Aviseringar
Rensa alla

Behandlingshem


Ämnesstartare

Har ni nånsin haft luv och varit inne i Hvb hem? Hur ska man göra för att ta bort lvu och flytta hem? Det e skit här


   
Citera

vad betyder luv? [cute]


   
SvaraCitera

man säger bara att man inte vill vara där mer så blir man hemskjutsad och får en miljon. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

vad betyder luv?

Menade lvu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fet keffing:

man säger bara att man inte vill vara där mer så blir man hemskjutsad och får en miljon. =)

Inte kul.. Sitter för fan utanför en kiosk för att få internet


   
SvaraCitera

LVU är tvång så du är rätt fast nu.
Agerar man inte som en idiot slipper man lvu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har haft Lvu i 1 år nu och bott typ på fyra andra ställe


   
SvaraCitera

pink_lover:

Inte kul.. Sitter för fan utanför en kiosk för att få internet

Vad har du gjort?


   
SvaraCitera

pink_lover:

lvu

Och vad betyder det?


   
SvaraCitera

S3ON:

Och vad betyder det?

lagen om vård av unga. är det så svårt att använda google om man nu inte vet?


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

är det så svårt att använda google om man nu inte vet?

Ah, det e jobbigt. [cute]

fet keffing:

Vad har du gjort?


   
SvaraCitera
Zsasz

pink_lover:

Hur ska man göra för att ta bort lvu och flytta hem?

Det finns egentligen bara två alternativ,

1. Fyll 18. (LVU'n går automatiskt bort)
2. Få behandlingshemmet se dig som "behandlad" (Antingen om du genomgår behandlingen fullt ut och blir s.k. "normal", eller spelar med, beter dig fint och hoppas dem iallafall tror att du har blivit s.k. "normal")

För mig tog det ~4 år totalt på behandlinghemmet jag var, men det är väldigt olika från person till person, och från behandlingshem till behandlingshem, bara att bita ihop och ta sig igenom, Med tanke på att du bara är 15 så går nog alternativ 2 snabbast..


   
SvaraCitera

nä det har jag faktiskt ej


   
SvaraCitera

Monty Cantsin:

Agerar man inte som en idiot slipper man lvu

Nej det gör man inte. Det har ofta ingenting med ungarna att göra övht, utan är föräldrarna som inte kan/vill vara ordentliga föräldrar och därför måste ungen flyttas. Finns inget fosterhem ledigt så blir det inlåsningshem.


   
SvaraCitera
Zsasz

Zsasz:

behandlinghemmet

pink_lover:

Hvb hem

Missade att du skrev HVB hem, då är det ju lite annerlunda, lite osäker då..

isola:

Nej det gör man inte. Det har ofta ingenting med ungarna att göra övht, utan är föräldrarna som inte kan/vill vara ordentliga föräldrar och därför måste ungen flyttas.

Om de sitter på HVB hem, möjligen, men ärligt talat har jag aldrig träffat någon med LVU som inte själv också har några problem själv eller gjort något (Missbruk, bilstölder, rån, slagsmål etc. varit vanliga skäl), jag säger inte att det inte händer, men att det är det vanligaske skälet vettefan, t.ex. det är relativt vanligt att man får LVU vid brott som inte i sig själv räcker till ett LSU, lite som Lagen om hälsofarliga varor används när det inte finns tillräkligt med konkreta bevis för att klassa substanser som narkotika, dock är det ju inget det viftas med officiellt, men det är vanligare än man tror..


   
SvaraCitera