Aviseringar
Rensa alla

Behöver hitta lägenhet så fort så möjligt !!


mopsen:

en text som inte har syfte att förklara dynamiken inom familjen kan varken bestryka eller förkasta det du hävdar, hur vet du att det inte är fler variabler i situationen? må så vara att inte ens TS vet om detta.

Den förklarar dynamiken rätt bra tycker jag. Hon har gott om pengar (nu åtminstone), så hon behöver inte av ekonomiska skäl flytta till ett annat land. Handlar det om att hon har tråkigt/vill till en man/till sin släkt/annat eget skäl så sätter hon ju sig själv främst vilket jag tycker är galet fel när man har barn. Speciellt i detta fall. Jag vet ingenting om dina föräldrar, men som allt annat måste man ju se situationen som den är och kanske inse att antingen gör min förälder fel eller så tror denna person fel. Vi älskar ju våra föräldrar vad de än gör och har väldigt svårt att se deras fel.


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

HUR TÄNKER DU!? Tänker du juridiskt? Eller tänker du på vad som i praktiken fungerar? Det är inte nödvändig vis samma sak nämligen!!!

Både och.


   
SvaraCitera

isola:

Handlar det om att hon har tråkigt/vill till en man/till sin släkt/annat eget skäl så sätter hon ju sig själv främst vilket jag tycker är galet fel när man har barn.

isola:

Vi älskar ju våra föräldrar vad de än gör och har väldigt svårt att se deras fel.

är det din uppgift - och åter igen vill jag betona att du ej är insatt - att poängtera moderns moraliska synd för pojken? som du även vet är han sexton dessutom.

mitt syfte var att belysa att du kanske är för partisk för ditt bästa.


   
SvaraCitera

isola:

Både och.

Om man är mogen så är det som sagt något positivt att bo självständigt. Och jag är skeptisk till att det är olagligt att låta sina barn bo självständigt innan de fyller 18-19 år. Så vad pratar du om egentligen?


   
SvaraCitera

mopsen:

mitt syfte var att belysa att du kanske är för partisk för ditt bästa.

Det är ju uppenbart, frågan är vad det beror på...


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

Det är ju uppenbart, frågan är vad det beror på...

å andra sidan kan jag ej bestämma mig huruvida ambivalens eller överdrivet engagemang är att föredra. pun intended. sant dock.


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

skeptisk till att det är olagligt att låta sina barn bo självständigt innan de fyller 18-19 år. Så vad pratar du om egentligen?

Det är inte olagligt. Det är inte olagligt att lämna sin ettåring heller. (sålänge man inte lämnar den vind för våg såklart)

Det jag skrev var att det är socialens ansvar att hitta boende när föräldrar inte kan/vill ta hand om sitt omyndiga barn. Hittar hen ett internat att bo på är det ju en annan sak.

mopsen:

är det din uppgift - och åter igen vill jag betona att du ej är insatt - att poängtera moderns moraliska synd för pojken? som du även vet är han sexton dessutom.

Nej mitt syfte var att påpeka att boendefrågan är samhällets ansvar och inte hans.


   
SvaraCitera

isola:

Nej mitt syfte var att påpeka att boendefrågan är samhällets ansvar och inte hans

i sådana fall är du lika destruktiv som en full 14-åring i ett rum fullt av porslin.


   
SvaraCitera

mopsen:

i sådana fall är du lika destruktiv som en full 14-åring i ett rum fullt av porslin.

[love]


   
SvaraCitera

mopsen:

i sådana fall är du lika destruktiv som en full 14-åring i ett rum fullt av porslin.

Ditt yngre jag? [wink][crazy]

isola:

Det jag skrev var att det är socialens ansvar att hitta boende när föräldrar inte kan/vill ta hand om sitt omyndiga barn. Hittar hen ett internat att bo på är det ju en annan sak.

Nej det är det inte alls, vad pratar du om? När man är mogen så har man ju såklart ansvar för sigsjälv så gott det går?

mopsen:

å andra sidan kan jag ej bestämma mig huruvida ambivalens eller överdrivet engagemang är att föredra. pun intended. sant dock.

Jag hajar inte riktigt, bara nästan. [smile]


   
SvaraCitera

mopsen:

i sådana fall är du lika destruktiv som en full 14-åring i ett rum fullt av porslin.

Ditt sätt att uttrycka dig samt ditt språkbruk i denna tråd har fått mig att bli alldeles upphetsad för skrivande. Kudos och 100 internetz to you friend.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

nu med lite perspektiv bör jag skrivit "debutfull 14-åring".

kulturmarxisten:

Jag hajar inte riktigt, bara nästan.

två olika extremer.


   
SvaraCitera

mopsen:

två olika extremer.

Jo precis, det jag hajade, förstod dock inte skämtet. Eller exakt hur du tänkte dig att det relaterade till sammanhanget.


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

Jo precis, det jag hajade, förstod dock inte skämtet. Eller exakt hur du tänkte dig att det relaterade till sammanhanget.

jag tenderar att vilja använda ordet ambivalens i fler sammanhang än vad som är möjligt.


   
SvaraCitera

mopsen:

jag tenderar att vilja använda ordet ambivalens i fler sammanhang än vad som är möjligt.

Aha det förklarar saken! Jag tolkade det som du pekade på kognitiv dissonans. Alltså att man håller två motstridiga ideer i huvudet samtidigt. Och den andra var mer, ingen dissonans men desto mer handling osv [crazy]


   
SvaraCitera