Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp med min nya telefon!!


Ämnesstartare

Hej! Jag fick en ny mobil igår (iPhone 5S) och jag har haft en 4s innan. Vi förlängde mitt abbonemang som jag hade till min 4s, till min nya mobil. Men abbonemanget till min 5s fungerar inte!! Det står bara Ingen service i vänstra hörnet och jag kan bara använda den när jag är ansluten till ett Wi-Fi. Kan någon mobilkunnig hjälpa mig??:(


   
Citera

Sålänge mobiltelefonen inte är låst till någon specifik operatör skall det inte vara några problem, du borde söka kontakt med butikens support! 🙂  


   
SvaraCitera

startat om? Tagit ut kortet o satt in igen? Kontakta deras support?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
startat om? Tagit ut kortet o satt in igen? Kontakta deras support?

Jag har tagit ut SIM på min 4S och satt tillbaka igen men det funkar inte. Det är röd dag idag och de svarar inte så får försöka imorgon! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Sålänge mobiltelefonen inte är låst till någon specifik operatör skall det inte vara några problem, du borde söka kontakt med butikens support! 🙂  

Jag använder Tele2 till båda eftersom jag förlängde abbonemanget jag använde till min 4S, till min 5:a!


   
SvaraCitera

Alva1234hej:

Jag använder Tele2 till båda eftersom jag förlängde abbonemanget jag använde till min 4S, till min 5:a!

Kan ju vara som så att du har fått en telefon som är låst till någon annan operatör. Men ja, kontakta deras support det första du gör imorgon! 🙂 


   
SvaraCitera
Kudhos

Har du fått ett nytt SIM kort till 5s? 

Om ja, det kanske måste aktiveras. Kan säkert göras på deras hemsida.

Om nej, varför? Jag har för mig att 4s tar SIM kort och 5s tar Nano-SIM. 


   
SvaraCitera
time
 time

Alva1234hej:

Jag har tagit ut SIM på min 4S och satt tillbaka igen men det funkar inte. Det är röd dag idag och de svarar inte så får försöka imorgon! 

4S och 5S har ju inte samma simkort, väl? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Har du fått ett nytt SIM kort till 5s? 

Om ja, det kanske måste aktiveras. Kan säkert göras på deras hemsida.

Om nej, varför? Jag har för mig att 4s tar SIM kort och 5s tar Nano-SIM. 

Ja jag har fått ett nytt simkort, tack, ska kolla på deras hemsida direkt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

4S och 5S har ju inte samma simkort, väl? 

Nej, jag fick ett nytt till min 5s men det är fortfarande samma abbonemang så aa jag vet inte vad som är fel..


   
SvaraCitera
Kudhos

Alva1234hej:

Ja jag har fått ett nytt simkort, tack, ska kolla på deras hemsida direkt!

Det är troligtvis så att det gamla abonnemanget är nerstängd (pga. ny mobil) men det nya abonnemanget är inte öppet än (pga. ny mobil). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Det är troligtvis så att det gamla abonnemanget är nerstängd (pga. ny mobil) men det nya abonnemanget är inte öppet än (pga. ny mobil). 

Okej, hur gör jag då?


   
SvaraCitera
Kudhos

Alva1234hej:

Okej, hur gör jag då?

De kommer nog aktivera mobilen snart, om inte. Ring dem på måndag.


   
SvaraCitera