Aviseringar
Rensa alla

Behöver akut hjälp


Ämnesstartare

Hej!. livet är verkligen skit just nu. började gymnasiet idag och kom hem gråtandes. vet inte vad som är fel med mig. är andra året jag ska gå på denna skola fast denna gången ska jag läsa en helt ny linje som verkligen verkar sjukt bra.

men jag får ingen bra känsla alls av skolan. Så den huvudsakliga frågan är egentligen om man verkligen kan lita på sina känslor? vad är era erfarenheter.

samtidigt känns det jävlig jobbigt att ge upp linjen. vet att jag låter kräsen men mår inte alls bra efter jag varit på skolan. grät och kunde knappt sova natten innan jag började eftersom jag har så många dåliga minnen.

Kan jag lita på mina känslor? kan dom vara påverkade av något annat.


   
Citera

theyo:

men jag får ingen bra känsla alls av skolan.

Vad ar det som inte kanns bra da?


   
SvaraCitera

Inte efter bara en dag. Din kropp och hjärna befinner sig i en väldigt stressad och pressad situation i och med skolstarten.
Låt det gå någon vecka och känn sedan efter igen.


   
SvaraCitera

[sad] detta är 1 ny start och om du bara vågar lita på att det kan bli annorlunda än var det var innan så kan det säkert bli bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svårt att beskriva vad som inte känns bra, mår bara dåligt av att vara där. men det kanske är min egna inställning. vet bara att förra året på samma skola var ett helvete i början och helvetet fortsatte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet att det låter konstigt, har ni nånsin mått dåligt över en viss plats eller område där det som är illa förvärras och det är svårt att det det positiva?


   
SvaraCitera

Ryck upp dig!

Värdesätt stunder i ditt liv som kan motivera dig.

Idag fick vi god mat, det är soligt och när jag kommer hem skall jag sitta i trädgården med min dator. Det kan man inte göra särskilt länge till.

Helgen.

Du förstår.


   
SvaraCitera

Om du faster forra arets kansla i vaggarna pa skolan sa lar det ju bli likadant i ar. Men om du istallet lagger forra aret bakom dig och ser det har aret som en ny start sa kan det nog kannas battre. Prova veckan ut tycker jag!

Jag kan kanna igen mig i att en plats gor att man mar daligt men det har ju med associationer att gora. Koppla platsen till nagon annan, positiv kansla eller upplevelse.


   
SvaraCitera

kämpa på !!
slår vad om att det kommer att gå bra, prova en eller två veckor sen kan du ju byta skola om du känner likadant efter men ge det en chans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter definitivt logiskt att gå 1 eller 2 veckor till. men känns som man är under enorm stress eftersom de platser som finns på andra gymnasium fylls snabbt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

theyo:

har ni nånsin mått dåligt över en viss plats eller område där det som är illa förvärras och det är svårt att det det positiva?

Japp, hela högstadiet. Tiden då vissa klass kamrater blir dumma i huvudet.


   
SvaraCitera