Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp att tyda min crushs signaler!


Ämnesstartare

Hej!!Mycket glad 
Gick nyss med här i hopp om att få lite kloka svar eftersom att det kan vara bra med tankar från utomstående; här kommer min lilla "berättelse".
Jag går alltså på gymnasiet i 2an och det finns en kille som jag började tycka var småsöt i höstas men jag glömde bort honom ganska snabbt och tänkte inte så mycket mer på det. I december så öppnade jag ögonen för honom igen, det var som på film för jag såg honom verkligen ur ett nytt perspektiv och trots att vi gått förbi varandra en miljon gånger innan och han brukade stirra smått så la jag ingen vikt vid det men här någonstans började min s.k. crush att ta fart Rodnar

Har en kompis som känner honom men som dock inte går kvar på vår skola längre, hur som helst så pratade jag med denna kompis då i december när han var med för att kunna få en glimt av honom och jag märkte att han log o.s.v. vilket såklart fick kärleken att blomstra ännu mer. Fick även veta av min kompis att han frågat vem jag var, hur vi kände varann o.s.v.
Vi började skriva på jullovet (jag tog initiativet), för strax en månad sedan, men hade aldrig pratat i verkligheten så vi lärde liksom känna varandra då. Han var väldigt trevlig och gjorde pussmunnar och hjärtan direkt vilket jag såklart blev glad för.

I början skrev vi väldigt mycket och vi flörtade definitivt och han jävlades med mig lite då och då fast på ett gulligt vis, oxå något som tyder på att han förmodligen gillar mig. Han öppnade upp sig och skrev att jag skulle få massvis med kramar och liknande; allt flöt helt enkelt på. Mot slutet av december så blev det en helt annan visa för då var han plötsligt inte lika på och intresserad längre, har ingen aning vad det berodde på men vi skrev ändå normalt till skillnad på hur det blev i början av januari när han mer eller mindre helt slutade göra hjärtan och pussmunnar. Vet liksom inte vad jag ska tro längre för jag gillar ju honom, av det jag fått se så är han väldigt mycket min typ både utseende- och personlighetsmässigt så det är synd om allt bara går åt skogen..

Strax innan skolstarten och den senaste veckan så öppnar han ofta mina snaps utan att svara eller så svarar han något irrelevant, kort etc. Blir så himla blandade signaler för jag har ingen aning varför han beter sig som han gör och det får ju mina förhoppningar att gå upp och ner hela tiden. Ett exempel är även att han la till mig på facebook trots att jag hade uppfattningen att han lagt av helt p.g.a. hans svar och att vi inte skrev som förr. När skolan började förra veckan såg jag honom en snabbis och då hejade han varpå han efter ca 20 meter vände sig om, vilket ändå känns som ett bra tecken (?). Såg honom igår på morgonen och då blev vi båda så till oss så vi (varning för nedkärat uttryck) typ tappade bort varandra i varandras ögon så tiden nästan stod stilla (förlåt ännu en gång haha), och när han log var det verkligen ett flörtligt leende. Jag blir ju självklart helt till mig! Sedan när jag såg honom några timmar senare så vände han sig om och såg mig och sedan vände han sig bort igen, vid närmare eftertanke är det konstigt om han sitter kvar och stirrar men ändå..

Glömde tillägga att jag är orolig för att han eventuellt håller på med en annan tjej på vår skola för han snapar väldigt mycket med henne och det hon har varit etta på hans topplista enda sedan vi började lära känna varann så det är ett tag tillbaka, plus att han har kommenterat en av hennes bilder och när han såg henne på skolan innan jullovet (jag gick bakom) så vinkade han t.o.m med handen trots att hon var ganska nära, alltså inte ett vanligt hej. Vet inte om det är något jag inbillar mig men jag brukade ibland heja på den här tjejen innan då vi hade pratat två gånger innan men det känns som att hon undviker min blick och plötsligt har slutat heja; vet som sagt inte om jag är paranoid eller om det är så.

