Aviseringar
Rensa alla

Bankkrisen och det stora paketet.


Ämnesstartare

Vad tycker ni om att USA röstade JA till paketet? 700 miljarder dollar som ska (på något sätt) rädda USAs kris.

Jag vet bara fördelar med den, men det lär ju finnas nackdelar med den också.

Vad tycker ni om paketet?


   
Citera
Ämnesstartare

Det är ganska skrattretande hur de slösar bort otroliga summor på krig, sedan när de för bakslaget av det hela så ska de ta pengar från invånarna.
Att låna pengar utomlands och sedan föra problemet vidare till nästa generations amerikaner är lamt.
Tur att jag inte bor i USA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför känns trådnamnet lite som ett namn på en porrfilm. Förutom det så var antagligen räddningspaketet nödvändigt vilket inte direkt gör det bra. Jag känner däremot att det var en stor dag för alla liberaler där ute.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Like snow:

Varför känns trådnamnet lite som ett namn på en porrfilm

jag tyckte med d men våga inte kommentera d med "vem har d stora paketet?[blush]"[sad]d va lite lågt och långsökt[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrattretande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

det lär ju finnas nackdelar med den också.

Nackdelarna är väl rätt uppenbara? Räkningen för några få giriga banknissars ofantligt dumdristiga och fullständigt inkompetenta beteende, har blivit dumpad på det amerikanska folket...som dessutom redan dras med bekymmer i form av höga räntor och i många fall subprimelån de inte kan betala...de är nog inte överlyckliga just nu.[ops]

För Bushregeringen torde bankkrisen vara dödsstöten förtroendemässigt, så det är ju en jäkla tur att det är val snart. I princip är det en stor skam att det överhuvudtaget ska behöva gå till på det här viset, men tyvärr var det enda rimliga alternativet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stor chans att någon ens här har tillräckligt med kunskap inom ekonomi eller förslag i fråga för att kunna ge en vettig kommentar.

EDIT: Eller krisen över huvud taget.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Värt att öka underskottet de redan har med 700 mille, dessutom löser det ju inte ens problemet i grunden. Hårt slag för liberalismen att staten ska behöva lägga sig i, men jaja. Det kändes ju ändå rätt nödvändigt.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Vad tycker ni om paketet?

Skiter fullständigt i vad USA gör, jag kan inte göra något åt det ändå.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Skiter fullständigt i vad USA gör, jag kan inte göra något åt det ändå.

Känns lite dumt att skita i allt man inte kan göra någonting åt. Själv skiter jag verkligen inte i om USA skulle droppa atombomber över Sverige, men inte fan kan jag göra något åt det.


   
SvaraCitera

stigvig:

Själv skiter jag verkligen inte i om USA skulle droppa atombomber över Sverige, men inte fan kan jag göra något åt det.

Men varför bry sig isåfall? Du vet om att du inte kan stoppa USA från att droppa bomberna, det enda du kan göra är att fly eller hoppas på att dom kommer på bättre tankar.


   
SvaraCitera

Gryphon:

det enda du kan göra är att fly

Just därför. Om jag vet vad som kommer att ske (eller åtminstone ana vad som komma skall), vilket jag inte gör om jag skiter i det, kan jag förbereda mig. I atombombfallet kan jag fly och därmed överleva, i bankkrisfallet kan jag ta ut mina pengar från swedbank och då kanske rädda mina besparingar.


   
SvaraCitera

stigvig:

bankkrisfallet kan jag ta ut mina pengar från swedbank och då kanske rädda mina besparingar.

Men orka fundera ut exakt hur allting som händer i världen påverkar mig. Då får man sitta och analysera allting hela tiden.

Dessutom har jag inga sparpengar, och hade jag haft det så hade jag inte haft det på Swedbank ändå.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Men orka fundera ut exakt hur allting som händer i världen påverkar mig. Då får man sitta och analysera allting hela tiden.

Så sant, men när det handlar om vad många säger är den största finanskrisen sedan 30-talet tycker jag det är för viktigt att skita i.


   
SvaraCitera

stigvig:

Så sant, men när det handlar om vad många säger är den största finanskrisen sedan 30-talet tycker jag det är för viktigt att skita i.

För oss blir det nog som y2k-buggen...alla blir skiträdda, men inget händer.


   
SvaraCitera