Aviseringar
Rensa alla

behöver alla tips jag kan få, tjejen vill ha en "paus" efter abort..


Ämnesstartare

Hej.

Det är såhär att min tjej och jag har varit ihop i ca 2,5 månader nu, och hon har blivit gravid.
Hon gjorde en medicinsk abort förra veckan. Den första tabletten tog hon i torsdags, och allt verkade perfekt. Men sen i Lördags så verkade hon nere och deppig. Jag försökte stötta henne men det tyngde bara ner henne mer.
I tisdags träffade jag henne och då sa hon att hon ville ta en liten paus. Hon sa att hon älskade mej och att jag inte behöver oroa mej och så men att hon inte mår så bra just nu och vill vara ensam eller umgås med sina vänner mer, då hon tycker att hennes negativa tankar försvinner när hon är med sina vänner.
Jag blev helt till mej, ledsen och allt..
Vill inte att det tar slut mellan oss, älskar henne mer än något annat här i världen!
Vi har inte bråkat eller haft några som helst konflikter under tiden vi har varit ihop, allt har varit helt fantastiskt, tycker både hon och jag.
I fredags var hon som vanligt, kelsjuk, vi kramades, hon sa att hon älskar mej och så, men i lördags slog det bara om, så jag kände det som att hon helt plötsligt inte brydde sej om mej.

Vill bara veta hur jag ska bete mej, jag vill att hon ska få tid för sej själv, men ändå vill jag stötta henne.
Hur ska jag göra? 🙁

Vill bara tillägga att hon började prata om att vi har för lite gemensamt, men allt har funkat innan ända tills i lördag..
vet inte vad jag ska ta mej till, är helt förstörd, jag har sagt till henne förut att hon måste säga om det är nåt, men hon har bara sagt att det är perfekt.

En sak som jag verkligen skäms över är att en gång så sa hon att hon verkligen älskar havet (dom har stuga vid kusten och spenderar en hel del tid där på sommrarna), och då sa jag att jag hatar havet (har egentligen aldrig varit vid havet, hade bara en förutfattad mening, då många av mina kompisar inte gillar havet) vet inte vad jag tänkte med..
Jag vill nu förklara att jag inte menade det jag sa, men hur? vill inte låta som att jag smörar för henne..

Hon skickade sms i onsdags där det stod: "tänker på dej"
hon ringde i torsdags, men kunde inte svara då jag tränade.
hon har även varit inne på min sida på ett forum och kikat, senast igår. så enligt mej verkar hoppet inte helt över.
Jag tror jag låter henne vara för sej själv, och låter henne kontakta mej när hon känner för det, jag vet att hon har det svårt nu efter aborten och så, så det kanske är bättre att hon får tid att vara fri ett tag.
eller vad tror ni?

bör även tillägga att aborten var bådas beslut, inga tvivel hos någon av oss.. hon var lite rädd att berätta att hon skulle göra abort, då hon sa att hon var rädd att jag skulle lämna henne. men nu känns det som att det är hon som lämnar mej istället..


   
Citera
Ämnesetiketter

vixon:

älskar henne mer än något annat här i världen!

vixon:

har varit ihop i ca 2,5 månader

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, jag förstår vad du menar.. men hur ska jag göra tycker du? bara hålla på med mina egna intressen och låta henne vara ifred eller ska jag kontakta henne med jämna mellanrum?


   
SvaraCitera
Jeay_L

Har aldrig gjort abort turligt nog, men jag har hört att många blir nere efter en abort, får hon nån hjälp av kurator/psykolog?

Kan tänka mig att det flyger runt känslor och hormoner i kroppen på henne så du får väl kanske bara vänta ut och se vad som händer, stå vid hennes sida men kanske även låta henne vara ensam om hon vill det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag ska göra detta, hon får inte hjälp av någon vad jag vet.
Jag vill inte säga till henne att söka hjälp, men jag kanske kunde ringa hennes pappa och be honom framföra det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, det låter som en jobbig situation du har hamnat i. Men mitt bästa råd skulle vara att du försökte att prata med din flickvän, öga mot öga.
Även om SMS och Internetkommunikation kan kännas enklare vid sådana här tillfällen så är det alltid bästa att prata direkt med varandra, då undviker man alla missförstånd och säger oftast vad man egentligen känner.

Så tala med henne, och låt henne berätta om hur hon vill hantera situationen och ur du kan bistå henne på bästa sätt.


   
SvaraCitera

och folk undrar varför vissa avstår med sex innan de gifter sig? [rolleyes] här ser vi ett bra skäl.
menar inget illa mot dig vixon

vixon:

Vill bara veta hur jag ska bete mej, jag vill att hon ska få tid för sej själv, men ändå vill jag stötta henne.
Hur ska jag göra? 🙁

vixon:

on sa att hon älskade mej och att jag inte behöver oroa mej

sa hon så så behöver du väl inte oroa dig? det är svårt att låta bli att skicka iväg ett sms lr ringa henne, det vet jag, men ibland behöver man låta bli det. då förstår hon, förhoppningsvis, än mer att hon saknar dig och behöver dig


   
SvaraCitera

Lol. Sopa.


   
SvaraCitera

Förklara att du tycker om henne och låt henne få som hon vill


   
SvaraCitera
Åtta

vixon:

En sak som jag verkligen skäms över är att en gång så sa hon att hon verkligen älskar havet (dom har stuga vid kusten och spenderar en hel del tid där på sommrarna), och då sa jag att jag hatar havet (har egentligen aldrig varit vid havet, hade bara en förutfattad mening, då många av mina kompisar inte gillar havet) vet inte vad jag tänkte med..

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Åtta:

[bigsmile]

Eller hur :'D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag ska låta henne få tid för sig själv. även om det är svårt så ska jag göra det!
jag har insett att jag inte bara kan gå efter min egna vilja utan måste tänka på vad HON vill.
hon fyllde år förra torsdagen (19/2) och då hade jag beställt ett halsband som inte hann fram i tid, men har det nu hemma.
jag tänker skicka detta till henne som en "avskedspresent" och säga att jag ger upp om hon inte tar något beslut snart, inom 1-2veckor.

jag älskar verkligen denna tjejen, så dessa saker som enligt mig är "småsaker" tycker jag är stora..

och ni som svarar oseriöst kan dra, ni låter bara som att ni bara fick leka med söndriga leksaker när ni var små.. idioter


   
SvaraCitera

isola:

Förklara att du tycker om henne och låt henne få som hon vill

word


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon vet redan att jag älskar henne av hela mitt hjärta, så nu är det upp till henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vixon:

Hon skickade sms i onsdags där det stod: "tänker på dej"
hon ringde i torsdags, men kunde inte svara då jag tränade.

Hoppas du svarade på sms:et, och ringde upp senare.


   
SvaraCitera