Aviseringar
Rensa alla

Behålla ditt funktionshindrade barn eller ej?


isola: Abort/vill att hon ska göra abort

Sen jobba fram ett nytt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja ett som man kan gå med på stan utan att skämmas


   
SvaraCitera

Jag kommer behålla barnet, livet är en gudsgiven rättighet. Nuförtiden är alla handikappade för att de har ändrat definitionerna i dsm 5.

Helt normala barn är idag handikappade vilket är mycket synd, Nu har alla ADHD och autism tack vare dsm 5.


   
SvaraCitera

isola:
ja ett som man kan gå med på stan utan att skämmas

Du har en mycket vidrig människosyn alla mäniskor är skapade av gud och är lika mycket värda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobertHeinlein:

Du har en mycket vidrig människosyn alla mäniskor är skapade av gud och är lika mycket värda.

det var sarkasm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobertHeinlein:

Helt normala barn är idag handikappade vilket är mycket synd, Nu har alla ADHD och autism tack vare dsm 5.

detta är reella problem som folk lider av, sluta förringa dem. tack.


   
SvaraCitera

isola:

det var sarkasm

Det är svårt att upptäcka sarkasm i textform ok.


   
SvaraCitera

isola:

detta är reella problem som folk lider av, sluta förringa dem. tack.

innan ADHD var det "minimal brain dysfunction" som var den diagnosen som skolorna skickade sina problembarn till, Nu är det ADHD det är synd att den svenska skolan har koperat den moderna skolan från USA. Skolan i USA på 50 talet var superb inga värdlösa ämnen som sexualkunskap och värdegrund endast språk matematik och andra saker studenterna kunde tjäna pengar på.

Den nuvarade skola i USA eller Sverige är mycket dålig och det synns i PISA undersökningar bland annat.

På 50-talet fanns inte minimal brain dysfunction, ADHD eller aspbergers syndrom. utan det fanns extra lektioner på lördagar så alla kunde studera och inga värdelösa ämnen som hemkunskap det är mamma och pappas uppgift att lära ut sina barn en värdegrund och sexual undervissning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobertHeinlein:

innan ADHD var det "minimal brain dysfunction" som var den diagnosen som skolorna skickade sina problembarn till, Nu är det ADHD det är synd att den svenska skolan har koperat den moderna skolan från USA. Skolan i USA på 50 talet var superb inga värdlösa ämnen som sexualkunskap och värdegrund endast språk matematik och andra saker studenterna kunde tjäna pengar på.

Den nuvarade skola i USA eller Sverige är mycket dålig och det synns i PISA undersökningar bland annat.

På 50-talet fanns inte minimal brain dysfunction, ADHD eller aspbergers syndrom. utan det fanns extra lektioner på lördagar så alla kunde studera och inga värdelösa ämnen som hemkunskap det är mamma och pappas uppgift att lära ut sina barn en värdegrund och sexual undervissning.

hemkunskap, sexualkunsap och värdegrund är extremt viktigt att det finns i skolan då alla föräldrar varken vill eller kan lära ut sådant och ungarna behöver dessa kunskaper i livet.
det du skrev innan var helt irrelevant till det jag skrev och du förringar fortfarande folks problem, vänligen sluta.


   
SvaraCitera

isola:

hemkunskap, sexualkunsap och värdegrund är extremt viktigt att det finns i skolan då alla föräldrar varken vill eller kan lära ut sådant och ungarna behöver dessa kunskaper i livet.
det du skrev innan var helt irrelevant till det jag skrev och du förringar fortfarande folks problem, vänligen sluta.

Nej det tar värdefull tid från lärarna det är föräldrarnas uppgift, Alla de som växte upp på efterkrigstiden då innan det fanns Damp, minimal brain dysfunction eller ADHD. De växte upp och blev framgångsrika personer tack vare att deras skola var superb. dagens studenter borde vara får mycket bättre betyg än de äldre. tänk dig alla innovationer som persondatorn, youtube och eböcker men så är det inte.

Jag känner en lärare han kallar sig för abbas och han håller med mig, Han säger att skolan i iran är mycket bättre än våran.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobertHeinlein:

Nej det tar värdefull tid från lärarna det är föräldrarnas uppgift, Alla de som växte upp på efterkrigstiden då innan det fanns Damp, minimal brain dysfunction eller ADHD. De växte upp och blev framgångsrika personer tack vare att deras skola var superb. dagens studenter borde vara får mycket bättre betyg än de äldre. tänk dig alla innovationer som persondatorn, youtube och eböcker men så är det inte.

Jag känner en lärare han kallar sig för abbas och han håller med mig, Han säger att skolan i iran är mycket bättre än våran.

Det har alltid funnit sådana funktionshinder, enda skillnaden är att de inte upptäckte det på den tiden.
Om du läste min förra citering så förklarade jag ju att alla föräldrar är inte kapabla att lära ut sådant, eller ens vill det.

Iran är verkligen inget föredöme någonstans pga så ickejämlikt etc mvh


   
SvaraCitera

isola: Minns ni inte hur kul Joel i Joelbitar hade det??? (mvh skämt bli ej upprörda)

fast han hade ju kul! hade ärligt talat inte blivit förvånad om man hade gjort studier som visade att personer med downs syndrom är lyckligare än en genomsnittlig person utan downs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annihilate! Exterminate! Eradicate! Obliterate! Skadeglädje


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

fast han hade ju kul! hade ärligt talat inte blivit förvånad om man hade gjort studier som visade att personer med downs syndrom är lyckligare än en genomsnittlig person utan downs

Nej det tror jag inte många med downs syndrom håller på med självskaddabeteende, De är ofta fattiga om inte deras familjer är rika och många dör nog av infanticid eller lever på ett hem resten av livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobertHeinlein:

Nej det tror jag inte många med downs syndrom håller på med självskaddabeteende, De är ofta fattiga om inte deras familjer är rika men många dör nog av infanticid eller lever på ett hem resten av livet.

vad snackar du om? de får bidrag och lever på hem alt bor hemma. du trodde väl inte att de kan jobba eller leva själva? herregud.


   
SvaraCitera