Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp angående rättegång


Ämnesstartare

Hejsan, har redan skrivit ett inlägg tidigare men valde att skriva ett nytt.
Min kompis berättade för mig att en vän/bekant till henne skulle sälja en falsk canda goose för tusen kronor och undrade ifall jag var intresserad. Jag tänkte att det lät som ett rimligt pris och bad henne köpa den. Några enstaka dagar senare får jag ett samtal av en arg 22 åring som anklagar mig för att ha stulit en jacka och en hel del saker. Jag förstod inte alls vad hon pratade om och hon la då på luren. Några minuter senare ringer en 37 åring mig och hotar mig med både det ena och det andra. Sedan så berättade hon att jackan är hennes och att den är stulen, jag trodde att det var ett skämt ända tills hon började gapa om att det skulle hända mig saker och att jag skulle få ångra mig.
Jag berättade då att jag hade betalat 1000 kronor för jackan men var sedan villig att sälja den för 700 kr till dom då jag faktiskt själv betalat för jackan och tänkte varför jag skulle förlora tusen kronor, de förhandlade med mig och jag gav sedan jackan till deras bror men behöll dock pälsen för att jag själv ville ha den. Jag hade gått ner 300 kronor så jag hade då alltså kastat 300 kronor i papperskorgen. Jag fick inga pengar för jackan när jag lämnade tillbaks den till den rättaägaren (enligt dom ..) Sedan ringer modern upp mig igen och skäller på mig och ännu en gång hotar mig. Jag blir självklart rädd då jag vet vad den familjen är kapabel till då deras äldre bror som är sexton år har suttit i ungdomsfängelse för bland annat misshandel. Jag vet att han har misshandlad hans ex och en annan tjej som gick i min skola förra årt men har dock gått ut nu.
Jag åker och lämnar tillbaka jackan till modern men får inte heller då några pengar .. Tre dagar senare får jag en polisanmälan hem där jag är anklagad för Häleri, Stöld och Utpressning.
Jag kände mig väldigt lurad, blev lurad när jag köpte en stulen jacka som jag inte hade en aning om att den var stulen då priset var väldigt rimligt! Sedan när jag lämnar tillbaka jackan får jag inga pengar och sedan blir anmäld ?
Helt sjukt, sedan fick jag gå på förhör och jag nekade allt för att jag inte ville bli anklagad för något jag inte hade begått. Jag sa att jag inte hade haft någonting med jackan att göra. Modern och brorn skulle då vittna emot mig i rättegången. Det skulle vara rättegång igår, den varade dock i endats fem minuter då dommarn säger att de fått in en ny anmälan på mig och en vän till mig, vi blev då anklagade för Olagliga hot och övergrepp i rätt sal/sak.
Jag har INTE hotat någon utav de, jag har ett sparat sms från deras äldre bror där han skrivit "Okej men ta det lugnt för min systers pappa är ingen att leka med. Snälla tro mig, han är AIK huligan och han är arg." Hur ska jag då ta detta ? Jag är femton år och då jag är väl medveten om att flickans pappa är kriminell sen flera år tillbaka så är det klart att jag blir rädd.
Jag har som sagt nekat och sagt att jag inte haft någonting med jackan att göra på de förhöret jag gick på.
Vad tycker ni att jag ska göra nu? Har faktiskt ingen aning själv..


   
Citera
Ämnesstartare

räcker det inte med en tråd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske ska prata med din advokat om det här istället?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

räcker det inte med en tråd?

Nepp, jag valde som sagt att göra en ny tråd. Stör det dig kan du sluta läsa mina trådar. 🙂

emery:

Du kanske ska prata med din advokat om det här istället?

Jag valde att be om hjälp från medlemmar här på ungdomar.se, sedan kanske jag tar det med min advokat men vill dock inte erkänna att jag har haft någonting med jackan ÄN. Då jag nekat det till honom med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

Nepp, jag valde som sagt att göra en ny tråd. Stör det dig kan du sluta läsa mina trådar. 🙂

Jag läser inte dina trådar, så jag har ryggen fri när det gäller att gnälla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Jag läser inte dina trådar, så jag har ryggen fri när det gäller att gnälla

Ifall du inte har någonting bättre för dig att gnälla om mina trådar så fine gör det, det rör mig inte ens i nackhåret. Trodde dock att du skulle ha bättre för dig på en fredagskväll än att sitta på ungdomar.se och gnälla över folks trådar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Jag läser inte dina trådar, så jag har ryggen fri när det gäller att gnälla

Ifall du inte har någonting bättre för dig att gnälla om mina trådar så fine gör det, det rör mig inte ens i nackhåret. Trodde dock att du skulle ha bättre för dig på en fredagskväll än att sitta på ungdomar.se och gnälla över folks trådar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

Trodde dock att du skulle ha bättre för dig på en fredagskväll än att sitta på ungdomar.se och gnälla över folks trådar.

Vad i hela friden får dig att tro det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Vad i hela friden får dig att tro det?

Tro vad ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

Tro vad ?

Att jag har något bättre för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Att jag har något bättre för mig

Trodde att du skulle ta vara på din fritid och göra någonting vettigt, trodde helt fel. [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

men vill dock inte erkänna att jag har haft någonting med jackan ÄN. Då jag nekat det till honom med.

[bigsmile] Vad du krånglar till det för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

men vill dock inte erkänna att jag har haft någonting med jackan ÄN. Då jag nekat det till honom med.

Fyfan vad osmart. Både du och han är ju körda då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knak och sprak:

Vad du krånglar till det för dig.

Jag har insett det nu, jag ville dock inte åka dit för ett brott jag inte begått. Jag har i alla fall inte varit medveten om det, ifall jag har begått något brott.

emery:

Fyfan vad osmart. Både du och han är ju körda då.

Nix, för det är endast olagligt att ljuga i en rättegång och inte i ett polisförhör. Jag har endsat nekat i ett polisförhör och inte i någon rättsal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

Trodde att du skulle ta vara på din fritid och göra någonting vettigt, trodde helt fel. [badgrin]

Jag har inte särskilt mycket annat än fritid, så har gott om tid att göra av med på meningslöst trams


   
SvaraCitera