Aviseringar
Rensa alla

Banker


Ämnesstartare

Vad har ni för bank och är ni nöjda?
Ni som kanske bara har kvar den bank era föräldrar fixade åt er och får lite gymnasiestudiestöd och tycker att banken är asbra sålänge ni får ett plastkort vänder jag mig alltså inte till riktigt kanske utan er andra, de gamla töntarna alltså. Ni vet nog vilka ni är.
Jag har i dagsläget nordea, har dock bytt lite fram och tillbaka men återgått till nordea av oklar anledning. Men nu är jag lite trött på alla deras underhållsavbrott och deras ständigt tjatande om att jag är check in-kund och hur bra det är.
detta är vad man får som check in-kund och det är inte  något jättestort att hänga i julgranen kan jag tala om.
Xtraspar är grymt bra dock.
Så alltså, hit me med alla era bankerfarenheter och bankfavoriter!

(denna tråd ger mig lite déjà vuvibbar men äsch)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

har skandia, är nöjd.

eftersom jag inte har några pengar att tala om bryr jag mig inte så mycket om räntor och annat jox utan tänker mest på användarvänlighet och så. skandias mobilapp är t.ex rätt najs - uträttar i princip alla mina bankärenden via den.

har lite erfarenhet av SEB, tycker mest deras internetbank har fult interface Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har SEB nu och dom har sällan krånglat. Förutom efter midnatt andra söndagen varje månad då dom har avsatt tid för service.

Rätt
bra om man pluggar är att kort inte kostar något. internetbank och
resten är kostnadsfritt oavsett. Bäst är nog att dom aldrig håller på
och ska försöka sälja på en massa grejer. Eller ok en gång tyckte en att
jag skulle "tänka på att" kanske pensionsspara. Annars kostar visa-
kort typ 190 spänn om året vilket är helt överkomligt.

hyfsad ränta på sparkonton.

är nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:
har skandia, är nöjd.

eftersom jag inte har några pengar att tala om bryr jag mig inte så mycket om räntor och annat jox utan tänker mest på användarvänlighet och så. skandias mobilapp är t.ex rätt najs - uträttar i princip alla mina bankärenden via den.

har lite erfarenhet av SEB, tycker mest deras internetbank har fult interface Tumme ned

Inte jag heller, det är därför jag är noga med räntor och sådant jox. Hade jag haft en ordentlig inkomst hade det inte gjort så mycket.

Ska ta det i beaktande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Har SEB nu och dom har sällan krånglat. Förutom efter midnatt andra söndagen varje månad då dom har avsatt tid för service.

Rätt
bra om man pluggar är att kort inte kostar något. internetbank och
resten är kostnadsfritt oavsett. Bäst är nog att dom aldrig håller på
och ska försöka sälja på en massa grejer. Eller ok en gång tyckte en att
jag skulle "tänka på att" kanske pensionsspara. Annars kostar visa-
kort typ 190 spänn om året vilket är helt överkomligt.

hyfsad ränta på sparkonton.

är nöjd.

Finns där någon xtrasparfunktion? Den är jag mycket nöjd med nämligen.
Det där med sparande grämer mig och egentligen borde man väl sätta in en hundralapp  någon gång då och då och låta räntan öka dem men vem sätter sig in i sådant liksom? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Finns där någon xtrasparfunktion? Den är jag mycket nöjd med nämligen.
Det där med sparande grämer mig och egentligen borde man väl sätta in en hundralapp  någon gång då och då och låta räntan öka dem men vem sätter sig in i sådant liksom? 🙁

Går att ha vanligt sparkonto med typ en halv procent ränta.  Eller så kan man ha ett placeringskonto med mellan 1,2% - 3,1% ränta beroende på hur lång bindningstid man har, då går det att sätta in hur mycket som helst, men tar man ut pengar före avtalad tid  (mellan tre månader till fem år) så får man betala en straffavgift. rätt bra om man har pengar så man kan planera så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detta

OF 5:

Går att ha vanligt sparkonto med typ en halv procent ränta.  Eller så kan man ha ett placeringskonto med mellan 1,2% - 3,1% ränta beroende på hur lång bindningstid man har, då går det att sätta in hur mycket som helst, men tar man ut pengar före avtalad tid  (mellan tre månader till fem år) så får man betala en straffavgift. rätt bra om man har pengar så man kan planera så.

har du provat?
undrar om nordea kanske är ensamma om detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan att jag bara har den banken mina föräldrar gav mig och får lite gymnasiestöd. Tycker ju det är asbra sålänge jag får ett plastkort att leka medLedsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
detta

har du provat?
undrar om nordea kanske är ensamma om detta

Har ett placeringskonto för att spara till handpenning på en ev lägenhet någon gång i framtiden. Tycker det funkar bra, för problemet jag har (so jag kan tänka mig att många andra har) med vanliga sparkonton är att jag alltid tar pengar då och då och gör annat med än sparar.

Det var ett intressent koncept Nordea hade där, särskilt att man kunde bestämma nivå själv och så. Aldrig sett förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har swedbank + nordea
får in lön på nordea men brukar överföra en del till swedbank så ja kan använda d pga känner mig bekvämast med det + tar pengarna slut på swed så rör jag ej nordeapengarna utan låter de ligga ba


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Handelsbanken, inte haft några större probläm!


   
SvaraCitera
reben

sparbanken öresund, bezta bank1 xD

har swedband oxo pga va tvungen o ha ett danskt konto på ett jobb jag hade. men använder inte de. betalar ändå för ngt öresundskonto, måste va  typ 600 i skuld jag har där nu hehe. dålig bank 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nordea. Är nöjd. Kan dock inget om banker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Swedbank, de har ett ok linuxstöd för sina tjänster och brukar vara bra att ha och göra med. Hade mitt bolån hos dem, det funkade alldeles utmärkt.

Jag är dock lite besviken på att de bytte alla bank-kort till mastercard då man tidigare kunde välja mellan mastercard och visa. Föredrar nämligen visa, och banken meddelade aldrig bytet utan skickade helt enkelt ett mastercard då det gamla kortet gick ut. Det var dåligt.


   
SvaraCitera

har handelsbanken är väldigt nöjd. de är hur hjälpsamma som helst, oavsett var jag gått. de har också en nice internetbank och kontor typ överallt 

har haft swedbank, både med förening och privat. privat har jag knappt haft med dem att göra då jag avslutade mitt konto så fort jag blev myndig, men som förening har jag haft massor att göra med dem. 

de är helt jävla hopplösa

de vill typ aldrig någonsin hjälpa till med något utan hänvisar en alltid någon annanstans

de tar inte heller emot pengar var som helst utan man måste gå till specifika bankkontor. 

fy fan för swedbank.

deras internetbank har också fått mig förbannad många gånger


   
SvaraCitera