Aviseringar
Rensa alla

Barndom


Ämnesstartare

Min barndom var ju inte världens underbaraste. Med alkoholiserad mor, död far, och en styvfar som gav mig stryk.

Allt detta har gjort mig extremt känslig och paranoid. Till exempel om jag smsar någon och denne inte svarar så blir jag orolig och tror att personen är förbannad på mig eller något. Jag har även depression.

Är det någon som är likadan som har någon aning om detta kommer försvinna någonsin?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har en väldigt nära vän med samma problem.
Hon får förtillfället hjälp med att ta sig ur det, vilket du också kanske borde överväga..

beklagar btw


   
SvaraCitera

noodlemantra:

Är det någon som är likadan som har någon aning om detta kommer försvinna någonsin?

inte likadan, men det kan försvinna. prata med nån.


   
SvaraCitera

Min uppväxt var dylik.

Jag överanalyserar mycket, både mina egna och andras handlingar. Mitt självförtroende är kasst och jag tror att andra är bättre och viktigare än vad jag är.


   
SvaraCitera

noodlemantra:

Är det någon som är likadan som har någon aning om detta kommer försvinna någonsin?

Har haft det jobbigt under barndomen/uppväxten med vissa saker. Självkänslan och självbilden är väl inte den bästa precis [rolleyes]

Ditt problem går absolut att jobba på! Sök hjälp hos en ungdomsmottagning (om du har åldern inne), annars är det psykolog som gäller. Kolla på din kommuns hemsida [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[n]


   
SvaraCitera

Hade en rätt dålig barndom, men man skall icke titta i backspegeln


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera