Aviseringar
Rensa alla

Behålla värdigheten/etiketten


Ämnesstartare

Avstår du ibland från att göra saker, offentligt, för att inte bli kategoriserad som något du inte vill identifierad med?

T.ex. att du inte erkänner att du mår jättedåligt ganska ofta för att du inte vill bli sedd som en svag person eller en person som mår dåligt.
Eller att du inte vill erkänna att du gillar något för att de som brukar gilla det är på ett visst sätt/har en viss status


   
Citera
Ämnesstartare

min sociala fobi går ut på att köra den grejen till max

erkänner dock gärna svaghet emellanåt eftersom alternativet är att framstå som en uppblåst fjolla (och inte känns naturligt, typ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
min sociala fobi går ut på att köra den grejen till max

erkänner dock gärna svaghet emellanåt eftersom alternativet är att framstå som en uppblåst fjolla

Förstår vad du menar men tkr ändå man ska strunta i folks åsikter
mina föräldrar & jag säger "skit i X oh Y och Z också, för den delen. Gör det du tror på (så länge det ej skadar ngn, för det kmr skada dig sen osv. men det är sjklar fakta) så det sticker till i ögonen på folk"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad: Gör det du tror på (så länge det ej skadar ngn, för det kmr skada dig sen osv. men det är sjklar fakta) så det sticker till i ögonen på folk"

jobbar på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

jobbar på det

Tumme upptror på dig


   
SvaraCitera

Ja, typ alltid. 


   
SvaraCitera
Exner

 

hahahlurad: Avstår du ibland från att göra saker,

Utesluter du här sådant som man gör av omtanke om andra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
 
Utesluter du här sådant som man gör av omtanke om andra?

Ne, kan likaväl handla om att avstå från att hjälpa ngn utsatt för att sj inte bli kategoriserad/dömd/utfryst/föraktad osv. (om det var ngt liknande du syftade på)

men ja, undantag finns väl. & en anekdot: kategoriserad behöver nödvändigtvis inte innebära ngt negativt. Man kan ju hamna i en positiv kategori också, men det hör nog inte till tråden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad: Nej, jag gör som jag vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, konstant. Har trimmat bort så mycket av mig själv som jag anser "fel" att det inte är mycket person kvar


   
SvaraCitera
frukt

Återhållsamhet och självdisciplin är det stoff samhället är byggt af.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Ju mindre folk vet om mig desto mindre har dom att använda emot mig.
Ju mer jag smälter in i massan desto säkrare känner jag mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad: Ja, ibland (försöker göra det jag vill, för min skull)

Försöker träna bort det och bli mer öppen och autentisk. 


   
SvaraCitera

NEMI: Ju mindre folk vet om mig desto mindre har dom att använda emot mig.

Resonerar likadant, men anonymitet är ett tveeggat svärd. Folk har en tendens att försöka fylla i de tomma luckorna själva. De antar och skapar egna sanningar om en, så ju mer öppen man är, desto mindre är risken att bli missförstådd (rent generellt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör väldigt mycket som jag själv vill, tror jag. men försöker hålla en del tillbaka av omtanke för andra. 


   
SvaraCitera