Aviseringar
Rensa alla

Behöver du tips om film eller tv-serier? Skriv här!


Ämnesstartare

saturn:

Jag vill se en bild med mycket blod utan en blåst bimbo i huvudroll och utan sämst manus. [smile]

http://www.imdb.com/name/nm0000233/filmorate [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

http://www.imdb.com/name/nm0000233/filmorate

Hm, nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill se film med långa utdragna och jättevälskrivna dialoger[sad] typ som alla tarantinofilmer, och no country for old men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

vill se film med långa utdragna och jättevälskrivna dialoger[sad] typ som alla tarantinofilmer, och no country for old men.

In Bruges har klockrena dialoger. Vet inte om de är särskilt långa men, väldigt bra är dem iaf.

http://www.imdb.com/title/tt0780536/


   
SvaraCitera
talrik

Human:

Filmer om sorg, om hur det är att uppleva det osv osv.. Som eldflugornas grav, fast inte animerat.

Den mest ultimata film om sorg jag sett är ändå The Fountain http://www.imdb.com/title/tt0414993/ kan inte pressa nog om hur underbart det är att riktigt leva sig in i hans smärta över sin döende fru genom dessa tre parallella och metaforiska historier.

Voldo:

hjälp

The fountain mannen 😛

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Creator:

Besök biografen när Paranormal Activity går.

Creator:

Men jag kommer inte tveka på att se den.

åh gud.. måste bara säga att det är den sämsta skräckfilm jag sett.. Det ända man fick se va ett par där bruden va sjukt bitchig och dryg och killen dum i huvet som inte drar därifrån. juste, så sover dem halva filmen, grälar en fjärdedel å sista fjärdedelen så hör man fotsteg och dörrar som stängs..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill ha tips på filmer med/om transor. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geggveck:

Vill ha tips på filmer med/om transor.

Transamerica och Breakfast on Pluto


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Transamerica och Breakfast on Pluto

Thx! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

nån som har tips på film att se med några polare när man har rökt på?

Svärdet i stenen! <3


   
SvaraCitera

talrik:

Den mest ultimata film om sorg jag sett är ändå THE FOUNTAIN

Såg äntligen filmen nu..
Och jag kan inte mer än att hålla med dig, helt otrolig film. Jag var helt chockad efteråt och kunde inte riktigt smälta den, nu i efterhand kan jag bara säga wow!

Tänkte iaf höra om du har andra liknande filmer att tipsa om?


   
SvaraCitera
talrik

Human:

Såg äntligen filmen nu..
Och jag kan inte mer än att hålla med dig, helt otrolig film. Jag var helt chockad efteråt och kunde inte riktigt smälta den, nu i efterhand kan jag bara säga wow!

åh nee? shit.. du är typ den första som jag pratat med som verkar förstå den filmen.. ojj.. exact så jag kände, erkänn att du grät som en krokodil! d gjorde iaf jag [blush]

Human:

Tänkte iaf höra om du har andra liknande filmer att tipsa om?

humm... lite svårt eftersom the fountain är väldigt speciell eftersom den helt enkelt förklarar en mans sorgegång via bilder och miljöer. Låt mig tänka lite så skickar jag ett pm om jag kommer på nått 😀 är ledig tills på söndag så lär väll komma på nått ^^


   
SvaraCitera

talrik:

åh nee? shit.. du är typ den första som jag pratat med som verkar förstå den filmen.. ojj.. exact så jag kände, erkänn att du grät som en krokodil! d gjorde iaf jag

förstå och förstå.. jag tror aldrig riktigt man kommer förstå hela filmen ^^ men man förstår ju var han vill komma med den. Han gjorde den så himla äkta på ett sätt, samlade alla känslor som man inte riktigt kan ta på i en och samma rulle, helt fantastiskt. Jaa.. jag grät.. speciellt när hon dog och han försvarade med 'death is a disease'. wooow...

talrik:

humm... lite svårt eftersom the fountain är väldigt speciell eftersom den helt enkelt förklarar en mans sorgegång via bilder och miljöer. Låt mig tänka lite så skickar jag ett pm om jag kommer på nått 😀 är ledig tills på söndag så lär väll komma på nått ^^

Det hade jag uppskattat otroligt mycket isåfall 🙂


   
SvaraCitera

Human:

et hade jag uppskattat otroligt mycket isåfall 🙂

Antichrist kanske, även om jag personligen tycker den är hysteriskt värdelös, så finns det många som gillar den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Något i stil med American History X? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill ha någiot i stil med lost in translation.

något djupt.

en film som liknar reign over me är också välkommen 🙂


   
SvaraCitera