammetoden menar att man inte ska ha i håret och därför endast kan tvättas bort med schampo som innehåller dessa dåliga ämnen, men annars har jag inte hört något negativt om det.


   
SvaraCitera

Vilken rörig mening, ursäkta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:
Nackdelen är väl om du använder hårprodukter till styling etc som innehåller ämnen balsammetoden menar att man inte ska ha i håret och därför endast kan tvättas bort med schampo som innehåller dessa dåliga ämnen, men annars har jag inte hört något negativt om det.

Mm, men om man ser till metoden i sig. Man gör ju "en sista tvätt" för att få ur all skit, så balsammetoden är antagligen inte det bästa om man har beläggningar av massa kemikalier som ett lager på hårbottnen

Använder ingenting förutom livsmedel ibland 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:
Vilken rörig mening, ursäkta.

np


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känns ju inte så fräscht, det är väl jämförbart med att bara skölja av händerna tvätta dem med typ handlotion istället för tvål. Balsam rengör ju inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:
känns ju inte så fräscht, det är väl jämförbart med att bara skölja av händerna tvätta dem med typ handlotion istället för tvål. Balsam rengör ju inte.

vrf rengör inte balsam?


   
SvaraCitera

nackdel:
finns ju mkt skit i luften du får på håret också, så även om kroppen producerar mindre talg kommer du ändå ha skit i håret du inte får ut. iofs ska man väl schamponera ibland också när man kör det där


   
SvaraCitera

ysomiwhy:

vrf rengör inte balsam?

det är det man har schampo till


   
SvaraCitera

Ser det bra ut så är det bra och finns inga nackdelar. Ser det dåligt ut är det en nackdel.


   
SvaraCitera

Jag provade för ett år sen.. Mitt hår såg inte så bra ut efter ett tag. Men jag gjorde fel.


   
SvaraCitera

Om man typ ska platta håret när man kör på sånt här... Skadar man håret mer då? Eftersom att det är mer fett.. och blir varmare.. och... och... så vidare.. ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:
Finns det nackdelar?

Kört på den i snart en månad, fungerar bra

Skrev en hel tråd om "balsammetoden" för drygt ett halvt år sedan... men kan inte hitta den. Ledsen

Men de ovan har poäng, håret blir inte alltid rent nog med balsam, men det beror på vilket typ utav hår man har, vad man har i sitt hår, hur långt osv... Men om du tycker att det verkar bättre än schampo så kör på! Blink Annars kan man använda schampo men inte var gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att du ska använda schampoo minst 1 gång i veckan om du ska köra på den här metoden, så att håret är någorlunda fräscht


   
SvaraCitera
penja

Jodå, många balsam funkar lika bra som rengöring som schampogör. Ofta rengör schampoo "för mycket" och torkat ut håret och hårbotten istället. 
Jag använder inte balsammetoden, men tvättar ganska sällan mer schampo.


   
SvaraCitera