Aviseringar
Rensa alla

Barnprogram, hjälp mig att komma ihåg!


Ämnesstartare

När jag var liten (någon gång under 90-talet) gick det ett program som handlade om en pojke som hittade ett gyllene fickur som han kunde stanna tiden med. Han använde det då han var på ett kalas för att han skulle hinna hem och byta kläder eftersom han spillde på dom. Men han använde också det för att rädda sin farfar som ramlade en gång, han puttade då fram en fåtölj som han kunde landa mjukt i.

Är det någon som kommer ihåg programmet och va det heter?


   
Citera

Minns kanske detta. Men inte vad det heter tyvärr.


   
SvaraCitera

Det var otecknat, vill jag minnas. Pojken skulle även handla en födelsedagspresent till sin kompis och utnyttjade fickuret för att tränga sig i kön i mataffären.

Han lyckades även på något sätt hjälpa en fattig ikon i sin hemstad att dra hem storvinsten. Den tidigare fattiga mannen glassade i slutet runt i en fin bil.


   
SvaraCitera

Känner igen detta. Eller så inbillar jag mig.


   
SvaraCitera

Kan även tillägga att pojken var sjukt lojal. Och hade moral och principer att beundra.

Jag menar, om man själv fick möjligheten att stoppa tiden, hade man inte utnyttjat det roligare då?

Helt otroligt att jag själv tänkte på denna serien bara för någon vecka sedan. Eller tja, en serie var det väl inte.


   
SvaraCitera

keybored:

hade man inte utnyttjat det roligare då?

Jag hade enbart plundrat och rånat. Vilken tur att inte jag har någon sådan klocka.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den sidan har jag redan försökt med... men tack ändå:)


   
SvaraCitera

känner också igen det! men kan också inbilla mig ...


   
SvaraCitera

JAG VET VILKEN DU MENAR!!!
men inte vad den heter


   
SvaraCitera