köttfärssås:
såg typ Memento igår. Den var bra. Gillar sån. Ge mig sån.
Christopher Nolan (Som gjorde Memento) har ju också skrivit/gjort Following, Inception och The Prestige, alla vilka har den stilen (dock är inte alla exact som Memento)
Starpulse och Tastekid brukar vara ganska bra på att hitta filmer liknande/i samma stil som andra filmer.
GreenAnonymousMan:
bra filmer i American Pie-andan?
Lite osäker på exakt vad du menar, men andra bra college/highschool/sex komedier är:
Road Trip
Porkys / Porkys 2 (Klassiker )
Eurotrip
Slackers
Fast time at Ridgemont High
100 Girls
Superbad
Animal House
Accepted
Fired Up
Sex Drive
Och till viss mån, Old School
Nachac:
Vill ha tv-serier i stil med:
katamari:
Vill ha filmer om post-apokalyps, överlevnad, dystopi, etc. Lite utspridd guidning nu kanske men gärna i stil med The Road, 28 days later, Children of Men, unt such.
Zodd:
Equilibrium
, Sjukt bra film.
Creator:
Du kanske inte mår psykiskt dåligt av den , men du lär bli helt psykiskt jävla rädd.
Jag har inte sett den filmen. Kanske för att jag blir helt brain damage av att se The Eye, så jaaaaa.....
Zsasz:
Dark Angel?
Såg ju faktiskt det när det gick på tv. Kan ju se hela, är mycket sant.
skulle vilja ha tips på överlevnadsfilmer som typ "Alive" eller "Cast Away" när folk blir strandade nånstans efter lyckor eller så. har sett typ alla så finns det nån som kan nåt jag inte har sett?
patrick bateman:
kulle vilja ha tips på överlevnadsfilmer som typ "Alive" eller "Cast Away" när folk blir strandade nånstans efter lyckor eller så. har sett typ alla så finns det nån som kan nåt jag inte har sett?
Deliverance(1972)
Lord of the Flies(1990)
The Edge(1997)
Six Days Seven Nights(1998)
Into the wild(2007)
My dreams are her:
Deliverance(1972)
Lord of the Flies(1990)
The Edge(1997)
Six Days Seven Nights(1998)
Into the wild(2007)
tack för tips! deliverence och six days seven nights har jag inte sett
patrick bateman:
six days seven nights
En mycket bra film...
För övrigt:
Water for Elephants (2011)
Green Mile
Armageddon
Changeling
Rocketman
Cast Away
Secondhand Lions
Yes Man
A.I
Bicentennial Man
Marley And Me
Titanic
Bridge To Terabithia
The Bridges Of Madison County
The Fourth Kind
The Notebook
Click
K-Pax
Walk The Line
Gran Torino
Pay It Forward
Crocodile Dundee
I Now Pronounce You Chuck And Larry
Message In A Bottle
Mimzy
Patch Adams
Pirates of Silicon Valley
Simon Birch
Stand By Me
The Man From Earth
The New Guy
Windtalkers
You Me And Dupree
Apollo 13
Contact
Pearl Harbor
Signs
The Astronaut Farmer
The Girl Next Door -2007
The Man Without A Face
Back To The Future
50 First Dates
Chocolat
Finding Neverland
Flipper
Flubber
Forrest Gump
Me, Myself & Irene
Pirates Of The Caribbean
Saving Private Ryan
The Bucket List
The Majestic
The Patriot
The Shawshank Redemption
The Truman Show
Några av mina favoriter
teensoundman:
Water for Elephants (2011)
haha varför sån lång lista? har sett nästan allt på den listan och vissa filmer är mycket B enligt mig. patrioten, armageddon, pearl harbor tex. det är riktigt hemska filmer. dock vissa grymma filmer som truman show och the shawshank redemption
kan skirva några av mina favoriter
Kick-Ass
Shutter Island
Inception
The Dark Knight
Terminator 1 & 2
Heat
Cape Fear
American Psycho
The Big Lebowski
Fargo
No Country For Old Men
The Butterfly Effect
The Rock
Black Swan
Iron Man
Sherlock Holmes
Matchstick Man
Lord Of War
Face/Off
Pulp Fiction
Inglourious Basterds
Dawn Of The Dead
Lost In Translation
Alien
Snatch
Rambo
Rocky
Halloween 1
Donnie Darko
Die Hard
Sjätte Sinnet
Full Metal Jacket
Matrix
Jagad
The Thing
Predator
Se7en
är de jag kommer på nu. finns många mer
patrick bateman:
haha varför sån lång lista
Jag slumpade ut några favvosar ut min databas bara. Själv tycker jag inte många jag tipsade är B. Möjligtvis Rocketman 😛 Annars så är manuset till de flesta där jäkligt igenomtänkt, men vissa lite mindre lyckade gjorda. Astronaut Farmer är ju bra, men den är ju faktiskt B-ig.
Finns massa mer hemska där:P Changeling t.ex. om man gillar verklighetsbaserade filmer. Eller varför inte The Girl Next Door (den från 2007)?
