Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp


Ämnesstartare

Jag måste fråga er, jag har sagt till en tjej innan att jag gillar henne men hon sa att hon vill inte ha drama just nu för att hon seriöst hade drama med sin ex. Min fråga är om det är ens värt att försöka på henne? Ska jag säga det igen efter någon tid men irl?
jag kan inte sluta tänka på henne, vi träffades i måndags för att hon fyllde år, så jag gav henne en present, en docka med ett hjärta av papper som jag gjorde hemma, så jag betal 0kr (skit i priset). Och hon sa att det var den sötaste saken som hon har fått och sedanen i samtalet så sa hon att hon berättade om mig till sin mamma, och att hon säger nästan allt till sin mamma. Tänker hon om mig ifall hon säger till andra? Och vad betyder det om en tjej säger om mig till sin föreläser?


   
Citera
Ämnesetiketter

alltså jag är inte en expert på relationer men hur längesedan var det hon gjorde slut och hur länge var dem ihop??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Interlopper:
alltså jag är inte en expert på relationer men hur längesedan var det hon gjorde slut och hur länge var dem ihop??

Typ 2-3 månader och dem gjorde officiellt slut en månad sen. Och jag sa att jag har fått lite känslor till henne 2 veckor innan dem officiellt gjorde slut. Det var så här att han börja igga henne och hon trodde att det var slut, sen så kom jag med det där, och nästa dag sa han att han ska försöka nu men det blev inte så, så dem gjorde slut. 


   
SvaraCitera

Passar du ihop med henne.
1. Känslomässigt - kan ni prata om djupa saker med varann.
2. Intellektuellt - Delar ni intressen ?
3. Andligt - har ni liknande moral, samma slags drömmar om livet osv.

Mitt råd till dig är det här kompis.
Gå inte på en känsla, för människans hjärta är förrädiskt, vem kan förstå sig på det?
Se istället på det här logiskt.
Det är inte bra för dig att tänka "Ja eftersom hon har en sådan där relation med den killen så kan hon nog ha en sån här med mig"
Då blandar du ju in en tredje part i ert förhållande, förstår du vad jag menar?

Börja ifrån 0 och gå igenom det logiskt, samt behåll ditt tålamod!
Se om du passar med henne och om du besitter en plan för att kunna ge näring till ett eventuellt framtida förhållande, du behöver ett place, en affärs ide, ett eget intresse och ett eget liv.
Dessa kommer att attrahera henne att bli en del av ditt liv.
Att ni  har samlag kommer INTE att bygga en stabil relation.
Dessutom kommer hon att komma till dig med en väldans massa problem ifrån sitt förra förhållande, detta betyder att du kommer behöva lösa mer eller mindre samma problem som den förra killen behövde.
Så ha en STABIL plan, att lyssna till henne när hon pratar kommer du behöva göra LÄNGE då hon har feta problem, hon vill ha någon som möter henne där hon är, inte nån som höjjer henne till skyarna och lovar henne världen.
Om det ska hållla mellan er måste du ändå lyssna på henne prata i resten av ditt liv, se redan nu om du kan hantera en sånt.


   
SvaraCitera

Kingerek:
Jag

Förövrigt är en relation jätte bra!
Oh my DAYS brother!
Hoppas det är kvinnan du ska gifta dig med, och skaffa barn, WOW Detta kan bli stort för dig!
Jag vill att du ska se till att grunden är stabil till att börja med, även om det tar lång tid att bygga den grunden.
Kärlek är inte en känsla, det är självuppoffring.
Uppoffra dig själv för denna kvinnan, det hoppas jag att du gör och så att du ska ta dessa problem även på dina axlar och bära dem vid sidan av henne, livet är inte lätt och dessa problemen är inte tyngdlösa, dom försvinner heller inte bara för att hon inte umgås med den förra killen, dessa problem är nu inne i hennes hjärta, där ska dom förbli tills hon kan bli älskad där igen, med ömhet och tålmodighet!
Kom ihåg att Gud är källan av kärlek, inte du.
Vi har två öron och en mun för att lyssna dubbelt så mycket som vi pratar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack min broder, liksom jag skulle kunna offra mig till en relation för att jag är mogen men typ ingen förstår det. Liksom du har rätt bror, kanske jag försöker tvinga känslorna så nu kommer jag fortfarande lyssna på allt och typ vara vid henne men satsa inte för mycket. Sen det där med att man har två öron för att lyssna den öppnade mina ögon. Sen om man tänker så kan man inte planer för att världen är inte ens planerat och jag kommer leva med det vad jag har idag

BibelnMedJoel:

Förövrigt är en relation jätte bra!
Oh my DAYS brother!
Hoppas det är kvinnan du ska gifta dig med, och skaffa barn, WOW Detta kan bli stort för dig!


   
SvaraCitera

Kingerek:
Tack min broder, liksom jag skulle kunna offra mig till en relation för att jag är mogen men typ ingen förstår det.

