Aviseringar
Rensa alla

Barocken


PMR
 PMR

Hoppas på en massa trollande...


   
SvaraCitera

Niklas:

Eller asså man vet ju vad "barockt" innebär, och man vet ju att det är någon slags historisk kulturepok, så kan man ju ana vad det är, men utöver det finns noll info. Lär mig av princip ingenting som skett i historien innan år 1861. Känns onödigt.

Så ställs den dramatiska frågan; Varför just 1861?


   
SvaraCitera

Niklas:

Eller asså man vet ju vad "barockt" innebär, och man vet ju att det är någon slags historisk kulturepok, så kan man ju ana vad det är, men utöver det finns noll info. Lär mig av princip ingenting som skett i historien innan år 1861. Känns onödigt.

Men det är inte ok. Det är inte bara någon "slags historisk kulturepok". Arg 
Det var en mycket viktig sådan!!!

Samt 1861, varför? För att pucitta dog? = ) obs skojar 


   
SvaraCitera

Crysilis:

Så ställs den dramatiska frågan; Varför just 1861?

Någonstans ska man ju dra gränsen liksom. Ett estetiskt snyggt årtal att göra det på tänker jag. 

rotorblad: Men det är inte ok. Det är inte bara någon "slags historisk kulturepok".  
Det var en mycket viktig sådan!!!

Omöjligt! Hur påverkar den/det mig idag? Skeptisk


   
SvaraCitera

Niklas:
Någonstans ska man ju dra gränsen liksom. Ett estetiskt snyggt årtal att göra det på tänker jag.

Ja, instämmer. Passande.


   
SvaraCitera

rotorblad:

D : Va. 
Joho! Definitivt. 

20 år gammal o inte behövts veta de än..


   
SvaraCitera

Niklas:
Någonstans ska man ju dra gränsen liksom. Ett estetiskt snyggt årtal att göra det på tänker jag. 

Omöjligt! Hur påverkar den/det mig idag? Skeptisk

Hörru, vadå påverkar? Det kan väl vara viktig ändå hallååå. Det var då konst och musik började användas i propagandasyfte och flera av dagens instrument uppkom då i sin modernare form. Typ gitarr, orgel och kontrabas. Den franska och italienska operan blev återigen populär och folk kunde för första gången på riktigt försörja sig som exempelvis musiker. Det är viktiga grejer som händer


   
SvaraCitera

rotorblad:

Hörru, vadå påverkar? Det kan väl vara viktig ändå hallååå. Det var då konst och musik började användas i propagandasyfte och flera av dagens instrument uppkom då i sin modernare form. Typ gitarr, orgel och kontrabas. Den franska och italienska operan blev återigen populär och folk kunde för första gången på riktigt försörja sig som exempelvis musiker. Det är viktiga grejer som händer

Äh, känner spontant att jag klarar mig utan orgel, kontrabas och fransk opera. Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Niklas:

Äh, känner spontant att jag klarar mig utan orgel, kontrabas och fransk opera. Rullar ögonen

= (


   
SvaraCitera