Aviseringar
Rensa alla

BEACH 10! Hjälp mig nå min mål vikt!


Taggad:

Jag har ett sockerberoende som jag inte blir av med, och jag vet inte hur jag ska bli av med det heller

Det finns kosttillskott som kan hjälpa dig bli av med sockersuget, man bör inte ta det allt för länge, men det kan säkert hjälpa dig få bättre vanor. Men det krävs ju förståss fortfarande lite viljestyrka för att bli av med ovanan...

Kolla upp "Prochrome" på någon hälsokostbutik (typ Life), det kostar halvmycket, fast det fungerar. När jag tog det upplevde jag att jag sov bättre också, vilket antagligen också hjälpte att förbättra vanorna.

Taggad:

Jag skulle inte kunna tänka mig att börja gymma, men raska promenader och löpturer skulle jag gärna vilja börja med, men då har jag ju ingen motivation?

Det viktiga är att hitta något som är kul... är det inte roligt kommer du att ge upp det nästan direkt. Testa köpa hem lite grejjer... typ en pilatesboll och några hantlar, det finns massor med saker man kan göra hemma (Google kan med massor med övningar också). Pilatesbollar är förövrigt skitroliga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

paras:

Ät en xtra macka & ett glas mjölk/oboy/juice varje dag utöver din normala kost. Varje dag.

Stoppar i mig ca 5-7000 kcal om dagen, så jodå, jag vet hur jag ska äta. En extra macka och ett glas mjölk hjäpler förövrigt inte så mycket alls.


   
SvaraCitera

Taggad:

men raska promenader och löpturer skulle jag gärna vilja börja med, men då har jag ju ingen motivation?

Du kan ju börja göra som jag 🙂 Jag delar ut reklam varje helg och har ett sjuukt stort område.. Och du får ju lite pengar för det också, Så det gör ju att du i stort sätt måste ut, eftersom det också är 2 veckor i uppsägningstid 🙂

Taggad:

Och det här med mat, hur ska man äta? Hur mycket behöver jag som inte tränar så mycket (men vill börja) äta?

Du ska ju typ äta 5 ggr om dagen fast i mycket mindre portioner..

Men hitta något som är nyttigt och jätte gott som du kan äta istället för sötsaker.. Det låter ganska svårt att hitta något som är lika gott, Men själv hittade jag några speciella äpplen som är SÅÅÅÅÅÅ goda 🙂

Du fixar det säkert [y]


   
SvaraCitera

Taggad:

iprincip _inga_ muskler

Taggad:

sockerberoende som jag inte blir av med, och jag vet inte hur jag ska bli av med det heller

Taggad:

vintern har jag samlat på mig ca 10 extra kilo

Taggad:

Hur ofta får man äta sötsaker? Just nu är det exakt varje dag, det slinker _ALLTID_ ner något.

Taggad:

ingen motivation

Taggad:

Jag är öppen för alla tips ni kan ge! Att räkna kalorier är dock inget jag är så sugen på, vill ju ändå leva ;-P

Okej. DU KOMMER BLI FET. ÖVERVIKTIG. Du lever som ett fetto och kommer snart bli ett fetto, du är tydligen på god väg eftersom du under endast en vinter gått upp otroliga 10 kg i fett.

Räkna kalorier är det inget fel på. Kalorier är kalorier. Du kan äta 1000 kalorier i pommfrits och choklad om du vill och ändå gå ner i vikt. Bara du räknar och inte äter över ett visst antal kalorier. Det tar inte mer än en vecka innan du är van vid att räkna och kan utantill dina normala livsmedel du stoppar i dig. Och du kommer gå ner i vikt erftersom du är medveten om hur mycket du stoppar i dig. En tjej i min klass gick ner från 70 kg till 55 kg/170 cm med den metoden., asså att räkna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

paras:

Varför har du låtit dig själv gå upp i vikt?

Hahaha, chilla. Jag är 180 lång och väger 70kg.
Jag är normalviktig, och jag vägde inte 61 innan utan 66, och då var jag "smal", vilket jag fortfarande är. Jag vill endast få en fastare kropp. Om jag skulle gå ner till 61kg så kommer jag vara tunnare än Marissa Cooper i OC, vilket kanske inte är så snyggt, men mitt mål är att försöka få mig ner till 65, sen trappa ner i vikt långsamt. Jag vill inte vara ett vandande sklett.

Och jag är inte fet nu, har en otroligt smal "överkropp" dvs att mina axlar, armar, midja osv är supersmalt, det är höfterna, låren och röven som jag vill ha mindre.

Och jag trycker inte sötsaker hela tiden. Såhär kan ett matschema se ut under en vardag.

Frukost: Två lingongrova med skinka, ett glas mjölk

Lunch: Liten portion mat i skolan, ett glas vatten, en hårdmacka, och grönsaker.