Oh my days!
Jag ser er framför mig när jag skriver, GLAD att det talade till dig King!
Absolut att du bör lyssna till henne, och låt dig inte skrämmas över bekymmer.
Om nu alla sprang iväg ifrån bekymmer, vad skulle då den göra som har ett sårat hjärta?
Angående friendzone - Såhär är det med den saken: Det finns olika slags kärlek.
om det nu var 5 olika men två av dom är Amore (sensuell, sexuell, romantisk kärlek)
Och om det nu hette Agape (Vänskaplig, syskonlik, kamratlig, solidarisk kärlek)
I ett giftemål som håller länge, där kan du fråga varför.
Ett svar är "För att vi är inte bara man och fru, vi är också goda vänner"
DÄR har du en STABIL grund!
Låt inte tanken komma till dig att: För att du utvecklar agape tillsammans med denna tjej, så riskerar du friend zone.
Nej.
Och wow, jag har redan gått deep nu mannen så jag passar på att gå ÄNNU MER DEEP!
JAG hade i din ålder en situation med en tjej, att hon var kär i mig, vi var goda vänner men eftersom att jag inte såg magiskt pulver falla ifrån himlen så misstolkade jag situationen som så : Min relation med henne måste vara dålig, vart är all magi...
Sanningen var dock att hon är en av dom enda tjejerna som jag VET 100% att om jag stannat med henne och friat till henne på hennes 18 års födelsedag, så hade jag vart gift med barn idag.
Detta är inte ett liv jag hade tackat nej till, nu har jag iförtjej fått lära mig andra saker men i slutändan så finns det inget som är viktigare än en familj.
Tänk ändå, att var dag veta exakt vart man ska få sin dos av kramar, prat, umgänge, brottning, skratt och mening.
Det är bland den bästa möjliga investeringen man kan göra för sin framtid.
Så jag hoppas verkligen att detta är din framtida fru, för det är ovanligt, ta inte förgivet att du får komma nära en människas hjärta.
Det kan du få gå utan i flera år om du har otur.
IALLAFALL jag babblar men jag vill verkligen det bästa för er!
Bygg er Agape iallafall för det är rent guld att ha i sitt liv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saken är att vi är slags bästa vänner, vi kan snacka om allt och hon skrattar åt allt jag säger, så ibland får jag såna signaler att hon vill bli tillsammans. Men sen så har jag redan frågat en gång så det blir lite konstigt att fråga igen. 
Liksom jag har otur med tjejer, men den här känns helt annorlunda, och dem mina andra förhållande var katastrof för att till slut fick jag reda att dem var otrogna mot mig, och dem var seriöst horor. 
Så just nu söker jag en helt vanlig tjej, och alla tjejer tror att jag är en player och det är jag inte på 100.
liksom sen det som frustrerar mig är att det var några vanliga tjejer som var kära i mig så jag fråga ifall vi skulle försöka och dem bara säger ”Jag skulle aldrig vilja vara med dig”. Så det är drf jag vågar inte säga igen till henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel:

Sen det att hon snackar om mig till sina föräldrar betyder nog att vi är bra vänner och det kan nog leda senare till nått mer, men saken är att jag vet inte om jag blev friendzonad eller inte


   
SvaraCitera

Kingerek: , och dem var seriöst horor.

Jag har vart med om samma sak, sanningen är den att en av dem jag vart med började jobba som prostetuerad, alltså bytte hon sin kropp emot pengar två år efter min tid med henne.
Hon satte mitt liv på en galen bana.

Därför är jag av den åsikt, och du vet alltså vad detta handlar om.
Att utan en stabil grund så faller ett förhållande när livet slår till.
När man ska betala räkningarna så upplever man helt plötsligt några timmar som är tomma på romantik och samlag, detta blir då en traumatisk upplevelse för den som grundar sin relation i Amore, hellre än Agape.

Du kanske undrar varför jag skriver på ett så gammalt vis, saken är den att jag gillar att läsa gammal svenska, och av den anledningen är jag förälskad i gammal svenska, men oroa dig inte, vi är fast grundade i en nära vänskap också 😉

Som sagt, du måste vara uthållig, du ska veta en sak King.
Världen idag är galen, hade du levt för länge sedan så hade många problem som du måste hantera idag inte funnits där för dig.
Idag kommer du kanske behöva ta itu med att behöva vara där vid hennes sida i några år tills hon själv kommer till den insikten att du är den enda stabila grunden, och innan dess kan komma många knivar i hjärtat, men du ska veta det här: Det finns alltid en stabil grund för dig att stå på, likt så som du kan stå fast vid hennes sida i trofasthet precis på samma vis står en vid din sida.
Du ska få se dom människorna tydligt som dagen när du själv vet vad som krävs, och dom kommer att vara din hjälp.
Var medveten om detta, den rätta vägen i livet är smal, och få människor finner den.
Och den breda vägen som leder till fördärvet är bred, och många går därpå.
Om du är beredd på att behöva ta tag i saker och ting, kom ihåg då att du inte alltid behöver prata, som sagt så har du två öron av den anledningen att du ska tjäna andra människor.

Om det nu finns en friendzone, stå kvar där då i trofasthet och så ska hon alltid veta vart man finner dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel:

 

Tack min broder, du har öppnat mina ögon på nytt för att jag har totalt glömt om vad som räknas. Och jag tror att du har ändrat min syn på ”friendzone” och förhållande. 
Helt ärligt så behövde jag en sån som du, tack för alla dina kloka svar.


   
SvaraCitera

Kingerek:

Tack min broder, du har öppnat mina ögon på nytt för att jag har totalt glömt om vad som räknas. Och jag tror att du har ändrat min syn på ”friendzone” och förhållande. 
Helt ärligt så behövde jag en sån som du, tack för alla dina kloka svar.

Wow, vilken härlig syn!
Att knutar har knutits upp idag! Amen!


   
SvaraCitera

Broder Kingrek, du måste höra denna låten!
Det är exakt så jag föreställer mig det vi har kommit fram till idag x)

Kingerek:

Broder Kingrek, du måste höra denna låten!
Det är exakt så jag föreställer mig det vi har kommit fram till idag x)


   
SvaraCitera