Aviseringar
Rensa alla

Behöver 8-takt musik


Mumzel
Ämnesstartare

Hej, vi har fått en musik uppgift som går ut på att dansa till en "8 takt musik", kan inga 8 takt musik som är nya :O Skulle uppskatta lite hjälp. Gillar hip-hop musik sååå 🙂 Känner du till någon 8 takt musik som är en av den nyaste, skriv gärna här under =)


   
Citera
Ämnesetiketter

förstår ej vad som skiljer sig från fyrtakt


   
SvaraCitera

flygkärra

Plejadisk Panda: förstår ej vad som skiljer sig från fyrtakt

*ping* hon som säkert gått massa år i musikskola å så


   
SvaraCitera

MarcoTheLegend:
Hej, vi har fått en musik uppgift som går ut på att dansa till en "8 takt musik", kan inga 8 takt musik som är nya :O Skulle uppskatta lite hjälp. Gillar hip-hop musik sååå 🙂 Känner du till någon 8 takt musik som är en av den nyaste, skriv gärna här under =)

r&b maybe? 😛


   
SvaraCitera
Mumzel
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:
förstår ej vad som skiljer sig från fyrtakt

Det är samma sak, men har 2 stk 4 takter. 


   
SvaraCitera
Mumzel
Ämnesstartare

vincebruh:

r&b maybe? 😛

Länka mig en låt 😀


   
SvaraCitera

MarcoTheLegend:

Länka mig en låt 😀

eller rock'n roll haha xD


   
SvaraCitera
Haien

Plejadisk Panda:
förstår ej vad som skiljer sig från fyrtakt

Istället för en not var fjärde sekund så är det var åttonde, det går alltså dubbelt så snabbt.


   
SvaraCitera
Haien

Plejadisk Panda:
förstår ej vad som skiljer sig från fyrtakt

Åttatakt går dubbelt så snabbt.


   
SvaraCitera
Mumzel
Ämnesstartare

vincebruh:

eller rock'n roll haha xD

Ja men jag behöver en låtttttttttttt, kan du snälla ba länka en som e bra


   
SvaraCitera

MarcoTheLegend:

Ja men jag behöver en låtttttttttttt, kan du snälla ba länka en som e bra

vet ej du får söka 😉


   
SvaraCitera

MarcoTheLegend:

Det är samma sak, men har 2 stk 4 takter. 

Okej, det är alltså en dansgrej typ. Du kan iaf välja och vraka. Bara ta en du gillar och oddsen är på din sida.


   
SvaraCitera
Mumzel
Ämnesstartare

vincebruh:

vet ej du får söka 😉

Asså anledning var att ja gjorde detta var får o hitta 8 takt musik >.> Har redan sökt men vågar ej ta ngn o sen blir de fel


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

*ping* hon som säkert gått massa år i musikskola å så

uppskattar verkligen förtroendet!! Dock oerhört osäker på vad som menas. 4/4 brukar man ju kalla 4-takt men som ngn ovan nämnt verkar det troligast att 4/8 åsyftas? finns ju annars även 6/8 och sånt. (och massa annat såklart ja men rimlighet etc öh). 
fattar inte iaf


   
SvaraCitera

flygkärra:

uppskattar verkligen förtroendet!! Dock oerhört osäker på vad som menas. 4/4 brukar man ju kalla 4-takt men som ngn ovan nämnt verkar det troligast att 4/8 åsyftas? finns ju annars även 6/8 och sånt. (och massa annat såklart ja men rimlighet etc öh). 
fattar inte iaf

Gjorde en djupdykning och landade i att man oftast när man dansar räknar dubbla takter till 8 istället för till 4 som när man spelar musik. Det är därför vanlig 4/4-takt som åsyftas som jag fattade det s:


   
SvaraCitera