Aviseringar
Rensa alla

Bedövning under operationer?


Ämnesstartare

Har tänkt på detta länge, inte för att jag vet om att jag ska genomgå operation men det har alltid varit intressant att veta: Jag har sett videor på folk som är höga efter operationer på någon form av bedövning och som säger roliga saker, men kan dom kontrollera vad de säger?  Jag förstår ju att man vanligtvis inte skulle säga samma saker som man gör när man ligger hög i en sjukhussäng, men kontrollerar man vad man säger eller "kommer" bara orden?


   
Citera
Haien

Har du hemligheter du inte vill ska komma fram?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså nu vet ju inte jag vad det är för droger dom använder under operationer och allt påverkar olika från person till person men när jag är hög (på cannabis) så blir det typ att allt jag kommer å tänka på flyger ut ur munnen så snabbt att jag börjar stamma typ + att jag tänker på 10 ggr så många grejer samtidigt än vad jag gör vanligtvis, om jag är i en konversation alltså, annars stannar allt i huvet bara. Det också beroende på gräset och hur trött/pigg jag är. Men som sagt ja vet ju inte vad dom använder på sjukhus, inte ganja iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev opererad flera gånger utan att vara hög


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har opererats bl a efter ett par trafikolyckor och fått full narkos och jag är 100% säker på att jag knappast har öppnat munnen en enda gång och sagt ett enda ord då jag legat med en sådan när mask över näsa och mun och fått narkos och varit nedsövd.

Däremot har jag upplevt lite märkliga tillstånd efter uppvaknandet timmarna, dagarna och tom veckan efteråt. Hjärnan har varit kristallklar men det som kommit ut ur munnen har bara varit sludder... dvs ungefär som om jag varit dyngfull i kubik. Ingen har direkt förstått vad jag sagt. Om det sedan berott på att jag har fått för höga doser av smärtstillande (morfinpreparat) eller andra orsaker vet jag inte.

Dvs munnen har inte kunnat återge vad den kristallklara hjärnan har velat förmedla - en mycket märklig upplevelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev akut opererad för en cysta en gång och fick massa morfin och lugnande
minns inte mycket av det, har fått höra att jag skrek och svor åt läkarna mycket pga smärta


   
SvaraCitera