Aviseringar
Rensa alla

behöver hjälp från någon kunnig inom teknikprylar =)


*eftermiddags-rap*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:
Ska försöka få kattvakt vid tillfälle. Om jag inte får det. Är det ok att ta med katten? Och isåfall skulle jag uppskatta en ljudnivå som ej överstiger 80dB då min katt är känslig för starka ljud.

: D

drf man aldrig ska umgås med människor som är civiliserade, bara sådana som... fkpaw?


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

...................Shockerad

...varför klickade jag mig in i denna tråd för...? Gråter


   
SvaraCitera

space kitty:

så det heter auxsladd? en tvehövdad best? 

rca-stereominitele. eller snarare typ dubbel rca-stereominitele. rent tekniskt så är det en dålig lösning, eftersom det blir en missmatchning i impedansen mellan hörlursnivå och linjenivå, men tjofsa runt med volymen på datorn eller ändra om den till line-nivå tills det låter bra så duger det i krig. vill du idka lite (sund) snobbism så bygger du en preamp att sätta emellan. fram med lödkolven, bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: rca-stereominitele. eller snarare typ dubbel rca-stereominitele. rent tekniskt så är det en dålig lösning, eftersom det blir en missmatchning i impedansen mellan hörlursnivå och linjenivå, men tjofsa runt med volymen på datorn eller ändra om den till line-nivå tills det låter bra så duger det i krig. vill du idka lite (sund) snobbism så bygger du en preamp att sätta emellan. fram med lödkolven, bara.

kollade en del och såg att det ska finnas grejer att köpa till som typ:  http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/rca-audio/signalomvandlare/audio-transformator-p39756

borde väl lösa det? ska tagga ner till kjell o co snart och höra vad de säger


   
SvaraCitera

space kitty:

kollade en del och såg att det ska finnas grejer att köpa till som typ:  http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/rca-audio/signalomvandlare/audio-transformator-p39756

borde väl lösa det? ska tagga ner till kjell o co snart och höra vad de säger

öhm, fattar inte riktigt vad den gör förutom förmodlkgen jordlyft, och det är så enkelt som att kapa jordkabeln, så knappast värt 200 spänn, skulle jag säga. men om skillnaden mot näst billigaste kabeln är minimal så är det väl lika bra att köra på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

öhm, fattar inte riktigt vad den gör förutom förmodlkgen jordlyft, och det är så enkelt som att kapa jordkabeln, så knappast värt 200 spänn, skulle jag säga. men om skillnaden mot näst billigaste kabeln är minimal så är det väl lika bra att köra på.

köpte en vanlig sladd ba, blev missnöjd med ljudet trots laborationer med div inställningar men nu drog jag ur jordkabeln och det blev SJUKT HYFSAT Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

psykopaten som följer denna tråd kan gärna få träda fram...


   
SvaraCitera

space kitty:

köpte en vanlig sladd ba, blev missnöjd med ljudet trots laborationer med div inställningar men nu drog jag ur jordkabeln och det blev SJUKT HYFSAT Party

"sjukt hyfsat" är en jävligt bra beskrivning av dylikt ljud, faktiskt. så pass bra att det sällan är värt att krångöa mer.


   
SvaraCitera