Det är NUUUUU jag vill ha socker.
Och det är här jag kan ta en kaka eller någon snacks som blivit över från helgen.

Sen äter jag middag och på kvällen brukar jag inte vara hungrig men kan ibland ta något onyttigt. Men det är oftast att ajg blir helt matgalen innan mensen.


   
SvaraCitera
zIGGE

paras:

Räkna kalorier är det inget fel på. Kalorier är kalorier. Du kan äta 1000 kalorier i pommfrits och choklad om du vill och ändå gå ner i vikt.

Din logik är bristfallande, på gränsen till dumdristig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

paras:

Kalorier är kalorier

Helt fel. Verkligen inte sant.

Hört om svältläge, näringsbrist och låg ämnesomsättning pga svält? Får inte kroppen det den behöver håller den hårt i de kalorier som slinker ner.

Låter inte det minsta smart att äta 1000kcal i fett och socker. Ät vanlig mat istället. Bara för att du kommer undan med att frossa i sockerbomber betyder det inte att det ger en lika lyckad viktnedgång som en mer varierad kost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ska också gå ner 10 innan sommaren
eller 7 kanske
säg hur det gick sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Taggad:

Hur behåller jag helt enkelt motivationen till att träna, och framförallt tycka att det är kul?

Det låter som att du behöver träna en lagsport. Då måste du gå på träningarna för att inte svika de andra i laget och du blir dessutom peppad och pushad.
Att ha en fast tid då man måste träna är också bra. Skriv upp ett schema och be någon utomstående att hjälpa till med motivationen. Det är mycket lättare att hålla igång om man har lite samvetskval.

Angående maten, bestäm en enda dag i veckan för onyttigheter och ät vanlig mat resten av dagarna i veckan. Det är en hållbar "diet" som fungerar för de flesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Taggad:

Jag har ett sockerberoende som jag inte blir av med, och jag vet inte hur jag ska bli av med det heller.

det är gryyyyyyyymt svårt, men det försvinner snabbare än man tror om man inte stoppar i sig skiten [wink].

Taggad:

men raska promenader och löpturer skulle jag gärna vilja börja med, men då har jag ju ingen motivation?

huuuuuundar e bra [bigsmile] då måste man ju in princip gå ut. har du ingen, låna vetja [smile] kan man dessutom tjäna en slant på också [rolleyes]

Taggad:

Och att säga att vi ska sluta köpa sötsaker, sry. Jag har ingen talan där då mina syskon vill ha det men inte jag. 😛 Måste lära mig hålla mig från det, men huuuuur?

köp nåt annat du kan käka eller nåt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill gå upp 43 kg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

huuuuuundar e bra då måste man ju in princip gå ut. har du ingen, låna vetja kan man dessutom tjäna en slant på också

Får inte ens ha en hamster för mina föräldrar, så en hund kommer tyvärr inte på frågan, haha [wink]
Brukar ju gå med kompisar ute men då blir det ofta snigelfart då man babblar på en massa.
Tycker faktiskt att det är jätteskönt att koppla bort vardagen med att endast lyssna på musik och promenera i rask takt men det är så förbaskat kallt ute just nu. :-/ Skulle vilja lösa matfronten först och sen trappa upp med träning när vädret tillåter en att vistas ute.

kallprat:

Det låter som att du behöver träna en lagsport.

Svårt att börja en lagsport då man är 18+. Om det inte är ett nytt lag dvs. Skulle kunna tänka mig innebandy men finns inga lag.

Försöker verkligen ha en dag i veckan, men det går inte. [sad]


   
SvaraCitera

Taggad:

71kg till mina 178cm men min målvikt är att väga 61-62kg.

Image


   
SvaraCitera

Taggad:

När man kör på godisförbud och att skippa onyttigheter är det ju det enda man vill ha!

Nu läste jag bara det här så jag vet inte vad dem andra har skrivit
men att skippa onyttigheter till 100% är jätte svårt om man inte har ett starkt psyke. men att skära ner på det är en bra början. om du tillexempel bara äter någonting på helgen~ och inte på veckodagarna så är det en bra början. om du är ute och dricker så ska du ta det lugnt och inte dricka för mycket. Alkohol som tillexempel öl innehåller jätte mycket kalorier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Taggad:

Får inte ens ha en hamster för mina föräldrar, så en hund kommer tyvärr inte på frågan, haha

men som sagt, "låna" om de finns möjlighet, typ gå ut me grannens eller nåt.

Taggad:

Tycker faktiskt att det är jätteskönt att koppla bort vardagen med att endast lyssna på musik och promenera i rask takt men det är så förbaskat kallt ute just nu. :-/

ah jo i know. samma problem för mig just nu faktiskt -.-


   
SvaraCitera