Aviseringar
Rensa alla

Beatday 09' (indie)


Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

många lämnar SSU och blir gröna

Jag är nog den enda jag känner som gjort det, tror jag 😛

Ögon i en plåthink:

Nu lade jag ihop ett och ett, och tänkte att de alla är SSU:are, och du troligtvis fått kontakt med dem genom det

Ja, rätt gissat :O

Ögon i en plåthink:

Men, om du hänger med dem är du säkerligen en helt okej kille, trevligt.

Jag är ju helt ôkej. ^^ Men jag bits, också, så det är lite tudelat. En del är så tråkiga och stängda så att jag helt enkelt inte orkar vara vänlig mot dem. De flesta vanliga människor faktiskt. Är du en vanlig människa?


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Men jag bits, också, så det är lite tudelat. En del är så tråkiga och stängda så att jag helt enkelt inte orkar vara vänlig mot dem. De flesta vanliga människor faktiskt. Är du en vanlig människa?

Beror väl lite på vad man, menar! Jag vet inte om andra människor riktigt ser mig som vanlig, själv händer det att jag ser mig som en avart. I min stela, halvdöda samhällsklass är jag den där underliga vegantjejen, mja. Jag har brukat umgås med både vad jag antar att du anser vara vanliga människor, och mindre vanliga människor. Trivs dock bättre i det ovanligare sällskapet. Jag står med två fötter i varsitt läger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Jag står med två fötter i varsitt läger.

Jag med. Jag går också i en jättenormal samhällsklass, och försöker hantera min situation som går ut på att undvika alla former av tillsatser i mat, vara vegetarian i smyg (jag kommer bli helt vegetarian när jag flyttar hemifrån. Eventuellt vegan i ett senare stadie. Mår dåligt av att äta kött, men gör det ändå, som. [sad])

De flesta jag känner är ändå normala, men de jag klassar som nära vänner är inte det. ^^ och jag är det längsta från normal man skulle komma, även om jag ser normal ut :p


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Eventuellt vegan i ett senare stadie. Mår dåligt av att äta kött, men gör det ändå, som.

Jag är den laktosintoleranta vegetarianen, som diskret bytte ut laktosfria mjölkprodukter mot soja, och övertygade föräldrarna om att mjölkfritt margarin är nyttigare för dem, än det vanliga smöret. Smygarn, som långsamt konverterar sin, turligt nog väldigt toleranta familj till, någonting annat än vad de var innan, i varje fall. De låter mig laga min egen mat. [cute]

Förresten skulle även jag ha gått i en jättenormal samhällsklass i Luleå, om mina föräldrar ansett mig vara tillräckligt ansvarig för egen bostad. Kommer och styckmördar dig när du minst anar det, världen är skrämmande liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Förresten skulle även jag ha gått i en jättenormal samhällsklass i Luleå, om mina föräldrar ansett mig vara tillräckligt ansvarig för egen bostad.

Ah, men de verkar ju anse att du är hyfsat mogen, med tanke på att du ändrat deras matvanor så mycket. 😉

Du äter inte quorn eller soya heller?
Du skulle kunna hjälpa mig om du orkar, de flesta har inte orkat, med tips på vad jag kan laga och hur. Jag följer inte gärna recept, men jag är helt blåst på vad vegetarianer äter och hur det tillagas. Mina föräldrar låter mig sällan komma in i köket, så jag smyger in när de är bortresta eller dylikt [party]

Men, styckmördandet låter mysigt. Tänk på att jag inte vill bli vakuummörad, utan helst hängmörad. Vem kommer ha äran att äta mig?


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Ah, men de verkar ju anse att du är hyfsat mogen, med tanke på att du ändrat deras matvanor så mycket. 😉

Gudars, om du sett vilken röra mitt rum är i, skulle du nog hålla med mina föräldrar om att en egen bostad för mig inte vore det bästa. Golvet är fullständigt täckt av ett tjockt lager oidentifierbart skräp, men jag trivs så. Nöjd.

Anarkandi:

Du äter inte quorn eller soya heller?

Quorn undviker jag helst, då det innehåller äggvitemojs, men soya är grönt. Jag är själv inget matlagningsgeni, att följa recept känns som att låsa in sig själv i en marsvinsbur av mindre modell, helt frivilligt till och med, varför gör man så. Brukar slänga ihop lite olika bönor, linser, svamp, majs etc i en gigantisk gryta, krydda, och, ja. Gott, närapå alltid. Hjälper dock gärna till, om jag kan vara till nytta! Äggersättning har ni ju i affärerna i din stad, lyxen eller. Jag köpte dock sista paketet då jag var där, senast.