Och säg en som slår "Man From Earth" i den genren. 99% av filmen sitter dem i ETT rum och filmen är JÄVLIGT igenomtänkt. Dock väldigt underskattat men trots fått 8 på IMDB. K-pax bör också nämnas, men är dock ingen som tar hem toppen.
Sen har vi det fina klassiska Bridges Of Madison County, Notebook, Water for Elephants, Marley And Me etc. Som för de som älskar den genren är jäkligt bra.
Så det här med B, är nog en stor smaksak xD Inte många av de jag länkat som fått <6 på imdb. Dessutom vill jag inte bara nämna de kända filmer som Avatar, Inception, Sixth Sense etc. etc. För dem kommer upprepas 306 gånger innan denan tråd kommer låsas
Nu kände jag också för att dela med mig av filmtips själv, den här tråden behöver verkligen lite kvalité. I listan ingår också många av mina absoluta favoritfilmer. Varsågoda, se det här som en stor behållning.
Andrey Rublyov
Angst essen Seele auf
Ascenseur pour l'échafaud
Au hasard Balthazar
Banshun
Belle de jour
Det sjunde inseglet
Der siebente Kontinent
Die bitteren Tränen der Petra von Kant
Du rififi chez les hommes
Faustrecht der Freiheit
Höstsonaten
Il deserto rosso
Ivanovo detsvo
Jalsaghar
Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles
Journal d’un curé de campagne
Kárhozat
L'argent
L’avventura
L’eclisse
La notte
La passion de Jeanne d'Arc
Ladri di biciclette
Le doulos
Le journal d'une femme de chambre
Le mépris
Le samouraï
Le trou
Les quatre cents coups
Mouchette
Nattvardsgästerna
Onna ga kaidan wo agaru toki
Persona
Pickpocket
Pierrot le fou
Procès de Jeanne d'Arc
Rashômon
Sátántangó
Sanma no aji
Smultronstället
Spalovac mrtvol
Suna no onna
Såsom i en spegel
Tanin no kao
Touchez pas au grisbi
Tystnaden
Umberto D.
Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut
Vivre sa vie: Film en douze tableaux
Werckmeister harmóniák
Zendegi va digar hich
Zerkalo
Zire darakhatan zeyton
teensoundman:
igenomtänkt, men vissa lite mindre lyckade gjorda. Astronaut Farmer är ju bra, men den är ju faktiskt B-ig
haha Windtalker är faktiskt totalt värdelös i mina ögon och jag är ett stort fan av Nicolas cage men jo du har rätt. de skulle kunna vara bra men var inte så lyckat gjorda, man lät nog lite fel männiksor arbeta med vissa. var längsen jag såg Astronaut Farmer så ska inte säga nåt om den
jo jag gillar verklighetsbaserade filmer som Changeling men gillade inte den så mycket, gillar inte Angelina Jolie.
ja man from earth är underskattad, man hör sällan nåt om den men den äär jävligt bra.
haha jag nämnde inte Avatar, hatar den. jag nämnde många bra filmer faktiskt
Stvrmzeit:
den här tråden behöver verkligen lite kvalité.
tsss
patrick bateman:
tsss
Vad menar du med det?
Stvrmzeit:
Vad menar du med det?
du sa att tråden behöver kvalitet. det tyckte jag var lite fjantigt sagt. kolla på min lista, tycker du allt är skit?
patrick bateman:
har sett nästan allt på den listan och vissa filmer är mycket B enligt mig. patrioten, armageddon, pearl harbor tex. det är riktigt hemska filmer.
patrick bateman:
Windtalker är faktiskt totalt värdelös i mina ögon
Du har nu förlorat all cred. att lista bra filmer, inte för att tala om att du (nästan) bara listat massa gigantiska storfilmer, inte heller för att du inte gillar de ovanstående filmerna (mer av en dramatisk effekt från min sida), för du har listat ett antal riktigt bra filmer (Pulp Fiction, Snatch, Donnie Darko, Se7en, Big Lebowski, Full Metal Jacket etc.) min anledning är att, som skräckfilms-älskare kan man bara inte låta detta passera;
patrick bateman:
Halloween 1
Hur FAN kan man skriva "Halloween 1"?, Inte för att det är en dålig film, tvärt om, för att man bara MÅSTE skriva in Halloween 2 på samma gång då den andra börjar direkt där den första slutade, i samma stil, med samma rätta känsla, så nästa gång du rekomenderar Halloween, glöm för fan inte att skriva "Halloween 1 & 2"..
PS. Jag hoppas innerligt att det inte är den nya remaken du menar, för då har du fan inte ens rätten att ha Ash som din Avatar.
Zsasz:
PS. Jag hoppas innerligt att det inte är den nya remaken du menar, för då har du fan inte ens rätten att ha Ash som din Avatar.
jag kan allt lista mer filmer. jag skrev ner de örsta kag kom att tänka på och det är oftast de största och bästa.
nej jag menar inte remakens, de är kassa. halloween 2 är också bra men inte i närheten av ettan. visst att de två typ är e film men tvåan är så sjukt mycket mer b-ig som de flesta typiska kassa skräckfilmer. ettan är perfekt. egentligen skrieve rjag alltid bara halloween men ville inte skirva det nu för det kanske ser ut som jag menar alla då så jag skrev bara 1.