Ber om ursäkt för att det blev så himla långt nu men jag hoppas verkligen att någon, killar som tjejer, tar sig tid att svara och ge mig en point of view för jag blir så förvirrad när han visar olika saker och vet inte vad jag ska tro; vill absolut inte vara den jobbiga tjejen eller som en svans för det känns nästan som det ibland och jag får intrycket av att han inte är intresserad - men å andra sidan känns det som att hans kropsspråk visar något helt annat? Tacksam på förhand!


   
Citera

Det är ju svårt för oss att säga vad han tycker om dig men det finns nog en liten(eller stor) gnista hos honom. Du får väl helt enkelt fråga honom vad han tycker om dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Det är ju svårt för oss att säga vad han tycker om dig men det finns nog en liten(eller stor) gnista hos honom. Du får väl helt enkelt fråga honom vad han tycker om dig

Det har du definitivt en poäng i men jag var mer ute efter andras åsikter angående hans beteende baserat på det ni nu vet eftersom att jag har svårt att tyda alla dessa signaler som är heeeelt olika.. Och det känns som att jag återigen är för jobbig om jag är så pass rättfram att jag frågar rakt ut när vi inte riktigt skriver lika mycket som förut eller överhuvudtaget känner varandra så jättebra.. Men tack för svaret!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(update) Min kompis frågade honom om det är något mellan oss när de skrev och då svarade han att vi bara var vänner medan för någon vecka sedan sa han "kanske" så nu vet jag inte om det handlar om att han inte vill berätta då han tänker att det kan nå mig och att jag kanske tycker tvärtom eller att han verkligen tycker så. känns så konstigt med alla blickar och grejer om vi nu bara är vänner Förvirrad


   
SvaraCitera

Går också andra året på gymnasiet och är kille så skulle nog kunna hjälpa dig med den här situationen 🙂

Tror att han var intresserad av dig från början, sedan tror jag att tiden gjort så att.. Eftersom ni inte riktigt träffats tillsammans fått han att backa lite. Och nu så tror jag att han tappat intresset helt, eller iaf inte är intresserad på samma sätt som tidigare med tanke på att han slutat svara på snapchat etc. (kan ha helt fel här).

Hur lång tid tog de innan ni började skriva till att ni nu knappt skriver längre? Jag som själv är kille hade tappat intresset för en tjej om man aldrig riktigt träffades utan man fortsätter bara skriva och skriva utan att de händer nått. Sen kan han säkert bli intresserad igen men nu berätta du om att han pratat med nån annan tjej så kanske han och hon är på g nu..

Tror du vet bäst själv egentligen, har du sett han med den nya tjejen? Hur är de när det är tillsammans? Gör han något speciellt när han möter din blick (ser lite osäker ut, glad ut, gör någon rörelse vid blicken typ fixar håret eller vad som helst)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjooooo:
Går också andra året på gymnasiet och är kille så skulle nog kunna hjälpa dig med den här situationen 🙂

Tror att han var intresserad av dig från början, sedan tror jag att tiden gjort så att.. Eftersom ni inte riktigt träffats tillsammans fått han att backa lite. Och nu så tror jag att han tappat intresset helt, eller iaf inte är intresserad på samma sätt som tidigare med tanke på att han slutat svara på snapchat etc. (kan ha helt fel här).

Hur lång tid tog de innan ni började skriva till att ni nu knappt skriver längre? Jag som själv är kille hade tappat intresset för en tjej om man aldrig riktigt träffades utan man fortsätter bara skriva och skriva utan att de händer nått. Sen kan han säkert bli intresserad igen men nu berätta du om att han pratat med nån annan tjej så kanske han och hon är på g nu..

Tror du vet bäst själv egentligen, har du sett han med den nya tjejen? Hur är de när det är tillsammans? Gör han något speciellt när han möter din blick (ser lite osäker ut, glad ut, gör någon rörelse vid blicken typ fixar håret eller vad som helst)?

