Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp


Pappbox:

Ja, definitivt
Slöseri med resurs och meningslöst

Varför är hela grejen med en mening så viktig för dig? Och vad kommer du nå för mening med att dö?

Pappbox:

hon behöver mig nu, men inte sen
Jag vill att hon ska hitta rätt person och vara lycklig och det kommer krävas massor med jobb för det

Om du är "rätt person" då? Är tanken för övrigt att du ska hjälpa henne att jobba mot detta mål, att finna någon annan när hon vill ha dig?

smisk:

Nä, tänkte mer på själv situationen.
Jag tycker faktiskt att det är riktigt löjligt att vilja ta sitt liv bara för att det är värdelöst.

Aha, nej det är väl inte unikt att vilja dö. Löjligt är väl onödigt att kalla det dock. Hur som helst, gillar inte heller tråden.


   
SvaraCitera

Pappbox:

utan ser bara inte någon mening med livet så varför då fortsätta med det?

Bara för att du inte ser någon mening med ditt liv just nu så betyder det att det inte finns någon mening?
Du är inte särskilt gammal vad jag förstått så att ta ditt liv nu eller inom en snar framtid låter inte särskilt vettigt när det finns så mycket kvar utav det för dig.


   
SvaraCitera
smisk

sarkasm:

Löjligt är väl onödigt att kalla det dock. Hur som helst, gillar inte heller tråden.

Fast jag tycker ju att det är löjligt [rolleyes] Alla stöter vi på problem. Jag tycker att självmord är att välja en väldigt bekväm lösning på det hela.


   
SvaraCitera

smisk:

Jag tycker att självmord är att välja en väldigt bekväm lösning på det hela.

På vilket sätt är det bekvämt?


   
SvaraCitera

smisk:

Fast jag tycker ju att det är löjligt Alla stöter vi på problem. Jag tycker att självmord är att välja en väldigt bekväm lösning på det hela.

Fast TS har inte stött på problem, han anser bara inte att livet är värt att leva. Då är det heller ingen lösning utan bara en snabbare väg till slutet som vi alla ändå möter någon gång.

Jag anser inte att självmord är en lösning på någonting eller att det är bra. Anser bara att du inte svarar på något tråden handlar om utan målar upp en egen bild att se ner på istället. Vilket är onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rrow:

Eh, mål ger en mening.

Fast att ha som mål att vänta ut tiden är ett rätt tråkigt mål håller du inte med?

smisk:

Ptja, jag ser heller ingen större mening med livet, om jag ska vara ärlig. Men jag tycker att ett tråkigt och intetsägande liv klår en evighet av inget. Eller vad som nu händer efter döden.

Vad som än finns där kan ju vara bättre, det är oundvikligt att jag kommer dit någon dag så det kan likväl vara snart än senare

sarkasm:

Varför är hela grejen med en mening så viktig för dig? Och vad kommer du nå för mening med att dö?

Mening är allt, mening ger motivation och syfte. utan det finns inget alls

sarkasm:

Om du är "rätt person" då? Är tanken för övrigt att du ska hjälpa henne att jobba mot detta mål, att finna någon annan när hon vill ha dig?

Jag hittade henne i ett desperat stadie, hon har blivit så illa behandlad av så många och helt oförtjänt så med. Jag vill se henne glad igen, full av självförtroende och glädje men glädje i sig själv mestadels.
Jag kanske är rätt för henne, men jag har mina tvivel eftersom vi är rätt olika som person.

Knarko:

Du är inte särskilt gammal vad jag förstått så att ta ditt liv nu eller inom en snar framtid låter inte särskilt vettigt när det finns så mycket kvar utav det för dig.

Är ändå 23 år gammal nu, så åldern har jag definitivt inne för att veta något om saken.

Btw Till alla så frågan är ändå vilket som skulle göra minst ont för hennes del, att slippa vara med eller slippa veta om planeringen?


   
SvaraCitera
smisk

Knarko:

På vilket sätt är det bekvämt?

Han slipper göra något åt det hela.

sarkasm:

Fast TS har inte stött på problem, han anser bara inte att livet är värt att leva. Då är det heller ingen lösning utan bara en snabbare väg till slutet som vi alla ändå möter någon gång.

Men han har ju uppenbarligen problem som inte klarar av att ta tag i sitt liv om han nu ser det som så värdelöst. Istället för att ge upp borde han kämpa lite.


   
SvaraCitera

Pappbox:

Är ändå 23 år gammal nu, så åldern har jag definitivt inne för att veta något om saken.

Jag är bara året yngre än dig och jag tycker inte riktigt att jag vet så mycket om livet ännu, tror inte att ett år, kanske t.o.m två år, äldre vet såpass mycket mer.
Vad är egentligen 23 år jämfört med 86 år och man ser tillbaka på sitt liv och ser en mening med allt det som man har gjort?

smisk:

Han slipper göra något åt det hela.

Med tjejen? Visst, men vad säger då att inte tjejen kommer att ta livet av sig också?
Men inte när han ska fixa det han behöver för att ta livet av sig.
Inte vad folk kommer att behöva göra efteråt för att städa undan.


   
SvaraCitera

Pappbox:

Fast att ha som mål att vänta ut tiden är ett rätt tråkigt mål håller du inte med?

Målet är inte att vänta ut tiden utan är att bestäma sig för att kämpa för att få en mening med livet, vilket i sig är en mening. Antar jag.


   
SvaraCitera
smisk

Knarko:

Med tjejen? Visst, men vad säger då att inte tjejen kommer att ta livet av sig också?
Men inte när han ska fixa det han behöver för att ta livet av sig.
Inte vad folk kommer att behöva göra efteråt för att städa undan.

Tror vi pratar om olika saker här ^^


   
SvaraCitera

Knarko:

säger

Är såna här trådar okej?

+ Ta ej livet av dig, det är ej värt det. Det blir bättre, trots att man ej ser utvägar. Trots att allting är svart, det blir bättre.


   
SvaraCitera

Pappbox:

Det är inte så mkt möta motgångar som sakna mening, finns inget som jag ser fram mot men jag vill ändå inte leva själviskt resten av min tid

i så fall är det ju typ ännu värre... jag hade fått ha ihjäl mig själv VÄLDIGT många fler gånger om jag gjort det varje gång allt kändes meningslöst.

nä, jag håller med myksa:

Myksa:

Patetiskt.


   
SvaraCitera

Det enda din tidsgräns gör är att förstöra det du har. Skit i din tidsgräns, ge allt i förhållandet och skit i att det finns en morgondag.

Sluta tänka på självmord så jävla mycket, gå till psykolog och prata inte om dina planer utan försök bara få saker bättre om du nu inte vill att denna ska påverka dig.

Självmord är det mest sjäviska man kan göra, det kommer förstöra henne ännu mer, om du har någon sorts empati så kommer du inte göra det.


   
SvaraCitera

Pappbox:

resultat (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

bögjenn:

Är såna här trådar okej?

Lite på gränsen nästan men jag ser detta mer som en diskussionstråd om ämne än att det är en självmordstråd.

Han ber inte om hjälp hur man ska ta livet av sig t.ex.


   
SvaraCitera