Aviseringar
Rensa alla

Bankkonto i England


Ämnesstartare

Någon här som vet om någon bank i London där man inte behöver något NI-nummer för att öppna ett konto?
Isf Vad för konto kan man öppna?
Och vart ligger den?

Väldigt tacksam för hjälp!


   
Citera

Googla[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Googla[confused]

Har gjort, men hittar inget där man inte behöver något nummer...:(
Vet inte om det är jag som suger på att googla för det måste finnas någon stans där man inte behöver skiten


   
SvaraCitera

Vad jag vet så är det rätt struligt att öppna ett bankkonto i England. Rätt drygt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vad jag vet så är det rätt struligt att öppna ett bankkonto i England. Rätt drygt.

Verkar dessvärre som att det är det:( Tråkigt tycker jag, det är för fan dom som tjänar pengar på mig och inte tvärtom!

Jobbigaste är att de är så jävla slöa och arroganta på NI med[mad]


   
SvaraCitera

hixaren:

Verkar dessvärre som att det är det:( Tråkigt tycker jag, det är för fan dom som tjänar pengar på mig och inte tvärtom!

Jobbigaste är att de är så jävla slöa och arroganta på NI med[mad]

Jo, det blev ännu svårare efter 11 september. Nu är det riktigt svårt, en hel del som man måste gå genom för att öppna ett simpelt bankkonto.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Jo, det blev ännu svårare efter 11 september.

Jävla konstigt? Vad har flygplanskapningar i USA med lönekonton i UK att göra? Galet!

passaro:

Nu är det riktigt svårt, en hel del som man måste gå genom för att öppna ett simpelt bankkonto.

Aah, måste ha pass, bevis på adress, NI-nummer, pengar att stoppa in på kontot och givetvis rätt att arbeta i UK...ruskigt omständigt...

Men måste finnas någon bank som har fattat att banker tjänar pengar på sina kontohållare och att folk vill att det ska vara lätt att öppna ett konto...?


   
SvaraCitera

hixaren:

Jävla konstigt? Vad har flygplanskapningar i USA med lönekonton i UK att göra? Galet!

Kriget mot terrorismen är global, du vet. Lulz på det typ.

hixaren:

Men måste finnas någon bank som har fattat att banker tjänar pengar på sina kontohållare och att folk vill att det ska vara lätt att öppna ett konto...?

Kollade med morbrorn. Kolla upp en bank som heter NatWest, han fick ett konto relativt lätt. Men dock så bodde han som student i England vid det tillfället så det spelar ju in i bedömningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Kriget mot terrorismen är global, du vet. Lulz på det typ.

Haha, precis förstår inte riktigt hur pamparna tänker ibland...

passaro:

Kollade med morbrorn. Kolla upp en bank som heter NatWest, han fick ett konto relativt lätt. Men dock så bodde han som student i England vid det tillfället så det spelar ju in i bedömningen.

Tack! Ska kolla in deras hemsida, sen springa dit imorgon och snacka med dem![bigsmile]


   
SvaraCitera