Åh vad glad jag blir, vad snällt att du tog dig tid att svara!!
Det tycker jag låter logiskt men eftersom att han var bortrest exakt hela jullovet blev det omöjligt att träffas, annars hade jag gärna gjort det. Tycker det personligen är att föredra om man skriver lite men träffas ganska snart istället för att skriva jättemycket och bli väldigt bra kompisar, eller mer, virtuellt och sedan i verkligheten bli tvungen att tampas med att det blir lite awkward stämning.. Tycker att det är väldigt svårt att avgöra hur han tycker, känner och tänker eftersom att jag inte vill fråga rätt ut, speciellt inte över snapchat (!) men samtidigt så är det konstigt om jag dyker upp i hans del av skolan och vill umgås.. Vet verkligen inte hur jag ska handskas med situationen, speciellt för att han är så till och från.

Vi började skriva den 19:e december och allt flöt på och sedan någon dag innan nyår slutade vi skriva lika mycket men vi skrev ändå ganska mycket och på ett sånt sätt. Så det var väl i början av januari, ungefär 1,5-2 vecka/or efter att vi börjat skriva. Själv tröttnade jag också lite då jag tenderar att göra det, speciellt om man inte ses, men jag skrev ändå.

Jag vet inte hur han är som person heller, d.v.s. om han är lite av en player eller inte, så det är svårt att avgöra hur seriöst det är mellan honom och den andra tjejen, annars hade jag nog kunnat avgöra enklare. Har inte heller sett de tillsammans så att jag har kunnat reagera.

Det med blickar som du nämner har med kroppsspråket som jag skrev om ovan att göra, det är i verkligheten hans kroppsspråk (oftast, förutom när han vänder bort blicken och ignorerar och det har hänt ca. 2 gånger någonsin) visar att han gillar mig. Han blir mer eller mindre allt du beskriver! Först ser han smått osäker ut, typ när vi går förbi varann och han blir tagen i stundens hetta, men det övergår till glad med ett leende som är litet till ett riktigt flörtigt om jag får säga det självRullar ögonen han vänder inte heller bort blicken utan tittar enda tills han gått förbi mig, vi har även sagt hej två gånger. Det första hejet var när han kollade bakåt i korridoren, då såg han också väldigt glad ut, och det andra var idag när jag såg honom.

På tal om det idag så kände jag inte så mycket imorse när jag såg honom för jag känner mig ganska tom på hopp om han nu håller på med den andra tjejen plus att jag tänkte att jag kanske borde ignorera honom lite, jag som annars brukar le lika brett som honom kollade idag (och återigen såg han chockad-förvånad och sedan glad ut) gav honom ett litet leende, han mimade hej men hann aldrig svara.

Men vad tycker du att jag ska göra? För det känns som att det 97% säkert finns något där i hej:en och kroppsspråket, beteendet o.s.v. för om man beter sig så när man ser "kompisar".. Så är det helt enkelt inte, vet iaf inte vad jag ska göra för jag kan ju inte ignorera honom helt och hållet men samtidigt tänker jag inte skriva heller. Och om jag ska ta kontakt så vet jag inte hur, plus att jag inte vill att han tror att han har mig runt lillfingret och att jag suktar desperat efter honom, vill ju att han ska få vara den som "jagar" lite.
Återigen; tack för svaret, inväntar glatt ditt svar på detta också, det hjälper verkligen mycket Rodnar


   
SvaraCitera
Lod
 Lod

En sak har jag lärt mig och det är att det aldrig går att gissa, du kommer bara slösa en massa energi - skicka bara ett meddelande eller fråga honom personligen vad han vill, vad han är intresserad av egentligen... 🙂


   
SvaraCitera

Hej, jag kanske är lite sent ute men jag vill verkligen berätta för dig att du inte ska ge upp, om du gillar honom skit i alla signaler och kämpa för att det ska bli något. Skit i den eventuella andra tjejen och kämpa för honom. Stanna i korridoren och snacka en liten stund ibland? Fråga om ni ska ses? "Råka" stöta på honom ute ngn stans? Osv osv LYCKA TILL


   
SvaraCitera