Aviseringar
Rensa alla

Batteritiden gör mig olycklig


Ämnesstartare

Batteriet har laddats i 1, 5 dygn.

När jag sen sätter på datorn håller batteriet i max 2 timmar. Ska det vara så, eller var ska jag klaga? Datorn är ca 1 år.. [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Elektronikprylar och Telefoni


   
SvaraCitera
Åtta

Det är ganska normalt, beroende på hårdvara, skärmstorlek, batteristorlek, o.s.v.


   
SvaraCitera

Åtta:

Det är ganska normalt, beroende på hårdvara, skärmstorlek, batteristorlek

Även hur pass mycket ljus man har på skärmen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det är ganska normalt, beroende på hårdvara, skärmstorlek, batteristorlek, o.s.v.

Det står att batteritiden är ungefär 4 timmar i någon slags manual. Gjorde jag något fel i början när datorn var ny, typ genom att ha i laddaren medan jag använde den till att surfa och kolla film?

Har dessutom energisparläge kryssat..


   
SvaraCitera
Åtta

Renesmee:

Det står att batteritiden är ungefär 4 timmar i någon slags manual.

Då låter 2h efter ett år inte alls speciellt konstigt.

Renesmee:

Gjorde jag något fel i början när datorn var ny, typ genom att ha i laddaren medan jag använde den till att surfa och kolla film?

Mja. Helst ska du ta ut batteriet när du har den inkopplad utan att batteriet behöver laddas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Då låter 2h efter ett år inte alls speciellt konstigt.

Men batteriet var även så kasst när den var ny.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stod säkert att batteritiden är UPP TILL 4h också, inte att den faktiskt är 4h [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batterier blir sämre med tiden, men om två timmar känns radikalt för lite så kan du kanske överväga att skaffa en maskin vars uttalade syfte är awesome batteritid. var den mycket bättre i början så kan du överväga att skaffa ett nytt batteri. i regel så håller sig batteritiden högre om man inte använder batteriet konstant, men att byta mellan batteri och inte batteri konstant är i regel mer jobb än det är värt (som jag ser det).


   
SvaraCitera
Åtta

Renesmee:

Men batteriet var även så kasst när den var ny.

Fortfarande inte förvånande. Det behöver bara betyda att i deras tester i ett iskallt rum med avstängd skärm så lyckades de någon gång få batteriet att räcka i 4h. I verkligheten får man aldrig ut lika mycket som de anger i reklam.


   
SvaraCitera

Det är alltid ett problem som många säger ovan.
Så efter ett år så är 2 timmar rätt okej ifall du när datorn är ny hade 4 timmar.
Själv så har jag haft min dator i snart en och ett halvt år och är nere på ett batteri som har ca 20% av vad ursprung kraft.

Jag skulle vilja råda dig till och testa program BatteryBar
( Googla så hitta du en länk ). I det programmet så kan man nämligen efter ett tag ser hur mycket kraft ditt batteri har kvar i jämförelse med när det var nytt.

/ Figaro


   
SvaraCitera