Aviseringar
Rensa alla

behöver femåringar mobiler?


Ämnesstartare

När jag var 5/6 år visste jag knappt vad en mobil var, men nu verkar det som om varenda femåring har en mobil! vad tkr ni? e det okej?


   
Citera

Har femåringar mobiler??? Aldrig sett det.


   
SvaraCitera

när man börjar skolan förstår jag grejen men innan nej :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej tycker inte att det alls är nödvändigt. Fick min första mobil i mellanstadiet och det var endast för att min mor lätt skulle kunna nå mig. Lite sorgligt hur det där har förändrats till idag...

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick inte ha någon mobil förens jag var 12 eller nått, berodde på "strålningen".. Inte för att jag har hört talas om någon människa som har påverkats av den.. [shake]

Finns det inga hälsorisker, så ser jag inget problem. Kul att de lär sig att hantera prylar i så pass tidig ålder! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, jag köpte min första mobil i slutet av högstadiet. Var lite som dagens facebook-vägrare, jag skulle fan inte ha någon jävla mobil. Så de gånger man skulle hitta på något ringdes det hem/snackades på ventrilo. Vilka tider!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig sett en såpass ung person ha mobil men nej de behöver knappast det 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

femåringar kan fan varken läsa eller skriva, så fan ta den indolenta curlingföräldern som ens tänker tanken på att ge sitt barn en mobil innan man börjat skolan. har f.ö aldrig sett någon göra det, men det finns väl människor för allt. likaså dom som skapar facebook konton åt sina nyfödda.

Pickaboo:

Haha, jag köpte min första mobil i slutet av högstadiet. Var lite som dagens facebook-vägrare, jag skulle fan inte ha någon jävla mobil. Så de gånger man skulle hitta på något ringdes det hem/snackades på ventrilo. Vilka tider!

Så sant. Var och är fortfarande en mobilvägrare. Fått en del mobiler genom åren, men det brukar sluta med att jag tappar väck laddaren och den läggs undan på en hylla. Så van är jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Nej tycker inte att det alls är nödvändigt. Fick min första mobil i mellanstadiet och det var endast för att min mor lätt skulle kunna nå mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej är det väl. Sen varför man nu skulle ge en femåring en mobiltelefon är väl den riktiga frågan.


   
SvaraCitera

förstår inte vitsen med det, fick min första mobil när jag var 12, behövde i princip ingen innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SE!!! Det där hade aldrig hänt om inte familjen gett henne en mobil och dessutom en iphone av alla modeller [tired]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Har femåringar mobiler??? Aldrig sett det.

ofta du inte har sett det? [confused] jag ser det hela tiden, men ifs så har jag syskon i den åldern...

min granne som e sju år gammal pratde lite med mig igår och hon hade en annan mobil än sist gng jag träffade henne, så jag frågade henne vad som hände med hennes gamla mobil (en jätte fin nokia med alla funktioner) och då förklarar hon för mig att även om hon har sim kortet i mobilen står den på offline mode och att hon inte kan smsa och ringa alla sina kompisar med den då. jag var lite chockad över ordflödet så jag sa inget och såg antagligen ganska dum ut, och då försökte hon förklara allt för mig som jag inte fattade någonting.... lite senare leker hon med min lilla syster och då får jag höra dem säga "Ja! han ska vara min pojkvän och jag e kääääär" med sina sjuårings rösten. Och sen får jag veta av min lilla syster att de hade försökt raka sig och fick röda prickar under armarna! kom ihåg att de e sju...

jag gjorde aldrig så när jag var liten, jag lekte att cykeln var en häst och annat skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

femåringar kan fan varken läsa eller skriva, så fan ta den indolenta curlingföräldern som ens tänker tanken på att ge sitt barn en mobil innan man börjat skolan

hur vet du? Många föräldrar lär sina barn läsa innan skolålder. Tycker det är oansvarigare att lasta över alla utbildningsfrågor på skolan.


   
SvaraCitera