Aviseringar
Rensa alla

bantningspiller


Ämnesstartare

vet ni något bantningspiller som verkligen fungerar?
jag äter bra mat, och motionerar 3-4 gånger i veckan.
Men det räcker inte för mig.
så, ge mig tips på något som verkligen funkar nu !:)


   
Citera

du borde äta upp dig lite


   
SvaraCitera

Djuret:

du borde äta upp dig lite


   
SvaraCitera

Liisah:

vet ni något bantningspiller som verkligen fungerar?
jag äter bra mat, och motionerar 3-4 gånger i veckan.
Men det räcker inte för mig.
så, ge mig tips på något som verkligen funkar nu !:)

Det finns hundratals bantningspiller. Om något av dem verkligen funkat så hade du vetat om det. Då hade alla vetat om det.
Varje vecka har Aftonbladet löpsedlar med miakelkurer - är inte det lite mysko? Jo för om någon verkligen fungerade så skulle det inte behöva komma femtioelva nya kurer.


   
SvaraCitera

Myksa:

Det finns hundratals bantningspiller. Om något av dem verkligen funkat så hade du vetat om det. Då hade alla vetat om det.

Centralstimulerande så som kokain, amfetamin, efedrin och dylikt fungerar alldeles utmärkt för viktnedgång. Problemet är att det är olagligt.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Centralstimulerande så som kokain, amfetamin, efedrin och dylikt fungerar alldeles utmärkt för viktnedgång. Problemet är att det är olagligt.

Att bara dricka vatten fungerar också utmärkt för viktnedgång. Eller att äta luft.
Men det var inte riktigt frågan...


   
SvaraCitera

Du ser verkligen ut att behöva bantningspiller, så äckligt fet. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liisah:

så, ge mig tips på något som verkligen funkar nu !:)

Hade det verkligen funnits piller som fungerade hade det vart revolutionerande och alla hade vetat om dem. Så nej det finns inte. Fortsätt äta rätt och motionera. En hälsosam viktnedgång går långsamt. Gör du det snabbt får du bara tillbaka fläsket när du börjar äta normalt igen, och du bygger inga muskler.


   
SvaraCitera

Capture:

så äcklig


   
SvaraCitera

Myksa:

Att bara dricka vatten fungerar också utmärkt för viktnedgång. Eller att äta luft.Men det var inte riktigt frågan...

Nej, frågan var vilka kemiska substanser som är effektiva att inta för att gå ner i vikt. Inte vad som är vettigt att avstå från, typ mat.


   
SvaraCitera

Liisah:

vet ni något bantningspiller som verkligen fungerar?

mediakatt:

Nej, frågan var vilka kemiska substanser som är effektiva att inta för att gå ner i vikt.

Hur menar du nu? [confused]
Fattat fel eller är du bara allmänt dålig?


   
SvaraCitera

Myksa:

Om något av dem verkligen funkat så hade du vetat om det.

Du lyckades alltså inte på egen hand läsa in det faktum att de preparat som faktiskt är effektiva för viktnedgång brukar bli mer eller mindre olagliga ganska snabbt? Efedrin är till exempel relativt effektivt för viktnedgång, men tillåts inte i några bantningsmedel i Sverige numera.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Du lyckades alltså inte på egen hand läsa in det faktum att de preparat som faktiskt är effektiva för viktnedgång brukar bli mer eller mindre olagliga ganska snabbt? Efedrin är till exempel relativt effektivt för viktnedgång, men tillåts inte i några bantningsmedel i Sverige numera.

Och varför är de olagliga...? Troligtvis inte lobbyverksamhet från Marabou om man säger så.
Hon frågade om bantningpiller - varför dra in droger över huvud taget!? [tard]


   
SvaraCitera

Myksa:

Och varför är de olagliga...?

Efedrin är inte olagligt som så, det råkar bara vara läkemedelsklassat. Vilket innebär att Läkemedelsverket måste tillåta olika läkemedel som innehåller ämnet för att de ska få säljas. Hittills har de inte godkänt något bantningsmedel med efedrin, däremot förekommer det i en hel del hostmediciner. Innan det blev läkemedelsklassat, vilket var 2005, så användes det för viktnedgång i ganska omfattande skala.

Myksa:

Hon frågade om bantningpiller - varför dra in droger över huvud taget!?

Kanske för att du hävdade att bantningspiller som fungerar inte skulle existera.


   
SvaraCitera

Efedrin minskar bara hungern, och när du inte känner dig hungrig eller sugen på något och därefter inte äter lika mycket som du gjort tidigare så går du självklart ner i vikt.

Så det finns inga bantningspiller som ökar din förbränning eller tar med allt fett du ätit i bajset [cute]. Bara droger som på olika sätt gör att du känner dig mindre hungrig och sötsugen.

Men när du säger att det inte fungerar med träning och rätt kost för dig så har du fel, om det inte är någon sjukdom du besitter, du äter helt enkelt mer kalorier, eller balanserat, än vad du gör av med, och därmed går du inte ner i vikt.

[cheers]


   
SvaraCitera