Aviseringar
Rensa alla

Balsammetoden för lockigt hår, erfarenheter?


Ämnesstartare

Hej allihopa! 

Ni med lockigt hår, vad har ni för erfarenheter av balsammetoden? Vad är era tips? Tänkte följa den här guiden:  http://www.lockigthår.nu/behandling-lockigt-har  - undrar mest lite om era resultat och om det verkligen fungerar?


   
Citera
Ämnesetiketter

Mitt hår blev glansigare och lockarna mer "samlade". Dock kände jag att jag ju faktiskt gillade att ha lite burrigare hår och fick även väldigt torr och kliande hårbotten, så jag slutade. 

Men har man lockigt hår som man vill ska bli mindre frissigt och lite lättare att tämja är balsammetoden säkert ett bra val.


   
SvaraCitera
penja

Jag har torrt hår så jag brukar ofta använda bara balsam. Tycker det funkar bra 


   
SvaraCitera

jag har rakt hår men kört mer eller mindre strikt på balsammetoden i fem år. gillar det, får ibland beröm av främlingar för mitt hår + har inga hårbottensproblem längre. skulle rekommendera dig lite mer efterforskning på tex lockig.se, där finns även listor på godkända produkter, samt en "hittalätt"-lista. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan meddela nu i efterhand att den här metoden har funkat skitbra!! läst både på lockig.se och www.balsammetoden.com . Så alla ni som inte prövat balsammetoden, gör det 🙂 Jag har fått väldigt mycket finare hår nu, från början var det lite fett men sen efter ett tag blev det bara bättre och bättre. Man måste bara ha tålamod verkar det som. 😛

Tack alla ni som hjälpte mig 🙂


   
SvaraCitera

lubbelus:
kan meddela nu i efterhand att den här metoden har funkat skitbra!! läst både på lockig.se och www.balsammetoden.com . Så alla ni som inte prövat balsammetoden, gör det 🙂 Jag har fått väldigt mycket finare hår nu, från början var det lite fett men sen efter ett tag blev det bara bättre och bättre. Man måste bara ha tålamod verkar det som. 😛

Tack alla ni som hjälpte mig 🙂

alla har inte likadant huvud och hår


   
SvaraCitera