Aviseringar
Rensa alla

Barnpiñatan


Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Btw, kolla in Liv Strömquists serie om Piñatan! Asrolig:

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Smaklöst (Du röstade på detta alternativ)

Däremot kan det ju ha motsatt effekt och barnen associerar Annie Lööf till godis.


   
SvaraCitera

isola:

Smaklöst (Du röstade på detta alternativ)

ser inte riktigt vad vitsen är...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Btw, kolla in Liv Strömquists serie om Piñatan! Asrolig:

2/4 var roliga.


   
SvaraCitera

isola:

Smaklöst (Du röstade på detta alternativ)

Slå en borgare med ett slagträ så får du pengar och godis? Trevligt budskap..

Undrar om vänstern och aftonbladet tyckt det var lika harmlöst och festligt om SD eller något borgerligt parti gjort samma sak. Det tror inte jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Världens icke-fråga. Man måste ju vara dum på riktigt för att tro att det skulle vara nån slags uppmaning till våld att slå på en piñata.

Alltså, det är trots allt barn det gäller samt att det är anordnat i politisk regi. Det var roligt men knappast en aktivitet en ungdomsrörelse som dessutom är verksamma på riksnivå borde syssla med. Annars var det askul i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Däremot kan det ju ha motsatt effekt och barnen associerar Annie Lööf till godis.

[bigsmile]

Rödingajäveln:

an måste ju vara dum på riktigt för att tro att det skulle vara nån slags uppmaning till våld att slå på en piñata.

hade det varit en vuxenaktivitet så hade jag hållit med, men nu var det ju trots allt för småbarn som inte förstår vare sig politik eller symbolik.


   
SvaraCitera

äh, det var en kul idé


   
SvaraCitera

Frippe96:

Undrar om vänstern och aftonbladet tyckt det var lika harmlöst och festligt om SD eller något borgerligt parti gjort samma sak. Det tror inte jag.

hade det varit muf som haft jonas sjöstedt på ballongen hade jag fortfarande tyckt det var ganska kul och totalt harmlöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Smaklöst (Du röstade på detta alternativ)

men v i malmö har alltid varit cp


   
SvaraCitera

qazedctgb:

hade det varit muf som haft jonas sjöstedt på ballongen hade jag fortfarande tyckt det var ganska kul och totalt harmlöst

Om det varit SD då? Det är ju egentligen en mer rättvis jämförelse då både partierna är extrema och knappt rumsrena.


   
SvaraCitera

Frippe96:

Om det varit SD då? Det är ju egentligen en mer rättvis jämförelse då både partierna är extrema och knappt rumsrena.

nej det är inte rättvist vänsterpartiet är rumsrent bara trams att hävda annat. men ja jag hade tyckt att det var småroligt fortfarande tror jag men jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

nej det är inte rättvist vänsterpartiet är rumsrent bara trams att hävda annat. men ja jag hade tyckt att det var småroligt fortfarande tror jag men jag vet inte.

Fast han menade ju att det blir mer rättvist om man tar de längst ut på både höger- och vänstersidan.


   
SvaraCitera

isola:

Fast han menade ju att det blir mer rättvist om man tar de längst ut på både höger- och vänstersidan.

nej han menade att vänsterpartiet är lika extrema som sd


   
SvaraCitera

qazedctgb:

vänsterpartiet är rumsrent

Ja, knappt, precis som SD. Majoriteten av svenskarna tycker trots allt att (V)'s politik är helt åt helvete, precis som SD.

isola:

Fast han menade ju att det blir mer rättvist om man tar de längst ut på både höger- och vänstersidan.

qazedctgb:

nej han menade att vänsterpartiet är lika extrema som sd

Ja och ja.


   
SvaraCitera