Aviseringar
Rensa alla

Basiron


Ämnesstartare

Någon som använt Basiron mot finnar i fejset? Jag gjorde det nyss och har blivit knallröd i hela ansiktet, ser ut som jag bränt mig vid solning.

Håller denna bieffekt i sig så länge man använder skiten eller avtar det efter en tid?


   
Citera
Ämnesstartare

använder du någon återfuktande kräm? om inte så börja med det. basiron kan vara ganska uttorkande har jag för mig.

och använder du 5% eller 10%? om du använder 10 kanske du borde byta till 5% eller något annat finnmedel. om det inte går över av att använda återfuktande [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hört att det torkar ut huden som fan. må kanske hjälpa, men tror det finns bättre produkter. prova visibly clear från neutrogena. de har tvätt, skrubb, ansiktsvatten mm. de har även en återfuktande ansikts kräm som inte innehåller ojla vilket är bra om man har finnar och fet hy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de e väl inget ovanligt med tanke på vad det innehåller för kemiskt skit...ha inte det lika länge i ansiktet nästa gång eller byt till någonting skonsammare somt t.ex tea tree olja


   
SvaraCitera

Hamlet:

Någon som använt Basiron mot finnar i fejset? Jag gjorde det nyss och har blivit knallröd i hela ansiktet, ser ut som jag bränt mig vid solning.

Läste du bipacksedeln?

Angelize:

kemiskt skit.

Bästa dokumenterade effekt mot acne vulgaris, menar du? BP används och rekommenderas av en anledning.

Angelize:

t.ex tea tree olja

Har inte alls lika bra effekt mot acne vulgaris och är också väldigt irriterande i effektiva koncentrationer och helt värdelöst i de koncentrationer som man får det i om man köper färdiga produkter. Det krävs 5-10%.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har använt Basiron 10% i lite över ett halvår nu.. Har ej haft de problem du beskriver, Däremot har inte krämen gjort någon stor skillnad över huvudtaget.. Tror inte det är finnar jag har i ansiktet, utan röda ärr efter dem..

Har ej fått fler finnar i ansiktet sedan en period tbx, så antar att krämen fungerar på nått sätt iaf. [crazy]


   
SvaraCitera