Aviseringar
Rensa alla

Bara styrketrä na ???


Ämnesstartare

SÅ jvvvla tråkigt o konditionsträna!!! e det dåligt att endast styrketräna???? mitt mål är muskler. ska man fortf äta mindre än vad man förbrukar dÅ


   
Citera
Ämnesstartare

Och jag hatar att träna länge är det ok att styrketräna t.ex 3 gånger per dag ist för ett långt pasS?


   
SvaraCitera

Du behöver inte ens styrketräna varje dag. Musklerna måste vila. Det räcker med att styrketräna 3-4 gånger i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

e det dåligt att endast styrketräna????

nej det är fett mkt roligare

Angelize:

ska man fortf äta mindre än vad man förbrukar dÅ

bara o ösa i dig mat för maximal muskeltillväxt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du ska styrketräna som 1 djur o äta som en björn (oxo 1 djur)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

konditionsträna i skogen (i terrängen, dvs, inte på ett elljusspår) eller backträna; koncentrationskrävande, alltså roligt. vilka muskler är det du önskar dig?


   
SvaraCitera

Dåligt är det väl inte. Styrketräning är bra för konditionen också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fet keffing:

du ska styrketräna som 1 djur o äta som en björn (oxo 1 djur)

Men jag vill ju samtidigt inte få mer fett, helst minska, hur går detta ihop?

svefnpurka:

konditionsträna i skogen (i terrängen, dvs, inte på ett elljusspår) eller backträna; koncentrationskrävande, alltså roligt. vilka muskler är det du önskar dig?

Det är väl iofs lite roligare... att springa i skogen på uppförsbackar lär ju ge benmuskler. Jag vill ha muskler i ela kroppen. ÖVERALLT. Men nu fokuserar jag mkt på armar för de är enklast lol. Hmm tips på schema lr alltså vad för kroppsdelar jag ska träna vilka dagar osv... olika samma dag???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt största problem nu är Rygg. Hur tusan styrketränar man den?? Jag har trott att jag gjort det men har ju fan tränat axlar!!! Axlar behöver jag verkligen inte träna. Måste styrketrän a ryggen som f*n för bättre hållning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Men jag vill ju samtidigt inte få mer fett, helst minska, hur går detta ihop?

Okej du ska inte äta enormt mycket, kan inte direkt slänga upp en konstplan på tu man hand men se till att få i dig iaf 80g protein per dag. Sen kmr du ju kunna äta mer än vanligt om du styreketränar men de blir ju någon liten muskel av d ist fö fett =)

Angelize:

Mitt största problem nu är Rygg. Hur tusan styrketränar man den?? Jag har trott att jag gjort det men har ju fan tränat axlar!!! Axlar behöver jag verkligen inte träna. Måste styrketrän a ryggen som f*n för bättre hållning

bli tsm me mej så orkar ja ta me dej te gym o visa osv. Rygg tränar du med hjälp av övningar som (du får googla sj) chins, stångrodd, marklyft, latsdrag, shrugs. Shrugs o stångrodd tränar dina trapezius i störst utsträckning(googla) chins o latsdrag tränar dina lats(googla) och marklyft tränar hela kroppen och speciellt korsryggen/ländryggen.


   
SvaraCitera