Aviseringar
Rensa alla

Behöver er åsikt!!!!!


Ämnesstartare

Vi har fått till uppgift att starta ett företag och med det skapa en produkt.
Vi skulle uppskatta om ni som ser detta skulle ge ca 30 sekunder av er tid för att svara på frågorna, det är allt som behövs.
Produktbeskrivningen står överst i enkäten.

Klicka här för att komma till enkäten!

Vi vet inte om detta är tillåtet att fråga efter här på forumet,
är det inte det så hänvisa oss då gärna till någon annan sida.


   
Citera

Låter som en rätt kissig app. Inget jag skulle betala för, eller använda, jag menar, jag klarar att hitta till dom flesta busshållplatser. Och i värsta fall får man fråga någon förbipasserande.


   
SvaraCitera

Totalt värdelös produkt, dessvärre.


   
SvaraCitera

Har för mig att det finns en sådan, hörde något om det när jag satt på tåget häromdagen i alla fall. Kanske var för bara ett företag då.


   
SvaraCitera

Varför finns inte tunnelbana med som alternativ vad gäller vad man oftast åker med? Och varför är 7kr det lägsta priset man kan säga att man är beredd att betala? Mycket märkligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen: Tanken är inte att den ska hitta till busshållplatsen, utan hitta din buss där den är vid just detta tillfälle ute på vägen så att du kan följa dess rutt fram till dess att den är vid din busshållplats.

Dynamik: Tack för din åsikt.

Knarko: Det finns det kanske. Men detta spelar inte så stor roll för oss då vi bara ska skapa en prototyp och "fånga en investerares intresse", som i vårt fall är vår lärare. Vi har alltså inte tänkt göra detta till något verkligt. Men vi behöver fortfarande göra en marknadsundersökning för att göra arbetet.

NeoSeymour: Vi har tänkt oss ett samarbete med ett särskilt trafikbolag, där det är ungefär lika många som tar buss som tåg. För att inte göra saker och ting för omständiga valde vi att i början endast fokusera på busstrafiken. Skulle det när appen väl är ute på marknaden visas stort intresse för den är det ju senare naturligt att man börjar diskutera uppdateringar.
Angående priset - så vitt vi vet är det den lägsta summan man kan begära för sin app, om man då inte vill ge ut den gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är inte reklam eller spam. Vi säljer inte och tänker aldrig sälja vår "produkt", därför finns det ingen anledning att se detta som annonsering.
Huvudsyftet med detta startade ämne var att med hjälp av länken referera till en undersökning med forskningssyfte, där vårt diskussionsunderlag finns.
Vi tjänar inga pengar genom att ni klickar på länken.


   
SvaraCitera

Vi är många som bor på landet och som saknar bussförbindelse. Buss är till för dom som bor i städerna - egen bil är till för oss som bor i glesbygd och på landet.


   
SvaraCitera