Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp


Ämnesstartare

Så, jag har funnit att min närvaro i detta liv börjar bli allt mer meningslös och om inte mina planer fullföljs till årets slut kommer det inte bli ett nästa för mig men det är inte det jag vill ha hjälp med.

Jag tänkte ut att min eländiga existens behövde någon form av mening, att jag skulle göra livet bättre för människor istället för att passera obemärkt förbi så jag har numera en slags flickvän.
Hennes självförtroende är skit rent ut sagt, hon har blivit utnyttjad och slagen av tidigare killar och visar klassiska tecken på dåligt självförtroende som exempelvis att hon täcker över sig och inte vill vara naken och om hon är naken kan hon inte slappna av alls.

Jag ger henne all min kärlek och uppskattning nu för hon förtjänar det och mycket mer, hon är faktiskt väldigt vacker och en underbar människa även om det kanske är svårt att tro.

Mitt problem nu är helt enkelt om jag nu ska försvinna efter ett år, ska jag göra slut med henne eller bara göra det ändå?
Alternativ 3 verkar vara bäst lösning eftersom där är det minst skuld och möjlighet att gå vidare är stor.

Vad är era tankar om det hela?


   
Citera

Pappbox:

resultat (Du röstade på detta alternativ)

låter ju rätt sämst att dö bara för att man möter motgångar.
hade nog hunnit ta död på mig rätt många ggr om jag tänkte så


   
SvaraCitera

Pappbox:

Göra slut innan (Du röstade på detta alternativ)

Vet inte varför jag röstade på det. Det verkade vettigast. Då blir troligen inte hon den som hittar dig etc. Tror även att möjligheten att gå vidare är större här men att släppa taget om blir svårare.

För övrigt borde du nog prata med någon angående dessa tankar istället för att planera slutet men det vet du nog redan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

låter ju rätt sämst att dö bara för att man möter motgångar.

Det är inte så mkt möta motgångar som sakna mening, finns inget som jag ser fram mot men jag vill ändå inte leva själviskt resten av min tid

sarkasm:

Då blir troligen inte hon den som hittar dig etc. Tror även att möjligheten att gå vidare är större här men att släppa taget om blir svårare.

Därför jag tänkte typ olycka ute, har klättring som bisyssla så att fejka borde vara lätt.
Har även körkort så hon lär inte hitta mig om jag inte uttryckligen vill det och så är inte fallet

sarkasm:

För övrigt borde du nog prata med någon angående dessa tankar istället för att planera slutet men det vet du nog redan.

Prata är värdelöst, det skulle bara tjäna till för att hindra mig från att ta livet av mig istället för att diskutera det objektivt.
Självmord är så stigmatiserat så det är sinneslöst, alla tycker det är sååå hemskt att någon inte ser en mening med livet men jag håller inte med.


   
SvaraCitera

Pappbox:

Därför jag tänkte typ olycka ute, har klättring som bisyssla så att fejka borde vara lätt.
Har även körkort så hon lär inte hitta mig om jag inte uttryckligen vill det och så är inte fallet

Fast risken med en sådan "olycka" är ju att man bara skadar sig något fruktansvärt. Tror du hade ansett att ditt nuvarande liv är rätt meningsfullt om du kollade tillbaks på det ur en rullstol. Ja, jag vet att jag kanske överdriver en hel del men jag har ändå en poäng.

Pappbox:

Prata är värdelöst, det skulle bara tjäna till för att hindra mig från att ta livet av mig istället för att diskutera det objektivt.
Självmord är så stigmatiserat så det är sinneslöst, alla tycker det är sååå hemskt att någon inte ser en mening med livet men jag håller inte med.

Jag anser inte att det är hemskt att inte ha funnit en mening med sitt liv. Dock har du lång tid på dig att söka efter den ifall du inte ger upp nu. Vem säger ens att det behöver finnas någon mening. Är det så hemskt att bara vara? Särskilt då du har den här speciella personen i ditt liv som verkar behöva dig. Känns det inte bra att vara behövd?


   
SvaraCitera

Pappbox:

Så, jag har funnit att min närvaro i detta liv börjar bli allt mer meningslös och om inte mina planer fullföljs till årets slut kommer det inte bli ett nästa för mig men det är inte det jag vill ha hjälp med.

