Aviseringar
Rensa alla

Bara min familj med alla dessa regler?


Ämnesstartare

Hemma har vi regler om exakt allting! OCH dem lackar om jag glömma att fråga någon enstaka gång och blir så .. kan inte förklara.
-Om jag inte stänger en viss dörr hemma, där vi inte har igång värme .. så måste jag betala. Även om jag råkar glömma.
-Måste fråga innan jag får ta ett bad ..
-Måste fråga om jag tex får ta en chokladbit sisådär en lördagskväll eller bara när jag är sugen. (eller något annat som de anser är en jättestor grej om jag bara tar utan att fråga. .)
-Måste be om allt ..

Detta låter löjligt men blir galen, sedan är det fler småsaker! Dampar.


   
Citera
Ämnesstartare

flytta hemifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter rätt konstigt.


   
SvaraCitera
Åtta

Det där med bad lät lite skumt, men i övrigt så är det väl inte jättekonstiga regler. Jag skulle bli sur om Capture tog min choklad utan att fråga. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det där med bad lät lite skumt, men i övrigt så är det väl inte jättekonstiga regler.

Jag tycker det låter rätt konstigt att inte få äta saker som finns i ens eget kök.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

flytta hemifrån?

Måste nog fixa ekonomin till det innan!

mediakatt:

Låter rätt konstigt.

Det är konstigt. Alla mina vänner blir ju fan rädda utav alla dessa regler och hur de blir helt galna när de "bryts" :s

Åtta:

Det där med bad lät lite skumt, men i övrigt så är det väl inte jättekonstiga regler. Jag skulle bli sur om Capture tog min choklad utan att fråga. [sad]

Borde ju inte göra något om de redan har typ 5 chokladkakor och jag äter upp en utav dem på en kväll 🙁 vill ju fan unna mig något NÅN gång i veckan!!


   
SvaraCitera
Åtta

mediakatt:

Jag tycker det låter rätt konstigt att inte få äta saker som finns i ens eget kök.

Jag antar att det inte är hon som inhandlat sakerna. Om hon har det så är det väldigt konstigt, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag antar att det inte är hon som inhandlat sakerna. Om hon har det så är det väldigt konstigt, ja.

Nej, det är klart. Men känns lite knepigt att jag ändå bor hemma men måste verkligen fråga om ALLT ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, skumt. Att få ta mat som finns i köket är en självklarhet, anser jag. [shake]


   
SvaraCitera

Lundini:

Men känns lite knepigt att jag ändå bor hemma men måste verkligen fråga om ALLT ..

Då låter det ju snarare som om du är inneboende hemma än att bo hemma. Låter lite smånesligt. Fråga om att ta bad kan jag ju förstå om du badar rätt ofta, men det vore väl lättare att fråga hur ofta du får bada (för det är rätt dyrt med varmvatten… jag får bada en gång i veckan typ, skulle jag börja bada dagligen skulle de ju klaga).

Att ta utan att fråga… bor man hemma så är ju sakerna i kylen lika mycket ens egna som mammas eller pappas. Tycker de är lite nesliga: försök flytta hemmifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag antar att det inte är hon som inhandlat sakerna. Om hon har det så är det väldigt konstigt, ja.

Mja, om man bor hos föräldrar/vårdnadshavare av något slag som handlar all mat så känns det rätt knepigt att man inte får ta av den. Om det inte är så att man tar det sista av något utan att fråga eller vet att just den maten tillhör en specifik person eller ska ätas senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad gäller inhandlade saker så är det allas, om det inte är far eller mor som köpt dem för då är det deras och blir således ett jävla liv om man ens petar på dem. Men har inte råd med bättre så bara att stå ut.

Det som inte dödar härdar. försök flytta så snart du kan, det är en befrielse på många vis.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag antar att det inte är hon som inhandlat sakerna. Om hon har det så är det väldigt konstigt, ja.

Men va? Vad spelar det för roll, om man inte kan känna sig som hemma.. hemma, vart ska man göra det då?

Lundini:

Hemma

Varför har dem dessa regler? Bor ni i villa? Har de snäv ekonomi? Anser dem att du ska "ta ansvar"?


   
SvaraCitera

Oj, jag som tycker jag har varit hårt hållen, men det här var snäppet värre. Just det där med chokladen kan jag känna igen lite, men det är mer för att de inte vill att vi skulle äta godis när som helst.


   
SvaraCitera
Åtta

mediakatt:

Mja, om man bor hos föräldrar/vårdnadshavare av något slag som handlar all mat så känns det rätt knepigt att man inte får ta av den.

Mjo, lite konstigt om det gäller allt, men jag tycker inte att det är helt orimligt om man är över arton eller så.


   
SvaraCitera