Anarkandi:

Men, styckmördandet låter mysigt. Tänk på att jag inte vill bli vakuummörad, utan helst hängmörad. Vem kommer ha äran att äta mig?

Mals till korv, serveras åt lyckligt ovetande i skolmatsalen i gymnasiet i din hemort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Gudars, om du sett vilken röra mitt rum är i, skulle du nog hålla med mina föräldrar om att en egen bostad för mig inte vore det bästa. Golvet är fullständigt täckt av ett tjockt lager oidentifierbart skräp, men jag trivs så. Nöjd.

Det är härligt. Jag har en evig röra, men jag städar så snabbt, och lyder order så bra, om jag måste. Men jag törstar ändå efter frihet och egen lägenhet. Den skulle bli stökig, men. En dag så. [cute]

Ögon i en plåthink:

Mals till korv, serveras åt lyckligt ovetande i skolmatsalen i gymnasiet i din hemort.

Åhhh, snälla, kom hit och gör slut på lidandet snabbt, du ger redan nu ännu mer lager av anledningar till att inte äta skolmaten, som jag redan inte äter. :c

Ögon i en plåthink:

Hjälper dock gärna till, om jag kan vara till nytta!

Kan jag ta din msn isåfall? ^^

Jag brukar köra på att slänga ihop saker. Ibland kör jag utan quorn och soya, gör gärna soppor och sådant. Gazpaccho gillar jag, hummus är ett måste hellre än smör, och jag försöker på alla möjliga sätt bli av med så mycket av mina köttätande tendenser jag kan. Men jag velar, jag måste sluta vela :O


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Åhhh, snälla, kom hit och gör slut på lidandet snabbt, du ger redan nu ännu mer lager av anledningar till att inte äta skolmaten, som jag redan inte äter. :c

Jag äter heller själv aldrig skolmaten, litar inte på någon, de smyger säkerligen ned massor av hemskheter i den. Vet det. De ordnar ändå inget veganskt käk till mig.

Anarkandi:

Jag brukar köra på att slänga ihop saker. Ibland kör jag utan quorn och soya, gör gärna soppor och sådant. Gazpaccho gillar jag, hummus är ett måste hellre än smör, och jag försöker på alla möjliga sätt bli av med så mycket av mina köttätande tendenser jag kan. Men jag velar, jag måste sluta vela :O

Åh, känner mig lite allmänbildad, som vet att Gazpacho är en andalusisk grönssakssoppa som serveras kall. Jag brukar mest köra på råvaror, har lite svårt för sojafärs och liknande, känns lite smyghalvfabrikatigt. Velade är ett jävla gissel, var lite halvtvungen att löpa linan ut och bli vegan när jag väl börjat oäta kött.

Anarkandi:

Kan jag ta din msn isåfall? ^^

I sådana fall måste du hålla mig hemlig för våra gemensamma bekanta, eller, öh, i varje fall min existens här, då du får reda på mitt för- och efternamn i min hotmailadress. Haha, läskigt, vi kanske träffats förr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Jag äter heller själv aldrig skolmaten, litar inte på någon, de smyger säkerligen ned massor av hemskheter i den. Vet det. De ordnar ändå inget veganskt käk till mig.

Ögon i en plåthink:

I sådana fall måste du hålla mig hemlig för våra gemensamma bekanta, eller, öh, i varje fall min existens här, då du får reda på mitt för- och efternamn i min hotmailadress. Haha, läskigt, vi kanske träffats förr.

Yeah. Det är lugnt. Jag kan berätta en hemlighet som du kan sprida till alla andra isåfall, men jag vill inte säga den på UM.se 😛 jag är inte hemlig där ;P

Ögon i en plåthink:

Velade är ett jävla gissel, var lite halvtvungen att löpa linan ut och bli vegan när jag väl börjat oäta kött.

Jepp, det kommer nog bli samma för min del. ;o

Ögon i en plåthink:

känns lite smyghalvfabrikatigt.

Det är det, jag försöker också att undvika det. Men det är gott. [n]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Yeah. Det är lugnt. Jag kan berätta en hemlighet som du kan sprida till alla andra isåfall, men jag vill inte säga den på UM.se 😛 jag är inte hemlig där ;P

Oki! Skickar dig hemliga brevet.

Anarkandi:

Det är det, jag försöker också att undvika det. Men det är gott. [n]

Åh, jag föråt mig på sojafärs under mitt första halvår som vegetarian, nu tål jag det ej. :') Gör ej så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bumpar då jag fortfarande är nyfiken på ifall det är någon som ska dit.

Kom igen mannar, det är ju jättenära malmö!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera