Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp med vilken linje jag ska välja!!


Ämnesstartare

Hej!

Jag undrar vilken linje jag ska söka till om jag ska kunna göra en hemsida, eller ett koncept, som jag kan ha som jobb.

Sen undrar jag vilka jobb det finns om man vill starta egna produkter.

Sen undrar jag vilka jobb det finns om man vill jobba med mobiler - vad gör man då på de jobben?

Vilka linjer kan jag välja? Vilka jobb finns det inom dessa val?
Vad går de jobben ut på och vad gör man?

Snälla hjälp!!


   
Citera
Ämnesstartare

Förresten, jag undrar även vad man ska välja om man vill vara den som ger idéer till ett företag så att de kan börja använda den idén till att skapa produkter. Vilken linje väljer man då? Vad heter det jobbet/jobben? Vad gör man mer än kommer med idéer?


   
SvaraCitera
Åtta

justwonderingp:

Jag undrar vilken linje jag ska söka till om jag ska kunna göra en hemsida, eller ett koncept, som jag kan ha som jobb.

Beror på om du vill vara webutvecklare eller -designer. Vill du utveckla webbtjänster och dylikt så bör du bli utvecklare, och i så fall är det väl en fördel att gå natur, så att du kan komma in på datavetenskap eller liknande. Vill du bli designer är det inte så väldigt noga. Typ samhälle med medieinriktning kanske.

justwonderingp:

Sen undrar jag vilka jobb det finns om man vill starta egna produkter.

Då är det ju inte ett jobb-jobb du söker, utan då vill du bli företagare. Då kan det vara en fördel att utbilda sig inom ekonomi, antar jag.

justwonderingp:

Sen undrar jag vilka jobb det finns om man vill jobba med mobiler - vad gör man då på de jobben?

Finns en miljon olika arbeten inom den branschen. Beror helt på vad det är du vill göra.

justwonderingp:

jag undrar även vad man ska välja om man vill vara den som ger idéer till ett företag så att de kan börja använda den idén till att skapa produkter.

Det existerar inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

justwonderingp: jag undrar även vad man ska välja om man vill vara den som ger idéer till ett företag så att de kan börja använda den idén till att skapa produkter.

Det existerar inte.

Väldigt konstigt :O

Tack för ditt svar 🙂 Funderar på att bli webutvecklare nu 🙂


   
SvaraCitera
Åtta

justwonderingp:

Tack för ditt svar 🙂 Funderar på att bli webutvecklare nu 🙂

Sätt igång och lär dig redan nu, så vet du om inte annat om det är något du kan tänka dig att syssla med.


   
SvaraCitera