Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp med töjning!


Ämnesstartare

ska börja töja snart! har beställt http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=9866&from=107
ska jag köpa något mer? något annat jag behöver? jag vet att man ska duscha innan helst. Men något annat kanske?

Och hur lång tid tror ni det tar innan jag kommit up till den största?

Tack på förhand!


   
Citera

Vaselin kanske. Jag har 10 mm i varje öra, det tog några månader. Stress-töj INTE!!!! De första millimeterna är jobbigast, tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men typ 2-3 månader då?


   
SvaraCitera

Ja, typ. Är nog väldigt individuellt, det gick väldigt lätt för mig. För vissa är det svårare. Så fort man känner att det gör ont, ska man stanna. Att töja ska inte göra ont.


   
SvaraCitera

man måste stå ut med lite smärta haha.

och någon olja på typ så går det lättare att töja. som ovan nämnt.


   
SvaraCitera

hannnah:

man måste stå ut med lite smärta haha.

nej, inte när man töjer. Det ska inte göra ont alls, och om det gör ont så är inte örat redo att töjas.


   
SvaraCitera

1mm per månad är regel nr 1.


   
SvaraCitera

har en ostbåge i örat just nu :-P:-P:-P


   
SvaraCitera

Jag drog 8mm på två dagar, ångrar det inte då mitt öra e 20mm å perfekt nu, inga blowouts eller något, prima. Fast jag spräckte det dock, men det är somsagt asbra nu.


   
SvaraCitera

töj inte


   
SvaraCitera
Tumult

http://www.fargadelinser.com/index.php?cPath=249_259 (Som exempel)

Ja, du betalar betydligt för mycket för lite plast. Speciellt eftersom att du bara ska använda dem för töj.

Och som de andra sa. Ta det lugnt! Inte mer än en millimeter per månad för att vara väldigt säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kn4k312:

Jag drog 8mm på två dagar, ångrar det inte då mitt öra e 20mm å perfekt nu, inga blowouts eller något, prima. Fast jag spräckte det dock, men det är somsagt asbra nu.

Om det spräcktes gick det ju inte så jäkla bra, didn't it? Im det spricker finns det ofta risker för att det spricker igen och dessutom så får man ärr!
Har 10mm i båda öronen och rekommenderar att man töjer till högst 12mm om man någon gång i framtiden skulle vilja gå tillbaka till normala hål^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tog mig ca 3 månader att komma upp i 10mm 🙂


   
SvaraCitera