Om du tar bort tidsbegränsningen får du en mening med ditt liv; att uppnå målet.


   
SvaraCitera
smisk

Alltså va.
Fattar inte. Du vill ta livet av dig för att du inte finner någon mening med livet, samtidigt som du har en tjej du måste dumpa men inte har stake nog att göra det?
Eller vadå?


   
SvaraCitera

smisk:

samtidigt som du har en tjej du måste dumpa men inte har stake nog att göra det?

Genom att ta sitt liv så lämnar han henne, han undrar om han borde dumpa innan eller bara dö.


   
SvaraCitera

Patetiskt. [zzz]


   
SvaraCitera
smisk

sarkasm:

Genom att ta sitt liv så lämnar han henne, han undrar om han borde dumpa innan eller bara dö.

Men lol. Kan ha varit den mest dumma tråd idag. :s
Alla mår dåligt och inte många ser en mening med livet. Så himla unikt.


   
SvaraCitera

smisk:

Men lol. Kan ha varit den mest dumma tråd idag. :s
Alla mår dåligt och inte många ser en mening med livet. Så himla unikt.

Tråden var nog inte menad att vara varken smart eller unik, tro det eller ej.


   
SvaraCitera
smisk

sarkasm:

Tråden var nog inte menad att vara varken smart eller unik, tro det eller ej.

Nä, tänkte mer på själv situationen.
Jag tycker faktiskt att det är riktigt löjligt att vilja ta sitt liv bara för att det är värdelöst.

Då håller jag med japanesen:

Blivande_japan:

låter ju rätt sämst att dö bara för att man möter motgångar.
hade nog hunnit ta död på mig rätt många ggr om jag tänkte så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

Ja, jag vet att jag kanske överdriver en hel del men jag har ändå en poäng.

Jag tänker ju dock inte misslyckas, jag har läst på en hel del och vet vad jag gör

sarkasm:

Är det så hemskt att bara vara

Ja, definitivt
Slöseri med resurs och meningslöst

sarkasm:

Särskilt då du har den här speciella personen i ditt liv som verkar behöva dig. Känns det inte bra att vara behövd?

hon behöver mig nu, men inte sen
Jag vill att hon ska hitta rätt person och vara lycklig och det kommer krävas massor med jobb för det

Rrow:

Om du tar bort tidsbegränsningen får du en mening med ditt liv; att uppnå målet.

låter...dumt? :S
behöver ett syfte, något uppnåeligt

smisk:

Fattar inte. Du vill ta livet av dig för att du inte finner någon mening med livet, samtidigt som du har en tjej du måste dumpa men inte har stake nog att göra det?
Eller vadå?

Jag har en tjej och vi har precis blivit ihop, denna tråd är mest för planeringssyfte ifall vi fortfarande är ihop när min tidsgräns är nådd

smisk:

Alla mår dåligt och inte många ser en mening med livet. Så himla unikt.

Mår inte dåligt, ser bara ingen mening med det.
Detta är inte en "Titta på mej" tråd med emostämpel, jag är varken ledsen eller deprimerad utan ser bara inte någon mening med livet så varför då fortsätta med det?


   
SvaraCitera

Pappbox:

låter...dumt? :S
behöver ett syfte, något uppnåeligt

Eh, mål ger en mening.


   
SvaraCitera
smisk

Pappbox:

Jag har en tjej och vi har precis blivit ihop, denna tråd är mest för planeringssyfte ifall vi fortfarande är ihop när min tidsgräns är nådd

Vad omtänksamt [rolleyes]

Pappbox:

Mår inte dåligt, ser bara ingen mening med det.

Pappbox:

Detta är inte en "Titta på mej" tråd med emostämpel, jag är varken ledsen eller deprimerad utan ser bara inte någon mening med livet så varför då fortsätta med det?

Ptja, jag ser heller ingen större mening med livet, om jag ska vara ärlig. Men jag tycker att ett tråkigt och intetsägande liv klår en evighet av inget. Eller vad som nu händer efter döden.


   
SvaraCitera