Aviseringar
Rensa alla

BDB: I Fokus


Ämnesstartare

mörknäs:

nej. är man attentionwhore så är man attentionwhore, och sidan är upplagd på ett sådant sätt att den bara drar till sig sådana, helt automagiskt. om inget radikalt förändrats sen jag var inne senast.

Så om man är medlem blir man automatiskt en attentionwhore?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Så om man är medlem blir man automatiskt en attentionwhore?

antingen det eller så är man medlem för att stalka folk. jag menar, varför är man annars medlem? det är som att blogga, fast värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

antingen det eller så är man medlem för att stalka folk. jag menar, varför är man annars medlem? det är som att blogga, fast värre.

Då har vi olika åsikter angående det. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte den dära fokus-grejen riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Då har vi olika åsikter angående det. [cute]

men sidan är ju upplagd för just precis attentionwhorande. först systemet med bevakningar, då det väl iallafall förr syntes direkt på sidan hur många personen i fråga har. fler poäng för effektiva attentionwhores. du kommunicerar med folk genom kommentarer på deras bilder. liksom, wat. och det anses ju vara högstatus att få 200000 kommentarer, så där uppmanas det också till attentionwhorande, genom att man postar bilder med avsikt att de ska väcka så pass stor uppmärksamhet att folk kommenterar dem, eller kanske till och med börjar bevaka en. och det är det sidan går ut på, vilket vi tydligt ser när vi besöker forumet, vilket är helt jävla värdelöst och ofunktionellt, uppenbarligen ingen funktion de lagt ner något krut på. om de inte ändrat sen sist.

ja. attentionwhorecommunityn nummer ett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

ja. attentionwhorecommunityn nummer ett.

Jaså, det kan jag hålla med om, men tycker ändå att det är en viss skillnad mellan att lägga ut bilder i syfte att visa de man känner än att fiska kommentarer/bevakning från främlingar. I och för sig grundar sig båda i uppmärksamhetssökande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Jaså, det kan jag hålla med om, men tycker ändå att det är en viss skillnad mellan att lägga ut bilder i syfte att visa de man känner än att fiska kommentarer/bevakning från främlingar. I och för sig grundar sig båda i uppmärksamhetssökande.

"de man känner" är väl även det en rätt lös beskrivning av hur communityn i fråga används av de flesta.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

"de man känner" är väl även det en rätt lös beskrivning av hur communityn i fråga används av de flesta.

Jag försöker inte säga att sidan inte till största delen består av attentionwhores, utan att alla inte använder den i samma syfte.

Erkowich:

http://EZ0-9.bilddagboken.se/p/show.html?id=377645399&directlink=1 <
Oh rly

Ett praktexempel, hon betalar 10 kr för att få en massa elaka kommentarer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

suck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Jag försöker inte säga att sidan inte till största delen består av attentionwhores, utan att alla inte använder den i samma syfte.

att attentionwhora? nej, det finns kanske undantag, men de är förbannat jävla obetydliga i jämförelse med den stora användarskaran. alltså knappast sidans huvudsakliga målgrupp.

Lament:

Ett praktexempel, hon betalar 10 kr för att få en massa elaka kommentarer.

ja, alltså, det där är ju ungefär samma sak som 90% av allt annat som postas, fast av en tjockis. jag ser inte vad den oerhörda skillnaden är. att idioten sen betalat 10 spänn för att få bilden på förstasidan är väl inte sådär jättebegåvat, men knappast attentionwhorigt utöver vad sidhelvetet påbjuder alla andra att göra, vilket efterlevs.


   
SvaraCitera

Har aldrig riktigt gillat BDB, har man brist på uppmärksamhet elr??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

nej, det finns kanske undantag, men de är förbannat jävla obetydliga i jämförelse med den stora användarskaran. alltså knappast sidans huvudsakliga målgrupp.

Det är bara det jag försöker säga, att det finns undantag. [cute]

mörknäs:

ja, alltså, det där är ju ungefär samma sak som 90% av allt annat som postas, fast av en tjockis. jag ser inte vad den oerhörda skillnaden är.

Nej det vet jag, det var inte själva bilden eller vad hon skrev jag syftade på, utan att hon betalade och i gengäld fick en massa elaka kommentarer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Det är bara det jag försöker säga, att det finns undantag. [cute]

ja, det finns ju folk som reggar sig på um för att skriva tardiga bloggar också, men det är ju icke desto mindre ett forum för det.

Lament:

Nej det vet jag, det var inte själva bilden eller vad hon skrev jag syftade på, utan att hon betalade och i gengäld fick en massa elaka kommentarer.

är detta på något vis karaktäristiskt för en attentionwhore?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

är detta på något vis karaktäristiskt för en attentionwhore?

Nä, men jag förstår bara inte vad syftet är eller vad hon förväntade sig.


   
SvaraCitera