Aviseringar
Rensa alla

Bara för att...


Ämnesstartare

laggar28:

Anledning?

Jag kan inte säga att jag har bevis till att Gud finns. Jag kan inte heller säga att något jag har bett om har hänt m.m.
Men på något vis så i hela mitt liv så har jag trott att han finns, att allt i bibeln är sant, jag har inte läst den bara barnens bibel, men det lilla jag har läst i bibeln så har jag alltid sett det som historia. Jag vet inte varför, endast en känsla.
Inget som visar mig att det skulle vara lögn.

Anledning själv?


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

tycker tvärtom [cute]

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Varför?

är dålig på att rita, är inte svårt att färglägga [blush] + gillar färger [cute]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

är dålig på att rita, är inte svårt att färglägga [blush] + gillar färger [cute]

Tror jag är för dampig för att gilla att färglägga. Det tar ju sån tid innan man ser resultatet som man byggt upp en bild av i hjärnan för längeeeseeen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spiritsoul:

Anledning själv?

Precis tvärt emot dig [crazy]

Har alltid trott att ingen figur/man eller vad det är skulle finnas. Tycker det låter för väl för att vara sant att det skulle finnas något som skapat allt. Att det skulle finnas något som ingen kan se eller höra. Att denna skulle på något sätt skapat allt och dess historier hur allt kom till låter lite väl överdrivna.

Framför allt beror det nog för min del att ingen jätte nära vad jag känner till tror på någon gud eller liknande.

Bibeln tror jag personligen är mer önsketänkande av de som skrivit än riktlinjer och sanning.

Jag vill ju gärna tro att allt har en mening, att det jag gör ska hända för att det är meningen. Men jag känner att så mer jag än tror på en religion, så mer tid slösar jag bort. Skulle det finnas en gud, så är jag garanterad att denna inte skulle vara så hård trots att jag inte alls tror på denna.


   
SvaraCitera

stereo total:

Det är roligt att rita men tråkigt att färglägga.

tycker det är roligare att färglägga [tard] Beror nog mest på att jag aldrig kommer på vad jag ska rita men alltid sitter och målar vidare på redan befintliga grejer ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laggar28:

Framför allt beror det nog för min del att ingen jätte nära vad jag känner till tror på någon gud eller liknande

Ingen nära mig tror heller på Gud eller något liknande som du säger men jag har aldrig tvivlat men jag tror inte exakt på allt. Jag tror det är någon man kan se och höra, någon som är precis som oss tror jag.
Jag tror inte att Gud gör något nu heller men på något vis tror jag på det i bibeln, men hur jag tror på honom nu i verkliga livet vet jag inte, för mycket ont och hemskheter existerar.
Jag tror på Gud, men inte på samma sätt som alla. Och ärligt talat är jag inte så religös, bara lite intresserad, näh inte det, jag tycker bara det är fint när man är i kyrkan och så. [smile]

laggar28:

Jag vill ju gärna tro att allt har en mening, att det jag gör ska hända för att det är meningen.

Jag slutade tro på meningen tror jag, den visade inget. Meningen med livet har jag tvivlat på allt för länge, känns meningslöst. jag tror inte vi har en mening med livet och allt som händer. Kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laggar28:

Bibeln tror jag personligen är mer önsketänkande av de som skrivit än riktlinjer och sanning.

Säkert. men en fin historia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spiritsoul:

Säkert. men en fin historia.

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laggar28:

laggar28

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Spiritsoul:

att allt i bibeln är sant, jag har inte läst den bara barnens bibel, men det lilla jag har läst i bibeln så har jag alltid sett det som historia.

HAHA Spiritsoul du MÅSTE läsa bibeln xD
Den hjälpte mig som fan att bli anti teist ( vara emot religion )
Älskar den i bibeln när gud skickar två hon björnar som sliter 40 små barn i stycken för att dom retade en kille för att han var flintis.

( JAG ÖVERDRIVET INTE står helt svart och vitt i bibeln )
Barnens bibel lär inte ut sånt här.
Hoppas du bestämmer dig för att läsa den, den e så sjukt värdelös så det e kul.. och sorgligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spiritsoul:

laggar28: Bibeln tror jag personligen är mer önsketänkande av de som skrivit än riktlinjer och sanning.

Säkert. men en fin historia.

Jag sa emot mig själv där. Jag vet. Men kanske tror jag på Gud för att jag ska tro att det finns något gott här. En mening med allt och alla. Kanske tror jag det för att jag inte har något hopp om annat.
För att jag inte kan se det ljusa med livet... [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

HAHA Spiritsoul du MÅSTE läsa bibeln xD

Jag har läst delar och jag får tro på den eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

Älskar den i bibeln när gud skickar två hon björnar som sliter 40 små barn i stycken för att dom retade en kille för att han var flintis.

Kanske var det mer en mening för att han var emot diskrimenering och sådant? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

och sorgligt.

vad är sorgligt? bibeln? eller vad?[confused]


   
SvaraCitera