Aviseringar
Rensa alla

bara vita uttryck tillåtna på um?


Ämnesstartare

är det bra att censurera ord eller uttryck som främst används av mörkhyade? tex "real assnigga"

ska bara uttryck som används av vita vara tillåtna?


   
Citera
Ämnesstartare

båda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Nigga'" är ju i allra högsta grad ett vitt uttryck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
"Nigga'" är ju i allra högsta grad ett vitt uttryck.

nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej du klarar inte av att rida på anura-vågen, det är en one-man show


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte han försöker rida på vågen tror han försöker hålla sällskap o validera o medla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:
nej du klarar inte av att rida på anura-vågen, det är en one-man show

anuras trådar handlar mer om blandraspar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är personen ovan en very honest afro american fella?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror inte att tråden låstes pga det var ett svart uttryck, utan för att det finns en tvetydighet i hur det kan användas. "nigga" användes av vita rasister som skällsord till svarta innan de avrättades en gång i tiden. dessutom är det mestadels hiphopstömmarna som använder sig av nigga in någon positiv benämning, och jag tror inte man bör generalisera det hela som ett "svart" uttryck då det riskerar att stereotypisera en hel folkgrupp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: "nigga" användes av vita rasister som skällsord till svarta innan de avrättades en gång i tiden.

men nu handlade det om "real ass nigga" och inte "nigga"


   
SvaraCitera
Exner

Det var jag som ändrade rubriken. Att tillåta vissa människor att använda ord och andra inte skulle öppna för en typ moderering som jag inte tänker utsätta oss för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
jag tror inte att tråden låstes pga det var ett svart uttryck, utan för att det finns en tvetydighet i hur det kan användas. "nigga" användes av vita rasister som skällsord till svarta innan de avrättades en gång i tiden. dessutom är det mestadels hiphopstömmarna som använder sig av nigga in någon positiv benämning, och jag tror inte man bör generalisera det hela som ett "svart" uttryck då det riskerar att stereotypisera en hel folkgrupp. 

om jag säger att ett uttryck är vitt menar jag inte att alla vita säger det, utan att mestadels vita säger det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

men nu handlade det om "real ass nigga" och inte "nigga"

där "nigga" uppenbarligen ingår som en del i ett begrepp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Det var jag som ändrade rubriken. Att tillåta vissa människor att använda ord och andra inte skulle öppna för en typ moderering som jag inte tänker utsätta oss för.

så man måste anpassa sig och använda ett vitt språk? =/


   
SvaraCitera
Kudhos

Nachac:
"Nigga'" är ju i allra högsta grad ett vitt uttryck.

LOL


   
SvaraCitera