Aviseringar
Rensa alla

barnvakt


Ämnesstartare

Har barnet jättesnälla föräldrar om man får 2000 för att vakta deras barn 2 kvällar på raken, eller är det rimligt?

Ungefär hur mkt brukar man få per kväll?


   
Citera
Ämnesstartare

beror väl på hur länge man ska passa barnen


   
SvaraCitera
time
 time

Fick en gång 50 kr för att vakta två helt odrägliga, bortskämda kusiner från klockan 18 till 01. 50 KRONOR. Kände mig helt underbetald faktiskt. 2000 kr låter rätt mycket i mina öron, var nöjd! [cute]


   
SvaraCitera

Wow 2000 för två kvällar!?

Jag har tagit 120-140kr/h de gånger jag suttit. Har suttit ganska många långa 6-8 timmars pass och då kommer jag ju upp i runt tusenlappen.
Men så, om de är villiga att ge dig 2000 för två kvällar så ta det! Om det tycker att det är orimligt så är det för att det är orimligt och överpris [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wow, det är rätt mycket för bara två kvällar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wow, det är rätt mycket för bara två kvällar


   
SvaraCitera

Hur många timmar och hur sent på kvällen? Många föräldrar betalar ju gärna extra om det handlar om sena timmar eller nätter. När jag jobbade i en familj brukade jag få en tusenlapp bara för att sova över - när mamman själv också var hemma. Så jag tycker väl inte det låter helt orimligt egentligen. Vill de betala dig det så tycker de väl att du är värd det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nice!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det låter rätt mycket men det bra med cash. jag hade väl inte tagit så mycket. jag hade gjort det gratis...eller tja de hade fått betala mig för deras internetuppkoppling, för varje mbit de saknar från 100mbit läggs på 10kr/h

har de ingen uppkoppling alls, modem, eller sitter på sån där "3" dosa med trådlöst. då ska jag fan få lägga frun i familjen en gång i månaden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså, det är min kusin, och jag ska kanske få 1 nice ridhjälm för besväret (som går på 800-2000 men känner mig utpressande osv om jag kräver 2000...) Ska vakta från ikväll till söndag morgon, då ena föräldern är bortrest och andra är bortbjuden på kvällarna. Vet inte hur länge jag ska vara själv med barnet, bara att jag sover där 2 nätter...


   
SvaraCitera