Aviseringar
Rensa alla

Banker


Ämnesstartare

Har SEB. Pga mamma fixade till mig för några år sedan så jag kunde leka med ett kort. Har inte brytt mig om att byta och ser ingen direkt anledning till att göra det heller.

Krånglar sällan, helt okej räntor, kostnadsfritt kort om en pluggar. 

Deras internetbank suger dock ashårt. 
Den är jätteful och jag har fortfarande problem att navigera mig (och då är jag ändå en frekvent besökare liksom).

Har inte satt mig in i detta med bank så noggrant men det fungerar liksom. Skulle säkert kunna hitta bättre alternativ ifall jag sökte lite men det orkar en ju inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också Nordea. Tycker det funkar helt ok för typ grundläggande bankärenden, men har funderat länge på att byta till Handelsbanken för jag har hört så mycket positivt om dem från mina vänner. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har flyttat över alla pengar till Swedbank, hade en del hos handelsbanken förut, är nöjd. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Det var ett intressent koncept Nordea hade där, särskilt att man kunde bestämma nivå själv och så. Aldrig sett förut.

ja jag gillar det mycket!

handelsbanken verkar um tycka. ska kolla upp.


   
SvaraCitera

koalan: kostnadsfritt kort om en pluggar.

detta gäller alla banker om jag inte minns fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Jag är dock lite besviken på att de bytte alla bank-kort till mastercard då man tidigare kunde välja mellan mastercard och visa. Föredrar nämligen visa, och banken meddelade aldrig bytet utan skickade helt enkelt ett mastercard då det gamla kortet gick ut. Det var dåligt.

Nordea ska göra samma sak nu...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nordea (bolån, bostadsförsäkring, kreditkort, E-leg m.m.) och sen lite sparat hos Länsförsäkringar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har Swedbank då jag tycker dom alltid är jävligt hjälpsamma när man behöver det och därför att min far har hatat Nordea intensivt under hela min uppväxt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: därför att min far har hatat Nordea intensivt under hela min uppväxt.

Mycket glad Det är helt otroligt hur mycket man påverkas av omgivningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Mycket glad Det är helt otroligt hur mycket man påverkas av omgivningen.

Just när det gäller sånt där litar jag dessutom på gubbfan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Just när det gäller sånt där litar jag dessutom på gubbfan.

Kan inte säga att jag har en mycket bättre grund för mitt val, gillar namnet och loggan ha ha Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

detta gäller alla banker om jag inte minns fel

aha. mycket möjligt. eller ja, låter logiskt och bra i mina öron i alla fall. Har som sagt inte så stor koll egentligen :p 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Nordea ska göra samma sak nu...

Tror det sparar pengar helt enkelt. Som om dom behövde mer.


   
SvaraCitera